28-06-2017
Προσοχή! Μην το παρακάνετε με τους κοιλιακούς

photo

Το six pack αποτελεί όνειρο για κάθε άντρα και για πολλές γυναίκες σε αυτόν τον πλανήτη. Οι κοιλιακοί είναι μία μορφή άσκησης που μπορεί να βοηθήσει στην επίτευξη του αποτελέσματος. Όμως χρειάζεται προσοχή.


Αντίθετα με ότι οι περισσότεροι πιστεύουν, το να «χτυπιέται» κανείς στους κοιλιακούς καθημερινά και για αρκετή ώρα μάλλον δεν έχει νόημα. Δεν έχει αποδειχθεί ότι κάνοντας κοιλιακούς καθημερινά αυξάνεται η απόδοσή τους. Με 4-5 φορές την εβδομάδα προπόνηση δίνεται το περιθώριο για αποκατάσταση στον μυ, κάτι που είναι απαραίτητο για την ενδυνάμωση του και την αποφυγή υπέρ προπόνησης αλλά και στην σπονδυλική στήλη που επιβαρύνεται ιδιαίτερα στην περιοχή της οσφυϊκής μοίρας από τις καμπτικές κυρίως κινήσεις.

 

Όπως εξηγεί ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής - personal trainer, Δημήτρης Μώρος, ο αριθμός των κοιλιακών που πρέπει να κάνετε είναι σχετικός και εξαρτάται από την φυσική κατάστασή σας. Το σίγουρο είναι ότι πρέπει να ακολουθήσετε την αρχή της προοδευτικής επιβάρυνσης και της προσαρμογής: όσο περνάει ο καιρός και ο αριθμός των επαναλήψεων δεν σας κουράζει, θα πρέπει να αυξάνετε τον όγκο και την ένταση της προπόνησης σας. Αυτό που έχει τη μεγαλύτερη σημασία, όμως, είναι η ποιότητα στην προπόνηση των κοιλιακών σας. Δυναμώστε τον πυρήνα σας με σωστές ασκήσεις, όπως ισομετρικές ασκήσεις (σανίδες, πλάγιες σανίδες), συμπεριλάβετε λίγες ασκήσεις από το Pilates  που ενδυναμώνουν τον εγκάρσιο κοιλιακό και τη φυσική ζώνη της μέσης και δούλεψε τους κοιλιακούς σας πιο λειτουργικά από όρθια θέση, με ασκήσεις όπως τα wood chops και τα swings,  χωρίς να τον υπερφορτώνετε  με ατέλειωτα ροκανίσματα.