10-01-2018
Διατροφή: Πιο αποτελεσματικά τα «πρέπει»» από τα «δεν πρέπει»

photo

Τα αρνητικά μηνύματα σε σχέση με τις διατροφικές επιλογές δεν έχουν αποτέλεσμα για τους περισσότερους από εμάς, σύμφωνα με νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο Cornell.

 

Το να πείτε στο παιδί σας να φάει ένα μήλο, γιατί είναι καλό για την υγεία του θα λειτουργήσει καλύτερα από το να του πείτε να μην φάει ένα χοτ ντογκ, επειδή δεν κάνει καλό, υποστηρίζουν οι ερευνητές, παροτρύνοντας τους γονείς και τους αρμόδιους φορείς να επικεντρώνουν στα οφέλη της κατανάλωσης υγιεινών τροφίμων και όχι στις επιπτώσεις  της κατανάλωσης των ανθυγιεινών.

 

Οι ερευνητές ανέλυσαν 43 δημοσιευμένες διεθνείς μελέτες που αφορούσαν είτε σε αρνητικά, είτε σε θετικά μηνύματα διατροφής. Διαπίστωσαν ότι ενώ τα αρνητικά μηνύματα έτειναν να λειτουργούν καλύτερα στους ειδικούς (διαιτολόγους,  γιατρούς κλπ) οι οποίοι ασχολούνταν περισσότερο με το θέμα και είχαν περισσότερες γνώσεις πάνω σε αυτό, οι περισσότεροι άνθρωποι που δεν γνωρίζουν πολλά για τη διατροφή θα προτιμούσαν να ενημερωθούν για το τι πρέπει να τρώνε και γιατί είναι καλό για αυτούς.

 

«Αν είστε γονέας, είναι προτιμότερο να επικεντρωθείτε στα οφέλη του μπρόκολου και όχι στις επιπτώσεις των χάμπουργκερ», δήλωσε ο επικεφαλής συγγραφέας Brian Wansink.

 

Τα νέα ευρήματα δίνουν μια νέα, αρνητική διάσταση στις εκστρατείες για τη δημόσια υγεία που χρησιμοποιούν το φόβο, προκειμένου να πείσουν τον πληθυσμό να τρώει υγιεινά.

 

Εν κατακλείδι, οι ερευνητές συνιστούν ο σχεδιασμός μηνυμάτων εκστρατειών για τη δημόσια υγεία, να επικεντρώνεται στην θετική επίδραση των υγιεινών συμπεριφορών, αντί να εστιάζει στις αρνητικές συνέπειες.

 

Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό περιοδικό Nutrition Reviews.