21-03-2018
6 παυσίπονα που δεν περνούν καν από το μυαλό σας

photo

Είναι άγνωστα, επιστημονικά έγκυρα και δεν έχουν απολύτως καμία παρενέργεια. Δεν πρόκειται ούτε για φάρμακα, ούτε για βότανα, όμως έχουν αναλγητική δράση.

Στην προσπάθειά της να απαλλάξει τους ανθρώπους από το αίσθημα του πόνου, η Επιστήμη τον έχει προσεγγίσει από πολλές διαφορετικές πλευρές και έχει καταλήξει σε συμπεράσματα, που σε κάποιες περιπτώσεις εκπλήσσουν. Δοκιμάστε τις παρακάτω εκπληκτικές τεχνικές και αντιμετωπίστε τον πόνο με τον πλέον φυσικό τρόπο.

1. Μυρίστε ένα άρωμα

Ένα ωραίο άρωμα μας φτιάχνει τη διάθεση, αλλά δεν κάνει μόνο αυτό. Οι ευχάριστες μυρωδιές φαίνεται, επίσης, ότι μειώνουν την ένταση ενός επώδυνου ερεθίσματος, τουλάχιστον στις γυναίκες. Σε μια μελέτη του 2002, ζητήθηκε σε εθελόντριες να βυθίσουν τα χέρια τους σε καυτό νερό. Οι γυναίκες ανέφεραν λιγότερο πόνο όταν εκτίθεντο σε ένα ευχάριστο άρωμα, όπως των λουλουδιών ή του αμύγδαλου. Αντίθετα, όταν τους ζητήθηκε να μυρίσουν ξίδι, ο πόνος επιδεινώθηκε.

2. Δείτε όμορφες εικόνες

Είτε είναι Πικάσο, είτε  Μποτιτσέλι, είτε μια ταπεινή φωτογραφία απ' το κινητό σας, μια ωραία εικόνα μπορεί να λειτουργήσει ως παυσίπονο. Ομάδα ερευνητών από το Πανεπιστήμιο του Μπάρι, στην Ιταλία, διαπίστωσε ότι δείχνοντας στους ανθρώπους εικόνες που τους άρεσαν, παρουσίασαν μείωση του πόνου που ένιωθαν όταν ένα λέιζερ έκαιγε τα χέρια τους. Επιπλέον, φάνηκε να μειώνεται η δραστηριότητα στις περιοχές του εγκεφάλου που συνήθως παράγουν πόνο.

Αναλγητική δράση μπορεί να έχει και η θέαση μιας φωτογραφίας του αγαπημένου σας προσώπου. Όμως μόνο όταν πρόκειται για πραγματική αγάπη. Οι φωτογραφίες άλλων ελκυστικών ανθρώπων δεν έχουν κανένα αποτέλεσμα.

3. Σταυρώστε τα χέρια σας

Ερευνητές από το Πανεπιστημιακό Κολέγιο του Λονδίνου, προκάλεσαν πόνο σε εθελοντές, με τη χρήση λέιζερ και ανακάλυψαν πως η συγκεκριμένη θέση των χεριών αποπροσανατολίζει τον εγκέφαλο, ώστε να μην μπορεί να προσδιορίσει από ποια πλευρά του σώματος προέρχεται ο πόνος. Κάτι τέτοιο έχει ως αποτέλεσμα την περιορισμένη αντίληψη της έντασής του.

4. Ακούστε μουσική

Είναι γνωστό ότι η κατάλληλη μουσική μπορεί να θεραπεύσει μια ραγισμένη καρδιά, αλλά φαίνεται ότι είναι δυνατόν να κάνει κάτι περισσότερο από αυτό: να απαλύνει τον φυσικό πόνο. Οι άνθρωποι που λαμβάνουν οδοντιατρική θεραπεία είναι λιγότερο πιθανό να ζητήσουν αναισθητικό, όταν έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν μουσικά βίντεο, κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, ενώ οι καρκινοπαθείς που βιώνουν τον μετεγχειρητικό πόνο, μπορούν να τον διαχειριστούν καλύτερα όταν ακούν ατμοσφαιρική μουσική.

5. Αγγίξτε τον εαυτό σας

Το 2010, νευροεπιστήμονες από το Πανεπιστημιακό Κολέγιο του Λονδίνου διαπίστωσαν ότι οι άνθρωποι ήταν ικανότεροι να αντέξουν την επώδυνη αύξηση της θερμότητας που εφαρμόστηκε στα δάχτυλά τους, όταν άγγιξαν το χέρι που πονούσε με το άλλο χέρι τους. Η επιστημονική ομάδα υποστηρίζει ότι το αυτό-άγγιγμα μείωσε το επίπεδο της αντίληψης του πόνου κατά 64 %. Δεν έχει αποτέλεσμα, όμως, το άγγιγμα κάποιου άλλου.

6. Βρίστε με την ψυχή σας

Ενδεχομένως να μην σας το επιτρέπει η διαγωγή σας να εκφράζεστε στη γλώσσα του «λιμανιού», όμως περιστασιακά, ίσως να έχετε έναν λόγο για να το κάνετε. Σύμφωνα με μια ομάδα ερευνητών από το Πανεπιστήμιο Keele, στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι άνθρωποι ήταν ικανότεροι να διαχειριστούν τον πόνο τους όταν έβριζαν. Η βωμολοχία προκαλεί μια ορμονική αντίδραση που μειώνει τον πόνο, όμως, δυστυχώς, αυτό δεν φαίνεται να λειτουργεί τόσο καλά σε ανθρώπους που ήδη βρίζουν συστηματικά.