24-04-2015
3 επικίνδυνοι τύποι στη δουλειά και πώς να τους αποφύγετε

photo

Καλώς ή κακώς, οι άνθρωποι στο χώρο εργασίας, δεν κυκλοφορούν με ετικέτες που μας γνωστοποιούν την ψυχοσύνθεσή τους και τις προθέσεις τους. Γνωρίζοντας, ωστόσο ορισμένα «επικίνδυνα» χαρακτηριστικά, ίσως να καταφέρετε να τους εντοπίσετε και να τους βάλετε στη... θέση τους

 

 

Οι μονίμως διαμαρτυρόμενοι

 

Η αρνητικότητα είναι αποθαρρυντική, καταθλιπτική και εξαντλητική, τόσο για το ίδιο το «αρνητικό» πρόσωπο, όσο και για τους γύρω του. Σαφώς και υπάρχουν άπειρα ζητήματα στην εργασία για τα οποία θα μπορούσε να διαμαρτύρεται κανείς, όμως προσέξτε ιδιαίτερα τους ανθρώπους που είναι διαρκώς δυσαρεστημένοι και «κλαίγονται» συνεχώς για εργασιακά θέματα που δεν μπορούν να αλλάξουν.

 

Παρόλο που στην αρχή μπορεί να νιώθετε πρόθυμοι να τους ακούσετε (ή ακόμα και να τους συμπαρασταθείτε), η στενή σχέση με τέτοιου είδους άτομα, μπορεί να σας χαρακτηρίσει ως έναν από αυτούς.

 

Αν συμμετάσχετε σε αρνητικές συζητήσεις με τον «καταθλιπτικό διαμαρτυρόμενο» οι άλλοι συνάδελφοι παρατηρούν τη δυσαρέσκειά σας και απωθούνται από εσάς. Αν τα παράπονα συνεχιστούν, ο προϊστάμενος ή το αφεντικό δεν θα αργήσει σας αντιληφθεί και κανείς δεν μπορεί να σας εγγυηθεί ότι δεν θα λάβει δραστικά μέτρα.

 

Αντί να δείχνετε συμπάθεια ή να συμμετέχετε στην γκρίνια τους, προσπαθήστε να αποφεύγετε σταθερά τους διαμαρτυρόμενους. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να επιτευχθεί απλά με το να μην διαμαρτύρεστε μαζί τους, καθώς τα «παράπονα» είναι η βασική μέθοδος αυτών των τύπων για να επικοινωνούν και να σχετίζονται. Εάν δεν μπορείτε να τους αποφύγετε, ας είστε φιλικοί, χωρίς όμως «μυστικές» συνομιλίες.

 

Οι πολύ φιλικοί

 

Είναι ωραίο να υπάρχουν «σύμμαχοι» στο χώρο της εργασίας και μερικοί συνάδελφοι δεν αποκλείεται να γίνουν και φίλοι. Αν όμως δείτε ότι κάποιος συνεργάτης ή το αφεντικό σας σας πλησιάζει έντονα και με γρήγορους ρυθμούς, εκλάβετέ το ως μια «κόκκινη σημαία».

 

Όταν βρίσκεστε σε ένα νέο εργασιακό περιβάλλον, ο πρώτος άνθρωπος που θα θελήσει να γίνει ο καλύτερος φίλος σας, ενδεχομένως να μην είναι αυτό που θέλει να δείξει. Προσέχετε τα κουτσομπολιά του γραφείου που σας αναφέρει. Το πρόσωπο αυτό μπορεί απλώς να προσπαθεί να εκμαιεύσει πληροφορίες που θα χρησιμοποιήσει, στη συνέχεια, εναντίον σας.

 

«Στενός» συνεργάτης σας θα μπορούσε να επιδιώξει να γίνει και ο προϊστάμενος ή το αφεντικό σας. Πολλοί από αυτούς προσπαθούν να γίνουν «φιλαράκια» με τους υφισταμένους τους, προσκαλώντας τους για φαγητό ή περνώντας πολλές ώρες μαζί τους, με αμφιλεγόμενους σκοπούς. Μία τέτοια κατάσταση, θα μπορούσε να φθείρει την επαγγελματική σας σχέση με την πάροδο του χρόνου και τελικά να γυρίσει μπούμερανγκ.

 

Για να αποφύγετε τέτοιου είδους προσωπικότητες θέστε τα δικά σας όρια, περιορίζοντας τις εκτός εργασίας κοινές δραστηριότητες .

 

Οι «νταήδες»

 

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της αμερικανικής εταιρίας Connectria Hosting, περισσότεροι από τους μισούς (55 %) εργαζόμενους όλων των επαγγελμάτων που συμμετείχαν στην έρευνα έχουν πέσει θύματα εκφοβισμού από συναδέλφους, ενώ το 65 % δήλωσαν ότι έχουν φοβηθεί να πάνε στη δουλειά τους, εξαιτίας κάποιου «νταή» συναδέλφου.

 

Παρόλο που τα σημάδια του εκφοβισμού στο εργασιακό περιβάλλον δεν είναι εύκολα αναγνωρίσιμα, ο εκφοβισμός των ενηλίκων είναι πολύ διαδεδομένος και μπορεί να βλάψει την αυτοεκτίμηση και τις επιδόσεις ενός εργαζόμενου πολύ σύντομα. Το αμερικανικό Ινστιτούτο Εκφοβισμού στο Χώρο Εργασίας (WBI) περιγράφει τον εκφοβισμό ως «μια συστηματική εκστρατεία διαπροσωπικής καταστροφής που θέτει σε κίνδυνο την υγεία, την καριέρα [και] τη δουλειά». Οι κοινές εμπειρίες των θυμάτων περιλαμβάνουν διαρκείς υπονομεύσεις στις συσκέψεις, υποτίμηση της εργασίας τους καθώς και ανάρμοστες συμπεριφορές εναντίον τους.

 

Το WBI συνιστά ένα σχέδιο δράσης τριών βημάτων για να υπερασπιστείτε τον εαυτό σας κατά του εκφοβισμού: 1) Ξεκαθαρίστε μέσα σας τι είδους παρενόχληση ασκείται πάνω σας (εκφοβισμός ή συναισθηματική κακοποίηση), αντί να προσποιείστε ότι δεν συμβαίνει τίποτα. 2) Πριν ξεκινήσετε την αντεπίθεσή σας, πάρτε το χρόνο σας, προκειμένου να ανασυντάξετε τις δυνάμεις σας. 3) Εκθέστε τον «νταή» στον εργοδότη σας, χρησιμοποιώντας μία επιχειρηματολογία βασισμένη στο κόστος που μπορεί να έχει ο εκφοβισμός στην εταιρία.