30-04-2015
Γιατί δεν χάνω βάρος; 6 αιτίες που δεν φαντάζεστε!

photo

Ανήκετε στην κατηγορία εκείνων που παρά τις φιλότιμες και επιμελείς προσπάθειες τους δεν καταφέρνουν να χάσουν βάρος; Δείτε τι μπορεί να συμβαίνει.

 

Ξεχάσατε το junk food, ασκείστε καθημερινά, οι μέρες περνούν, όμως η ζυγαριά έχει κολλήσει.  Ίσως η εξήγηση να βρίσκεται παρακάτω.

 

1. Έχετε στρες

 

Το στρες αυξάνει το σωματικό βάρος και μάλιστα συσσωρεύει το λίπος σε «λάθος» περιοχές του σώματος και κυρίως στην κοιλιά. Η αύξηση του σωματικού βάρους που οφείλεται στο στρες είναι πραγματικά δύσκολο να τεθεί υπό έλεγχο, αν δεν βρείτε έναν τρόπο να ηρεμήσετε.

 

2. Υπερπροπονείστε

 

Εσείς μπορεί να νομίζετε ότι όσο πιο πολύ ασκείστε τόσο περισσότερο βάρος θα χάνετε, όμως η υπερβολή έχει πάντα δυσάρεστα αποτελέσματα. Η υπερπροπόνηση (overtraining) κουράζει το νευρικό και μυϊκό σύστημα περισσότερο από το θεμιτό και έτσι οι «κόποι» σας στο  γυμναστήριο δεν επιβραβεύονται. Μέτρον άριστον.

 

3. Παραλείπετε γεύματα

 

Η παράλειψη γευμάτων στο όνομα της δίαιτας ή της απώλειας βάρους έχει πράγματι αρνητικό αντίκτυπο. Οι άνθρωποι που παραλείπουν γεύματα τείνουν να προσλαμβάνουν βάρος γρηγορότερα από ό, τι εκείνοι που τρώνε σε τακτά χρονικά διαστήματα. Τα άτομα που τρώνε λιγότερο από τρία γεύματα την ημέρα, έχουν την τάση να καταναλώνουν μεγαλύτερη ποσότητα τροφής. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση της συνολική πρόσληψης θερμίδων και οδηγεί σε πρόσληψη βάρους.

 

4. Δεν κοιμάστε αρκετά

 

Η αντίληψη πως το ότι κοιμάστε λίγες ώρες την ημέρα σημαίνει ότι είστε πιο δραστήριοι, άρα θα χάσετε πιο εύκολα βάρος είναι μία πλάνη. Έρευνες έχουν δείξει ότι ο ανεπαρκής ύπνος μπορεί  να προκαλέσει τα αντίθετα αποτελέσματα. Ερευνητές διαπίστωσαν ότι εκείνοι που κοιμούνται λιγότερο από πέντε ώρες την ημέρα, παρουσίασαν αύξηση του σωματικού βάρους γρηγορότερα από ό, τι οι άνθρωποι που κοιμούνται περισσότερο από 7 ώρες καθημερινά. Το σώμα μας, για να λειτουργεί σωστά, χρειάζεται επαρκή ανάπαυση.

 

5. Γυμνάζεστε με άδειο στομάχι

 

Σε κάποιες περιπτώσεις, ανάλογα με το είδος της άσκησης, την έντασή της και τη διατροφή που ακολουθείτε, η άσκηση με άδειο στομάχι μπορεί να προκαλέσει απώλεια μυϊκής μάζας και όχι λίπους. Συζητήστε με τον προπονητή σας αν η άσκηση με άδειο στομάχι είναι αποτελεσματική για εσάς αλλά και πως θα την εφαρμόσετε στο πρόγραμμα της προπόνησής σας.

 

6. Αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα υγείας

 

Ορισμένες παθολογικές καταστάσεις, όπως διαταραχές της λειτουργίας του θυρεοειδούς ή σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών, μπορεί να οδηγήσουν σε αύξηση του σωματικού βάρους. Οποιαδήποτε ιατρική κατάσταση που επηρεάζει το μεταβολισμό του σώματός σας βάζει «φρένο» στην προσπάθεια για απώλεια κιλών.