02-02-2011
6 φυσικοί τρόποι να αντιμετωπίσετε την κατάθλιψη

photo

Εάν πάσχετε από κατάθλιψη, αλλά θα προτιμούσε να δοκιμάσετε κάτι φυσικό πριν από ακολουθήσετε την παραδοσιακή φαρμακευτική διαδρομή, εδώ θα βρείτε μερικές θεραπείες που έχουν αντιμετωπίσει αυστηρές δοκιμές.

 

1. Γνωστική συμπεριφοριστική θεραπεία (CBT)

Πρόκειται για μια θεραπεία που βοηθά τον άνθρωπο ν' αλλάξει τον τρόπο σκέψης του.  Αντίθετα από τις πιο παραδοσιακές μορφές θεραπείας δεν ασχολείται με το παρελθόν και τα παιδικά μας τραύματα αλλά επικεντρώνεται στα «εδώ και τώρα» προβλήματα και δυσκολίες. Σύμφωνα με πολλές κλινικές μελέτες παγκοσμίως η γνωστική συμπεριφοριστική θεραπεία είναι τόσο αποτελεσματική όσο και τα αντικαταθλιπτικά φάρμακα. Μάλιστα, μέσα σε 20 συνεδρίες ατομικής θεραπείας, περίπου 75% των ασθενών βιώνουν σημαντική μείωση στα συμπτώματά τους.

2. Φωτοθεραπεία

Η θεραπεία με Φως ενδείκνυται για την εποχιακή συναισθηματική αναταραχή, δηλαδή έναν τύπο κατάθλιψης που προκαλείται από τις σύντομες χειμερινές ημέρες και το εκτεταμένο σκοτάδι. Σύμφωνα με τους επιστήμονες η έλλειψη έκθεσης στο φως του ήλιου είναι υπεύθυνη για την έκκριση της μελατονίνης, μιας ορμόνης η οποία μπορεί να προκαλέσει δυσάρεστη και ληθαργική διάθεση. Η θεραπεία με το Φως, ρυθμίζει το εσωτερικό ρολόι του σώματος όπως ακριβώς και ο ήλιος και θεωρείται αποτελεσματική θεραπεία για την εποχιακή συναισθηματική αναταραχή, ενώ μπορεί να μειώσει τα συμπτώματα και της μη-εποχιακής κατάθλιψης.

3. Άσκηση

Η συστηματική άσκηση αλλάζει τα επίπεδα σεροτονίνης στον εγκέφαλο, βελτιώνει τη διάθεση, προκαλεί ευφορία και μειώνει τα συμπτώματα της κατάθλιψης. Η αντικαταθλιπτική επίδραση της σωματικής άσκησης είναι τόσο αποτελεσματική που είναι συγκρίσιμη με ισχυρά αντικαταθλιπτικά φάρμακα όπως το Sertraline.

4. Μασάζ

Ένα από τα πιο γνωστά οφέλη του μασάζ, είναι τα αισθήματα της ευεξίας που προκαλεί. Κι αυτό γιατί η συγκεκριμένη θεραπεία προκαλεί χημικές αλλαγές στον εγκέφαλο που οδηγούν σε ένα συναίσθημα χαλάρωσης και ηρεμίας με αποτέλεσμα να μειώνονται τα επίπεδα του στρες και τα επίπεδα της κορτίζόλης κατά έναν μέσο όρο 30%. Παράλληλα αυξάνει τη σεροτονίνη και την ντοπαμίνη, νευροδιαβιβαστές που είναι ορκισμένοι εχθροί της κατάθλιψης.

5. Γιόγκα

Η γιόγκα είναι ένα πανάρχαιο σύστημα χαλάρωσης, άσκησης και θεραπείας που αποδεδειγμένα πλέον μπορεί να αλλάξει τη χημεία του εγκεφάλου. Σύμφωνα με τους ειδικούς ορισμένες «στάσεις» της γιόγκα-ασάνα μπορούν να αυξήσουν την απελευθέρωση των ενδορφινών και να μειώσουν τα επίπεδα της κορτιζόλης, ορμόνης που ευθύνεται για το στρες ενώ έχει αποδειχθεί ότι αυξάνουν σημαντικά τα επίπεδα του νευροδιαβιβαστή GABA, ο οποίος μπορεί να ανακουφίσει την κατάθλιψη.

6. Βιταμίνες Β

Η επιστήμη έχει συνδέσει την ανεπάρκεια του φολικού οξέως στον οργανισμό με την κατάθλιψη. Κι αυτό γιατί η βιταμίνη B6, ή αλλιώς πυριδοξίνη, βοηθά στην μετατροπή της λ-τρυπτοφάνης σε σεροτονίνη με αποτέλεσμα όταν λείπει από τον οργανισμό να οδηγεί σε κατάθλιψη. Ανάλογες έρευνες έχουν αποδείξει πως οι άνθρωποι με κατάθλιψη ανταποκρίνονται καλύτερα σε θεραπείες όταν η βιταμίνη B12 βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα.