20-06-2017
Πώς να κοιμηθείτε όταν το μυαλό δε... νυστάζει

photo

Πολλές φορές, παρόλο που το σώμα έχει κουραστεί, το πνεύμα δεν ησυχάζει. Τότε είναι που πρέπει να βρείτε έξυπνους τρόπους για να το «ξεγελάσετε».

 

Ο επαρκής και ποιοτικός ύπνος είναι ένα από τα «κλειδιά» για την καλή υγεία, την ευεξία αλλά και την εμφάνιση. Πολλές νύχτες, ωστόσο, ο Ορφέας αρνείται πεισματικά να σας πάρει στην αγκαλιά του. Κι όσο συνειδητοποιείτε την «απόρριψη», τόσο δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε. Τι μπορείτε να κάνετε; Να εφαρμόσετε τα παρακάτω -κατά περίπτωση- τρικς.

 

Έχετε υπερένταση

 

Ήσασταν όλη μέρα εν κινήσει, χωρίς καμία στιγμή ανάπαυσης; Για να «αφομοιώσει» την μέρα που πέρασε και να καταφέρει να χαλαρώσει, το μυαλό χρειάζεται χρόνο. Προετοιμάστε το για τον ύπνο τουλάχιστον μία ώρα πριν πέσετε στο κρεβάτι. Μπορείτε να διαβάσετε ένα βιβλίο, να απολαύσετε λίγο ποιοτικό χρόνο με την οικογένειά σας ή απλά να ξεκουραστείτε. Και μακριά από τον υπολογιστή!

 

Ήπιατε καφέ ή κάποιο ενεργειακό ποτό το απόγευμα

 

Πιείτε λίγο νερό και καταναλώστε κάτι που σας φέρνει υπνηλία. Για πολλούς λειτουργεί το γάλα και το ψωμί. Το κοτόπουλο (αν σας βρίσκεται) μπορεί, επίσης, να σας φέρει νύστα. Μια άλλη πολύ καλή λύση είναι να πιείτε ένα αφέψημα χαμομηλιού, το οποίο έχει καταπραϋντικές και χαλαροτικές ιδιότητες. Στο μέλλον, πάντως, προσπαθήστε να αποφεύγετε την καφεΐνη μετά τις μεσημβρινές ώρες.

 

Είστε αγχωμένοι για την επόμενη μέρα

 

Δοκιμάστε το εξής: Γράψτε οτιδήποτε πρέπει να διεκπεραιωθεί μέσα στην επόμενη μέρα, με ιεραρχική σειρά. Αν βοηθάει, γράψτε και τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να διεκπεραιωθεί. Έτσι, θα «ξεφορτώσετε» το μυαλό σας, θα τα φορτώσετε στο χαρτί και θα καταφέρετε να κοιμηθείτε.

 

Προσπαθείτε να βρείτε λύση σε κάποιο πρόβλημα

 

Οτιδήποτε κι αν είναι αυτό, το μόνο σίγουρο είναι πως δε θα μπορέσετε να το λύσετε στη μέση της νύχτας. Ακόμα και αν σας έρθει μια ιδέα, το πιθανότερο είναι να μην μπορείτε να την υλοποιήσετε εκείνη τη στιγμή. Εάν σας απασχολεί το παρελθόν, θυμηθείτε ότι δε μπορείτε να το αλλάξετε. Το μόνο που μπορείτε να κάνετε, είναι να το αποδεχτείτε και να το αφήσετε να φύγει από το μυαλό σας. Αν σας απασχολεί το μέλλον, σκεφτείτε το αύριο με «φρέσκο» μυαλό.

 

Νιώθετε ανήσυχοι

 

Δημιουργήστε μια «λίστα ευγνωμοσύνης». Γράψτε πέντε πράγματα, για τα οποία είστε ευγνώμων κάθε βράδυ, προτού πέσετε στο κρεβάτι. Αυτό θα σας βοηθήσει να κοιμηθείτε πιο ήρεμοι και να αποβάλλετε την αρνητική ενέργεια.

 

Είστε ενθουσιασμένοι

 

Αυτός είναι ο πιο ευχάριστος λόγος για να μην σας παίρνει ο ύπνος. Ωστόσο, για να μπορέσετε να κοιμηθείτε, προσπαθήστε να σηκωθείτε και να κάνετε κάτι κάπως βαρετό. Για παράδειγμα, οργανώστε τα οικονομικά σας ή φτιάξτε τη λίστα για τα ψώνια σας. Τέτοιου είδους δραστηριότητες σίγουρα θα σας κάνουν να νυστάξετε.