13-12-2014
Vegan, η καλύτερη δίαιτα

photoΗ vegan διατροφή είναι ο πιο σίγουρος δρόμος προς την απώλεια βάρους, ακόμη και αν αυτή περιέχει πολλούς υδατάνθρακες, σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό International Journal of Applied and Basic Nutritional Sciences.

 

Οι ερευνητές, από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνια (USC), έδωσαν τυχαία σε 50 εθελοντές να ακολουθήσουν έναν από τους εξής πέντε τύπους  διατροφής: την παμφαγία (μπορούσαν να τρώνε ό,τι ήθελαν),  την ημι-χορτοφαγία (μπορούσαν να τρώνε κρέας σε τακτά χρονικά διαστήματα), την  θαλασσινο-χορτοφαγία (δεν κατανάλωναν κρέας, αλλά έτρωγαν θαλασσινά), την χορτοφαγία (δεν κατανάλωναν κρέας, αλλά έτρωγαν τα προϊόντα ζωικής προέλευσης, πχ αβγά) και την αυστηρή χορτοφαγία (έτρωγαν μόνο τροφές φυτικής προέλευσης).

 

Οι συμμετέχοντες παρακολουθήθηκαν για έξι μήνες, ενώ παράλληλα συμμετείχαν και σε ομαδικές συνεδρίες με την επικεφαλής της μελέτης, Γκαμπριέλ Τέρνερ Μακ Γκρίβι, καθηγήτρια  στη Σχολή Δημόσιας Υγείας «Arnold», στο USC, στις οποίες παρέχονταν και εκπαίδευση και υγιεινά σνακς.

 

Σε σχέση με τους συμμετέχοντες που συμπεριελάμβαναν κόκκινο κρέας, προϊόντα ζωικής προέλευσης και ψάρι στη διατροφή τους, οι αυστηρά χορτοφάγοι έχασαν κατά μέσο όρο 7 κιλά περισσότερα, ενώ ήταν σε θέση να χάσουν 4,3% περισσότερο από το σωματικό τους βάρος, ακόμα και αν τα καθημερινά τους γεύματα ήταν υψηλά σε υδατάνθρακες.

 

Επιπλέον, είχαν χαμηλότερο Δείκτη Μάζας Σώματος και παρουσίαζαν καλύτερη συνολική ισορροπία των μακροθρεπτικών συστατικών (υδατάνθρακες, λίπη και πρωτεΐνες).