09-12-2014
Τι λέει το Facebook για την προσωπικότητά μας

photo

Το προφίλ μας στο Facebook μπορεί να αποκαλύπτει πολλά για την προσωπικότητά μας, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Computers in Human Behavior.

 

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι τόσο οι εξωστρεφείς, όσο και οι νευρωτικοί χρήστες "ανεβάζουν" ένα σημαντικό αριθμό φωτογραφιών στις σελίδες τους στο Facebook.

 

Ωστόσο, οι εξωστρεφείς τείνουν να αλλάζουν συχνότερα τις φωτογραφίες προφίλ τους, όταν οι νευρωτικοί αναρτούν συχνά φωτογραφίες στα άλμπουμ τους.

 

Οι ερευνητές εξέτασαν περισσότερα από 100 άτομα (ποσοστό μεγαλύτερο από το 70 % ήταν γυναίκες) μεταξύ των ηλικιών 17 και 55.

 

Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια για την προσωπικότητα και τα δημογραφικά τους στοιχεία, όπως τους ζητήθηκε.

 

Στη συνέχεια, οι επιστήμονες μελέτησαν τον τρόπο που τα άτομα "ανέβαζαν" φωτογραφίες και αλληλεπιδρούσαν με φίλους τους στο Facebook.

 

Η σχέση μεταξύ της εξωστρέφειας και της τάσης για ανάρτηση πολλών φωτογραφιών δεν εκπλήσσει, όμως πώς θα μπορούσε να εξηγηθεί η ίδια τάση στους νευρωτικούς, οι οποίοι χαρακτηρίζονται από μία ιδιοσυγκρασία επιρρεπή στο στρες και το άγχος;

 

«Οι νευρωτικοί έχουν πολύ έντονη την ανάγκη επιβεβαίωσης, αλλά ίσως να μην είναι καλοί στην επικοινωνία και να έχουν έλλειψη κοινωνικών δεξιοτήτων», δήλωσε ο συγγραφέας της μελέτης Αζάρ Εφεκχάρ, διδακτορικός φοιτητής στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Γούλβερχαμπτον, στο Ηνωμένο Βασίλειο.

 

«Ως κοινωνικά ανήσυχα άτομα, βλέπουν το Facebook ως ένα ασφαλές μέρος για να εκφραστούν και να αντισταθμίσουν τις ελλείψεις τους εκτός διαδικτύου».

 

Τα ευρήματά μας δείχνουν ότι οι νευρωτικοί αναζητούν την αποδοχή, εμμέσως, με εντατικές προσθήκες φωτογραφιών, για να φαίνονται πιο ελκυστικοί και πιο δημοφιλείς online και έτσι να καταφέρουν να σταθούν στο ύψος των κοινωνικών και πολιτισμικών περιστάσεων.

 

Οι ερευνητές δήλωσαν ότι από τα ευρήματα της μελέτης προκύπτουν ορισμένες ομοιότητες ανάμεσα στον τρόπο που λειτουργούν οι ανθρώπινες σχέσεις στο Facebook και στην πραγματική ζωή.

 

Για παράδειγμα, οι συμμετέχοντες που ήταν πιο «ευχάριστοι» στην πραγματική ζωή, πιο φιλικοί με τους άλλους και απέφευγαν τις λογομαχίες, έτειναν να προσελκύουν περισσότερα σχόλια και λάικς στις αναρτήσεις τους.