18-10-2017
Πώς να αρχίζετε και πώς να τελειώνετε ένα γεύμα

photo

Το τι τρώμε στην αρχή του γεύματος και τι στο τέλος παίζει σημαντικό ρόλο στην αύξηση των επιπέδων του σακχάρου στο αίμα, σύμφωνα με νέα μελέτη από τη Νέα Υόρκη.

 

Οι άνθρωποι που αρχίζουν το γεύμα τους με λαχανικά και πρωτεΐνες και το τελειώνουν με υδατάνθρακες, μένουν χορτάτοι για περισσότερη ώρα, ενώ, επιπλέον, διατηρούν πιο σταθερά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα τους, με αποτέλεσμα να μην νιώθουν «λιγούρες» μέσα στην ημέρα.

 

Όπως έδειξε η μελέτη, όταν έτρωγαν πρώτα μπρόκολο, σαλάτα και κοτόπουλο (χωρίς πέτσα) πριν φάνε ψωμί και πιουν φρουτοχυμό, παρουσίαζαν μικρότερη αύξηση στα επίπεδα του σακχάρου τους για δύο ώρες μετά το φαγητό, απ? ό,τι όταν έτρωγαν τις ίδιες τροφές με αντίθετη σειρά.

 

Συγκεκριμένα, όταν έτρωγαν πρώτα τα λαχανικά με τις πρωτεΐνες είχαν κατά 29% χαμηλότερα επίπεδα σακχάρου μισή ώρα μετά το φαγητό και κατά 37% χαμηλότερα μία ώρα μετά, ενώ μετά από δύο ώρες το σάκχαρό τους ήταν κατά 17% χαμηλότερο.

 

Τη μελέτη διεξήγαγαν επιστήμονες από το Ιατρικό Κολέγιο WeillCornell σε μικρή ομάδα υπέρβαρων ή παχύσαρκων εθελοντών με διαβήτη τύπου 2 και δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Diabetes Care.

 

«Νομίζω ότι είναι μια ενδιαφέρουσα μελέτη που δείχνει ότι το να τρώτε μια σαλάτα πριν από το γεύμα σας μπορεί να σας βοηθήσει με την απορρόφηση της γλυκόζης», ανέφερε ο Sethu Reddy, επικεφαλής του Τμήματος Διαβήτη Ενηλίκων, στο Κέντρο Διαβήτη Joslin, στη Βοστόνη.

 

Οι ερευνητές συνεχίζουν την έρευνα προκειμένου να διαπιστώσουν αν η τακτική αυτή μπορεί να συμβάλλει στην πρόληψη του διαβήτη και της παχυσαρκίας.

Ωστόσο, συνιστούν να υιοθετήσουμε αυτή την τακτική η οποία, ενδεχομένως να μην φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα, αλλά τουλάχιστον δεν θα μας βλάψει.