23-06-2017
Γιατί δεν «κάνει» να κοιμάστε μπρούμυτα

photo

Ανάσκελα, στα πλάγια ή μπρούμυτα; Σύμφωνα με τους ειδικούς, ο ύπνος ανάσκελα είναι η πιο ενδεδειγμένη στάση, ενώ ο ύπνος μπρούμυτα, ο πιο... αδύναμος κρίκος.

Όπως έχουν δείξει μελέτες, αυτοί που κοιμούνται μπρούμυτα είναι συνήθως παρορμητικοί και κοινωνικοί τύποι, αλλά δεν αισθάνονται καθόλου άνετα με την κριτική. Όμως, όπως φαίνεται, η δυσφορία τους δεν σταματάει εδώ. Οι άνθρωποι αυτοί δεν αισθάνονται άνετα ούτε κατά τη διάρκεια του ύπνου τους, καθώς η στάση αυτή προκαλεί πόνο. Όπως εξηγεί ο ορθοπεδικός χειρουργός κ. Νικόλαος Νικολόπουλος, είτε πρόκειται για τον αυχένα, είτε για τη μέση, είτε για την πλάτη, ο πόνος έχει επιπτώσεις τόσο στην ποσότητα, όσο και στην ποιότητα του ύπνου, με αποτέλεσμα να νιώθουν λιγότερο ξεκούραστοι κατά τη διάρκεια της επόμενης ημέρας.

Μέση

Σύμφωνα με την Mayo Clinic, ο ύπνος μπρούμυτα προκαλεί μία πίεση στη μέση και στην σπονδυλική στήλη, γενικότερα. Αυτό συμβαίνει γιατί το μεγαλύτερο μέρος του σωματικού βάρους επιβαρύνει το κέντρο του σώματος.

Η πίεση αυτή στην σπονδυλική στήλη αυξάνει την πίεση και στο υπόλοιπο σώμα. Επιπλέον, δεδομένου ότι η σπονδυλική στήλη αποτελεί έναν αγωγό για τα νεύρα, η ένταση στη νωτιαία περιοχή μπορεί να προκαλέσει πόνο οπουδήποτε στο σώμα, ακόμα και «τσιμπήματα» ή μουδιάσματα.

«Τα άτομα που έχουν πρόβλημα με την μέση τους, δηλ. που έχουν κήλη μεσοσπονδύλιου δίσκου με ριζοπάθειες ή νευραλγία (πχ Ισχιαλγία), θα πρέπει να κοιμούνται στο πλάι με κεκαμένα τα γόνατα (μαζεμένα τα πόδια). Η θέση αυτή ελαττώνει την τάση του νεύρου και ανακουφίζει», επισημαίνει ο κ. Νικολόπουλος.

Αυχένας

Ο ύπνος σε αυτήν την στάση απαιτεί μία συστροφή του κεφαλιού σας στο πλάι, έτσι ώστε να μπορείτε να αναπνέετε. Η συστροφή αυτή του αυχένα, όμως, θέτει το κεφάλι εκτός ευθυγράμμισης με τη σπονδυλική στήλη και με την πάροδο του χρόνου δημιουργεί προβλήματα.

Το σοβαρότερο από αυτά είναι η κήλη μεσοσπονδύλιου δίσκου. Αυτό συμβαίνει όταν ένας απ? τους σπονδύλους έχει μετατοπιστεί τόσο πολύ που προκαλεί ρήξη του μεσοσπονδύλιου ζελατινώδους δίσκου, ο οποίος εμποδίζει την τριβή μεταξύ των σπονδύλων. Το αποτέλεσμα είναι να ερεθίζονται τα νεύρα και να προκαλείται πόνος, μούδιασμα, αδυναμία κ.ά..

Εγκυμοσύνη

Η εγκυμοσύνη και ο ύπνος δεν έχουν αρμονική σχέση. Επιπλέον, ο ύπνος σε προχωρημένη εγκυμοσύνη πλακώνοντας την κοιλιά είναι αυτονόητο ότι απαγορεύεται, αν και, ούτως ή άλλως, δεν «βολεύει». Ωστόσο, καλό είναι να αποφεύγετε αυτή τη στάση από τους πρώτους μήνες, καθώς το έξτρα βάρος που υπάρχει γύρω από τη μέση, επιβαρύνει ακόμα περισσότερο τη σπονδυλική στήλη.

Ρυτίδες

Ο ύπνος μπρούμυτα δεν απειλεί μόνο την υγεία του μυοσκελετικού σας συστήματος αλλά και την ομορφιά σας. Σύμφωνα με την Αμερικανική Ακαδημία Δερματολογίας, ο ύπνος σε αυτήν την θέση προκαλεί, βραχυπρόθεσμα, «αυλάκια» στο μέτωπο, τα οποία δεν υποχωρούν κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Αν δεν μπορείτε να κοιμηθείτε αλλιώς:

  • Χρησιμοποιήστε ένα επίπεδο (ή ακόμα καλύτερα καθόλου) μαξιλάρι. Όσο πιο επίπεδο είναι το μαξιλάρι, τόσο μικρότερη και η κλίση που απαιτείται να πάρει το κεφάλι και ο αυχένας.
  • Τοποθετήστε ένα μαξιλάρι κάτω από τη λεκάνη σας. Με αυτόν τον τρόπο θα βοηθήσετε το σώμα σας να πάρει μία πιο ευθεία θέση και να αποσυμπιεστεί η σπονδυλική σας στήλη.
  • Τεντωθείτε τα πρωινά. Μερικά λεπτά στρέτσινγκ θα συμβάλλουν στην επαναευθυγράμμιση του σώματος σας και θα ενισχύσουν την υποστήριξη των μυών. Φροντίστε να κάνετε, προηγουμένως, ένα ελαφρύ ζέσταμα, κουνώντας ήπια το σώμα σας και αποφύγετε τις απότομες κινήσεις. Με το... μαλακό!