01-08-2017
Πώς θα καταλάβετε αν σας λείπει μαγνήσιο

photo

Θα μπορούσε κανείς να πει ότι είναι το μέταλλο - σημείο αναφοράς για τον οργανισμό, καθώς επηρεάζει περισσότερες από 300 διαφορετικές ενζυματικές διαδικασίες, που βοηθούν στη σωστή λειτουργία του. Όμως συχνά δεν του δίνεται η σημασία που απαιτείται.

 

Πολλοί άνθρωποι έχουν χαμηλά επίπεδα μαγνησίου στον οργανισμό τους. Ωστόσο, οι περισσότεροι από αυτούς δεν γνωρίζουν ότι τους λείπει αυτό το -ζωτικής σημασίας-μέταλλο.

 

Για ακόμη μία φορά η έρευνα έρχεται να μας «ανοίξει τα μάτια» απαριθμώντας μας μια σειρά συμπτωμάτων που πρέπει να μας υποψιάσουν.

 

Μυϊκές κράμπες ή σπασμοί

 

Μπορεί να σας συμβούν είτε όταν κάθεστε στο γραφείο σας, είτε μέσα στη νύχτα ενώ κοιμάστε ή ακόμα και κατά τη διάρκεια του σεξ. Οι κράμπες των μυών είναι αποτέλεσμα των μυϊκών σπασμών, δηλαδή των ακούσιων συσπάσεων των μυών. Το μαγνήσιο βοηθά να χαλαρώσουν οι μυς σε ολόκληρο το σώμα. Έτσι, η έλλειψή του «στρεσάρει» τους μυς, προκαλώντας ακούσιες συσπάσεις τους και ό,τι αυτές συνεπάγονται.

 

Προβλήματα στον ύπνο

 

Εκατομμύρια άνθρωποι δυσκολεύοντα τόσο να κοιμηθούν, όσο και να έχουν μια επαρκή διάρκεια ύπνου. Αυτό συμβαίνει γιατί το μαγνήσιο παίζει σημαντικό ρόλο στη λειτουργία του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος. Επιπλέον, τα επίπεδα μαγνησίου στον οργανισμό μειώνονται κατά τη διάρκεια της νύχτας, με αποτέλεσμα την ελλιπή ποσότητα και ποιότητα του ύπνου REM, η οποία είναι και ο πιο κρίσιμος κύκλος του ύπνου για την επαναφόρτιση των «μπαταριών» του σώματος και του πνεύματος.

 

Επιθυμία για σοκολάτα

 

Εντάξει, αυτό συμβαίνει σε όλους. Όταν όμως η επιθυμία είναι ακατανίκητη, μάλλον θα πρέπει να ελέγξετε τα επίπεδα του μαγνησίου στον οργανισμό σας. Η μαύρη σοκολάτα έχει υψηλή περιεκτικότητα σε μαγνήσιο. Ένα κομμάτι της παρέχει περίπου το 24% των καθημερινών αναγκών του οργανισμού. Επειδή, μερικές φορές, το σώμα ζητάει αυτό που πραγματικά χρειάζεται, η συχνή και έντονη λαχτάρα για σοκολάτα πρέπει να σας προβληματίσει.

 

Άγχος

 

Το μαγνήσιο είναι το πιο ισχυρό χαλαρωτικό μέταλλο. Εάν αντιμετωπίζετε άγχος, αυτό ενδεχομένως να είναι ένα πρώιμο κοινό σύμπτωμα για το πώς το Κεντρικό Νευρικό σας Σύστημα επηρεάζεται από την έλλειψη μαγνησίου. Όταν νιώθετε ανησυχία, μπορεί να αισθανθείτε πιο χαλαροί λαμβάνοντας 200mg μαγνησίου.

 

Υψηλή αρτηριακή πίεση

 

Πολλοί άνθρωποι αναρωτιούνται γιατί έχουν υψηλή αρτηριακή πίεση, ακόμη και όταν ακολουθούν υγιεινή διατροφή. Η έλλειψη μαγνησίου μπορεί να είναι η απάντηση, καθώς μια σημαντική λειτουργία του είναι να προκαλεί χαλάρωση και διαστολή των αιμοφόρων αγγείων. Όταν τα επίπεδά του στον οργανισμό είναι χαμηλά, τα αιμοφόρα αγγεία συστέλλονται περισσότερο, αυξάνοντας την πίεση του αίματος. Τα επαρκή επίπεδα μαγνησίου βοηθούν, επίσης και στην εξισορρόπηση των ηλεκτρολυτών, με αποτέλεσμα να μειώνεται η αρτηριακή πίεση (οι διαταραγμένοι ηλεκτρολύτες μπορεί να την αυξήσουν).

 

Αρρυθμίες

 

Η καρδιά είναι ένας μυς. Δεδομένου του σημαντικού ρόλου που παίζει το μαγνήσιο στη λειτουργία των μυών, η καλή λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος, εξαρτάται και από τα επίπεδα μαγνησίου στον οργανισμό. Αν, λοιπόν, υπάρχει έλλειψη, η καρδιά δεν μπορεί να συρρικνωθεί σωστά και προκαλούνται αρρυθμίες.

 

Δυσκοιλιότητα

 

Η συχνή δυσκοιλιότητα είναι άλλο ένα σημάδι που μπορεί να υποδηλώνει έλλειψη μαγνησίου. Σε αυτήν την περίπτωση, η έλλειψη προκαλεί στένωση του εντέρου, με αποτέλεσμα να δυσκολεύεται η διέλευση των κοπράνων. Το μαγνήσιο, όχι μόνο θα χαλαρώσει το έντερο και θα βοηθήσει την κινητικότητα του, αλλά επειδή έχει την ικανότητα να ευνοεί την κατακράτηση υγρών στο έντερο, θα συμβάλλει στο να γίνουν τα κόπρανα πιο μαλακά.

 

Τι πρέπει να κάνετε

 

Πρώτον, θα πρέπει να σταματήσετε να καταναλώνετε τροφές που καταστρέφουν τα θρεπτικά συστατικά, όπως το αλεύρι και η ζάχαρη. Προτιμήστε τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο, όπως το κρέας, τα αβοκάντο, τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και οι ξηροί καρποί. Αν θέλετε να κάνετε την πρόσληψη μαγνησίου πιο απολαυστική, μπορείτε να καταναλώνετε σοκολάτα, η οποία όμως θα πρέπει να έχει τουλάχιστον 70% περιεκτικότητα σε κακάο. Αυτό, ωστόσο, δεν αποτελεί άλλοθι για να τρώτε όση σοκολάτα θέλετε. Για τα καλύτερα αποτελέσματα και για να μην προσλάβετε εκτός από μαγνήσιο και ανεπιθύμητο βάρος, διατηρήστε την κατανάλωση σοκολάτας στην ποσότητα των περίπου 30 γραμμαρίων την ημέρα.

 

Εναλλακτικά, μπορείτε να λάβετε κάποιο συμπλήρωμα μαγνησίου, πάντα με τη σύμφωνη γνώμη του γιατρού σας.