22-12-2017
Με πόσους βαθμούς πρέπει να κοιμάστε

photo

Αν κάθε βράδυ ιδρώνετε για να κοιμηθείτε, ελαττώστε τη θερμοκρασία στο δωμάτιο, ακόμα κι αν δεν είναι καλοκαίρι.

 

Όλες τις εποχές του χρόνου, για έναν καλό ύπνο χρειάζεται ένα δροσερό περιβάλλον.  Μελέτες έχουν δείξει πως η ιδανική θερμοκρασία για να κοιμηθεί κάποιος είναι αρκετά χαμηλή- γύρω στους 18 βαθμούς Κελσίου. Για πολλούς, πολύ υψηλότερη ή πολύ χαμηλότερη σημαίνει ταλαιπωρία. Αυτή η θερμοκρασία φαίνεται πως βοηθάει τον οργανισμό να ρίχνει την εσωτερική του θερμοκρασία προκαλώντας την πολυπόθητη υπνηλία. Μια σειρά ερευνών έχουν αποδείξει πως η σωστή θερμοκρασία παίζει ρόλο σε πολλές περιπτώσεις χρόνιας αϋπνίας.

 

Οι ειδικοί έχουν συμπεράνει, για παράδειγμα, πως όσοι υποφέρουν από αϋπνία έχουν υψηλότερη θερμοκρασία σώματος πριν πέσουν στο κρεβάτι από εκείνους που κοιμούνται κανονικά. Αυτό σημαίνει πως ενώ εσείς λαχταράτε να βυθιστείτε σε έναν αναζωογονητικό ύπνο, ο οργανισμός σας βρίσκεται σε κατάσταση εγρήγορσης, προσπαθώντας να ελαττώσει την εσωτερική σας θερμοκρασία και τελικά να κοιμηθείτε. Αν δεν ταλαιπωρείστε ιδιαίτερα με τον ύπνο, καταλαβαίνετε ότι η εσωτερική σας θερμοκρασία πέφτει νιώθοντας να ζεσταίνονται τα άκρα σας, καθώς τα αιμοφόρα αγγεία διαστέλλονται και το σώμα σας εκπέμπει ζέστη. Αν δυστυχώς, σπάνια απολαμβάνετε τον ύπνο σας, οι μελέτες δείχνουν πως ένα δροσερό δωμάτιο και μια θερμοφόρα στα πόδια, που διεγείρει τα αιμοφόρα αγγεία, θα ρυθμίσουν καλύτερα τον εσωτερικό σας θερμοστάτη.