18-11-2011
Χορτοφαγία: Πώς θα καλύψετε τα... κενά

photo

Η χορτοφαγία είναι μια διατροφική συμπεριφορά, στην οποία έχει αποκλειστεί η κατανάλωση κρέατος, πουλερικών και των υποπροϊόντων τους. Στις πιο αυστηρές μορφές της αποκλείονται και τα ψάρια, τα γαλακτοκομικά και τα αυγά.

 

Είναι γεγονός πως η χορτοφαγική δίαιτα δημιουργεί αυξημένες ανάγκες σε θρεπτικά συστατικά όπως η πρωτεΐνη, ο σίδηρος, το ασβέστιο, ο ψευδάργυρος και η βιταμίνη Β12.

 

Αν θέλετε να λαμβάνετε όλες τις απαιτούμενες βιταμίνες που περιέχει το κρέας μπορείτε να δράσετε εναλλακτικά. Έτσι, για extra πρωτεΐνη ρίξτε το βάρος σε όσπρια, θαλασσινά, ξηρούς καρπούς και σόγια.

 

Για σίδηρο να προτιμάτε θαλασσινά, χαλβά, μπρόκολο, λάχανο και κουνουπίδι.

 

Για Βιταμίνη Β12 θαλασσινά, γάλα σόγιας, εμπλουτισμένα δημητριακά αλλά και συμπληρώματα βιταμίνης, ενώ ασβέστιο θα βρείτε στα όσπρια, τους ξηρούς καρπούς τον χαλβά, το μπρόκολο και το κουνουπίδι.

 

Ωστόσο για την πληρέστερη κάλυψη όλων των διατροφικών αναγκών, καλό θα ήταν να χρησιμοποιείτε ένα πολυβιταμινούχο συμπλήρωμα, αφού συμβουλευτετε το γιατρό και το διαιτολόγο.