27-07-2017
Τι να ΜΗΝ κάνετε όταν είστε κουρασμένοι

photo

Η κούραση δεν είναι απλά ένα αίσθημα καταβολής, που προέκυψε από την παρατεταμένη δραστηριότητα. Παράλληλα, είναι μία «παγίδα» που μπορεί να επιφυλάσσει δυσάρεστες εκπλήξεις.


Όταν οι «μπαταρίες» αδειάζουν,  ο οργανισμός αρχίζει να υπολειτουργεί και δεν αποκλείεται να κάνει «λάθη». Το καλύτερο που έχετε να κάνετε -εκτός από το να ξεκουραστείτε- είναι να αποφύγετε τις κακοτοπιές.

 

Μείνετε μακριά από τα social media

 

Αποφύγετε τις οποιεσδήποτε αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όταν είστε κουρασμένοι, καθώς μπορεί να το μετανιώσετε το επόμενο πρωί. Σύμφωνα με τους ειδικούς η έλλειψη ύπνου και η κούραση, περιορίζουν κατά πολύ την ικανότητα της κρίσης.

 

Αποφύγετε τα «δύσκολα»

 

Κυρίως όσον αφορά στη δουλειά, καλύτερα να αναβάλλετε μια σημαντική συνάντηση ή μια συνέντευξη, όταν η κούραση σας έχει καταβάλει. Δε θα μπορέσετε να δώσετε τον καλύτερό σας εαυτό, ούτε να έχετε την κατάλληλη συγκέντρωση. Ο καλύτερος τρόπος για να βελτιώσετε την αποδοτικότητα σας είναι να βελτιώσετε τον ύπνο σας.

 

Μη βάζετε τον εαυτό σας σε πειρασμό

 

Μείνετε μακριά από διατροφικές προκλήσεις. Η κούραση αυξάνει την παρορμητικότητα και έτσι είναι πολύ πιο πιθανό να καταναλώσετε κάτι «απαγορευμένο». Ακόμη, η έλλειψη ύπνου, προκαλεί διαταραχές στο πεπτικό σύστημα και τον μεταβολισμό και κυρίως στα επίπεδα των ορμονών που ελέγχουν την πείνα (γρελίνη και λεπτίνη). Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, να αυξάνονται οι «λιγούρες», ενώ παράλληλα, μειώνεται ο ρυθμός του μεταβολισμού. Έτσι, αν καταναλώσετε κάτι θερμιδογόνο, θα «εγκατασταθεί» στο σώμα σας.

 

Μην υπερεκτιμάτε τις αντοχές σας

 

Οι άνθρωποι δεν είναι καλοί στο να αναγνωρίζουν το πραγματικό μέγεθος της κούρασής τους. Πιστεύουν στις αντοχές τους ακόμα και όταν αυτές δεν υπάρχουν, με αποτέλεσμα να εξαντλούνται περισσότερο, αφού βάζουν τον εαυτό τους σε επιπλέον δοκιμασίες. Επιστημονικά πειράματα απέδειξαν πως οι επιδόσεις των ατόμων σε ένα τυπικό τεστ αποδοτικότητας ήταν χειρότερες ακόμα και μετά από μια μόνο νύχτα ελλιπούς ύπνου, ενώ μειώνονταν δραματικά, όσο μεγάλωνε το διάστημα ελλιπούς ξεκούρασης.

 

Mην παριστάνετε τον «σούπερ γονιό»

 

Αυτή η συμβουλή, βρίσκεται σε άμεση αλληλεξάρτηση με την προηγούμενη . Μην υπερεκτιμάτε τις δυνατότητές σας, καθώς μπορεί να κάνετε λάθη. Δεν είναι κακό να ζητάτε βοήθεια (αν υπάρχει διαθέσιμη) όταν είστε κουρασμένοι. Δώστε στον εαυτό σας χρόνο να ξεκουραστεί κι έτσι θα μπορείτε να προσφέρετε στα παιδιά σας τη μέγιστη δυνατή φροντίδα.

 

Μην οδηγείτε

 

Μελέτες έχουν δείξει ότι η οδήγηση σε συνθήκες κούρασης ή έλλειψης ύπνου, αποτελεί παράγοντα κινδύνου για τροχαία ατυχήματα. Πρόσφατα στοιχεία  από το «Ευρωβαρόμετρο υπεύθυνης οδήγησης 2015» δείχνουν ότι το 38% των Ελλήνων ερωτηθέντων οδηγών παραδέχονται ότι παραλίγο να κοιμηθούν την ώρα που οδηγούσαν, ενώ το 56% έχουν οδηγήσει παραβλέποντας την έντονη κούραση που ένιωθαν εκείνη τη στιγμή. Επιπλέον, βάσει των αναφορών της Τροχαίας, περίπου το 1% όλων των ατυχημάτων και το 3% των θανατηφόρων, οφείλονται στο γεγονός ότι οι οδηγοί αποκοιμήθηκαν στο τιμόνι.