14-07-2017
Περιμένετε μωρό; Δείτε τι πρέπει να τρώτε!

photo

Οι λιγούρες και τα παρελκόμενα της εγκυμοσύνης δεν αποτελούν άλλοθι για απενεχοποίηση των διατροφικών σας επιλογών. Τα νέα επιστημονικά στοιχεία «απαιτούν» να τρώτε και να πίνετε... στην υγειά του μωρού σας.

 

Το γεγονός ότι τώρα τρώτε για δύο είναι κάτι ευχάριστο, από οποιαδήποτε οπτική γωνία και αν το δείτε. Ταυτόχρονα, όμως, είναι και μεγάλη ευθύνη. Γιατί η σωστή ανάπτυξη του εμβρύου, εξαρτάται από την αρμονία των μεταβολικών διεργασιών στο σώμα της μητέρας του. Γι' αυτό και η ισορροπημένη διατροφή, κατά  τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, είναι πρωταρχικής σημασίας, αφού μόνο έτσι μπορεί να εξασφαλιστεί η επαρκής πρόσληψη όλων των απαραίτητων θρεπτικών συστατικών από το έμβρυο. Πόσο μάλλον, όταν οι νέες έρευνες επιβεβαιώνουν το γεγονός ότι οι τροφές που τρώει μία γυναίκα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης της μπορεί να επηρεάσουν την υγεία του μωρού της κατά την ενήλικο ζωή του.

 

Οι βασικές αρχές


«Τα σημαντικότερα θρεπτικά συστατικά που έχει ανάγκη μία «εγκυμονούσα» είναι οι πρωτεΐνες, ο σίδηρος, το ασβέστιο, το φυλικό οξύ και η βιταμίνη C», αναφέρει η  κλινική διαιτολόγος- διατροφολόγος, MSc,  Σοφία Ελευθερίου και συνεχίζει: «Οι πρωτεΐνες κατέχουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του εμβρύου, γι' αυτό και οι ανάγκες κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης είναι αυξημένες. Ο σίδηρος καταναλώνεται σε μεγαλύτερη ποσότητα από το σώμα της εγκύου, λόγω της αύξησης του αριθμού των ερυθρών αιμοσφαιρίων». Το ασβέστιο είναι απαραίτητο για το σχηματισμό των οστών του εμβρύου, το φυλλικό οξύ συμβάλλει στην καλύτερη εγκεφαλική και νευρολογική ανάπτυξη του εμβρύου, ενώ η βιταμίνη C, αφενός ενισχύει την ικανότητα για παραγωγή αίματος, αφετέρου διευκολύνει την απορρόφηση του σιδήρου από το έντερο. Δεν λείπουν όμως και οι «απαγορευμένες» τροφές οι οποίες ελλοχεύουν κινδύνους για το έμβρυο, όπως πιθανότητα μετάδοσης παρασίτων, υψηλή ποσότητα βιταμινών και στοιχείων που μπορεί να αποβούν τοξικά για το έμβρυο κά.

 

Τροφές


Προτιμήστε: κρέας, ψάρια, πουλερικά, αβγά, σόγια, όσπρια, δημητριακά, γαλακτοκομικά (τουλάχιστον 3-4 μερίδες ημερησίως), αμύγδαλα, πράσινα φυλλώδη λαχανικά, εσπεριδοειδή, ντομάτες, πιπεριές, ακτινίδια

Αποκλείστε:  μη παστεριωμένα γαλακτοκομικά προϊόντα, εντόσθια, νωπό ή μη επαρκώς ψημένο κρέας και πουλερικά, ωμά θαλασσινά, μελάτα αβγά, ξυφίας, γαλέος, αλκοόλ

 

Info

 

Πρόσφατη εργαστηριακή μελέτη από το Πανεπιστήμιο Υγείας και Επιστήμης του Όρεγκον, αποκαλύπτει ότι η υψηλή σε λιπαρά διατροφή κατά  τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, αυξάνει  την θνησιγένεια, ακόμα και όταν η μητέρα δεν είναι παχύσαρκη. Σε προηγούμενες μελέτε, είχε φανεί ότι σχεδόν όλες οι επιπλοκές μιας εγκυμοσύνης, σχετίζονται με κάποιον τρόπο με βλάβη στον πλακούντα, ενώ επιπλέον, η μητρική παχυσαρκία είχε συνδεθεί με φλεγμονή και δυσλειτουργία του πλακούντα. Λαμβάνοντας υπόψη αυτά τα ευρύματα, οι επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Υγείας και Επιστήμης του Όρεγκον υποθέτουν ότι η υψηλή σε λιπαρά διατροφή, μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο φλεγμονής του πλακούντα και, κατά συνέπεια, τον κίνδυνο θνησιγένειας.

H αυξημένη όρεξη και οι λιγούρες, συχνά έχουν σαν αποτέλεσμα την υπερβολική αύξηση βάρους, γεγονός που εγκυμονεί κινδύνους, τόσο για τη μητέρα, όσο και για το έμβρυο. Για το λόγο αυτό ο συστηματικός έλεγχος του βάρους κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης κρίνεται απαραίτητος.

Επειδή οι ανάγκες είναι αυξημένες, κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, συχνά δίνονται συμπληρώματα σιδήρου και φυλλικού οξέως.