14-03-2015
Υγιεινό πρωινό σε χρόνο DT

photo

Έχετε ξεχάσει το πιο σημαντικό γεύμα λογω έλλειψης χρόνου; Τέρμα οι διακαιολογίες. Υπάρχουν έξυπνες ιδέες για πρωινό στα γρήγορα.

Mάλλον δεν είναι το 1ο στη λίστα των προτεραιοτήτων σας, όμως αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση, προκειμένου να βγάλετε εις πέρας τις υποχρεώσεις σας. Γιατι το πρωινό είναι το «καύσιμο», το οποίο τροφοδοτεί με ενέργεια τον οργανισμό για όλη την υπόλοιπη ημέρα και «φροντίζει» να μην πέφτουμε με τα? μούτρα όταν έρθει η ώρα του φαγητού.

«Ένα πλήρες πρωινό θα πρέπει να είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες και φυτικές ίνες. Ο συνδυασμός τους θα βοηθήσει να ικανοποιήσετε την πείνα σας και να διατηρήσετε το αίσθημα πληρότητας μέχρι την ώρα του γεύματος. Πρωτεΐνη μπορείτε να πάρετε από χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά κρέατα (κοτόπουλο, γαλοπούλα), αβγά, ξηρούς καρπούς και γαλακτοκομικά προϊόντα.  Πλούσια σε φυτικές ίνες τρόφιμα είναι τα φρούτα, τα λαχανικά και τα δημητριακά ολικής άλεσης», τονίζει ο διαιτολόγος- διατροφολόγος, Σπυρίδων Μιχαήλ. Και φυσικά κανείς δεν λέει να ξυπνήσετε μια ώρα πριν, για  να κάνετε την προετοιμασία με ρυθμούς  ιεροτελεστίας. Μπορείτε όμως να πάρετε το πρωινό σας εύκολα και γρήγορα.

Φρούτα με τυρί και καρύδια

Τι μπορείτε να κάνετε με 1 μήλο, 1-2 φέτες τυρί χαμηλό σε λιπαρά και μισό φλυτζάνι καρύδια; Ένα εύκολο και γρήγορο πρωινό, πλούσιο σε πρωτεΐνες και φυτικές ίνες.

Πληγούρι με μούρα και κανέλλα

Το μόνο που χρειάζεται είναι ένα μπολ από βραστό πληγούρι (το οποίο θα έχετε έτοιμο απ? το προηγούμενο βράδυ) με λίγη κανέλλα και λίγα μούρα. Έτοιμο!

Γιαούρτι με φρούτα και καρύδια

1 γιαούρτι με φρούτα της επιλογής σας και μία χούφτα καρύδια είναι μια ιδανική (και πλούσια σε φυτικές ίνες) επιλογή για να ξεκινήσετε τη μέρα σας.

Δημητριακά με φρούτα και γάλα

Τα δημητριακά και κυρίως τα μούσλι αποτελούν μια εξαιρετική επιλογή για πρωινό. Αν προτιμάτε τα κρύα απλά προσθέστε φρούτα και γάλα και... καλή όρεξη. Αν προτιμάτε τα ζεστά, η προετοιμασία στο φούρνο μικροκυμάτων διαρκεί μόνο μερικά λεπτα. Σε περίπτωση που έχετε δυσανεξία στη λακτόζη υπάρχουν εναλλακτικές επικογές: το αμυγδαλόγαλα και το γάλα σόγιας.

Σάντουιτς

Ένα υγιεινό σάντουιτς μπορείτε να το φτιάξετε εύκολα με ψωμί ολικής άλεσης ή αραβική πίτα ή ριζογκοφρέτες (3) και σολωμό ή τόνο ή στήθος κοτόπουλου ή γαλοπούλας ή βραστό αβγό, μαρούλι, μαϊνταανό και λιαστή ντομάτα. Μπορείτε να το συνοδέψετε με φρούτα και γάλα ή  χυμό.

Fruit smoothies

Αν κόψετε μερικά φρούτα και τα βάλετε στο ψυγείο, μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε για ένα εύκολο, γρήγορο και υγιεινό πρωινό. Ο τρόπος είναι απλός:  Τα βάζετε στο blender με ένα χαμηλό σε λιπαρά γιαούρτι και φτιάχνετε ένα υπέροχο smoothie.

Ό,τι περίσσεψε

Μια υγιεινή τροφή, είναι υγιεινή ανεξάρτητα απ' το ποια ώρα της ημέρας τρώγεται. Ξεχάστε, λοιπόν, τα στερεότυπα και μην διστάσετε να φάτε για πρωινό ό,τι περίσεψε  απ' το δείπνο.  Αρκεί να μην ήταν καρμπονάρα!

Black list

Παρόλο που οποιοδήποτε πρωινό είναι καλύτερο από καθόλου πρωινό, υπάρχουν κάποια τρόφιμα που καλό θα ήταν να τα αποφεύγετε, γιατί είναι πλούσια σε σάκχαρα, νάτριο, κορεσμένα λίπη και θερμίδες. Βγάλτε εκτός πλάνου τα ζαχαρούχα δημητριακά (>5 γραμμ./μερίδα), τα υψηλής θερμιδικής αξίας γλυκά και τα κρέατα, όπως το μπέικον και το λουκάνικο.

Έφη Τσιβίκα