26-09-2017
3 μπαχαρικά που αποδεδειγμένα μειώνουν τον πόνο

photo

Ορισμένα μπαχαρικά δεν προσδίδουν μόνο γεύση στο φαγητό. Η επιστημονική έρευνα έχει αποδείξει ότι έχουν και αναλγητική δράση.

 

Μπορείτε να τα προσθέσετε στο φαγητό σας ή να τα λάβετε σε συμπλήρωμα διατροφής. Η πρόσληψή τους, ωστόσο, πρέπει να γίνεται με προσοχή σε άτομα που λαμβάνουν φαρμακευτική θεραπεία.

 

Κουρκούμη


Ενδείκνυται για: Πόνο στο στομάχι, σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου (ΣΕΕ) και κατάθλιψη

Η δράση του: Το βασικό συστατικό της κουρκούμης, η κουρκουμίνη, αποτελεί ένα ισχυρό αντι-φλεγμονώδες. Σε μια πρόσφατη μελέτη, αποδείχθηκε ότι η κουρκουμίνη είναι εξίσου αποτελεσματική με ένα παυσίπονο, όπως η ιβουπροφαίνη, αλλά με λιγότερη κοιλιακή δυσφορία. Σε μια άλλη μελέτη, μείωσε τα συμπτώματα του ΣΕΕ, κατά 50%, πιθανόν μέσω της μείωσης της φλεγμονής και των μυϊκών συσπάσεων του εντέρου. Τέλος, σε μια πρόσφατη κλινική δοκιμή, η κουρκούμη κρίθηκε χρήσιμη για την κατάθλιψη και αποδείχθηκε ότι είναι σημαντικά πιο αποτελεσματική από ό, τι το εικονικό φάρμακο στη μείωση των συμπτωμάτων.

Πώς να την λάβετε: Προσθέστε ½ κουταλάκι κουρκουμά στο φαγητό σας, καθημερινά, κυρίως με τα γεύματα που περιέχουν λίπος και μαύρο πιπέρι για τη βελτίωση της απορρόφησης.

Τι να προσέξετε: Αν έχετε διαβήτη, συζητήστε με το γιατρό σας για την κατανάλωσή της. Εάν συνδυαστεί με φάρμακα κατά του διαβήτη, η κουρκούμη μπορεί να προκαλέσει χαμηλά επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

 

Μαύρο Πιπέρι


Ενδείκνυται για: Αρθρίτιδα, πόνο στο στομάχι και πεπτικά προβλήματα

Η δράση του: Πιθανότατα δεν μπορείτε να σκεφτείτε το κλασικό μαύρο πιπέρι ως θεραπευτικό καρύκευμα, αλλά πρόκειται για ένα κοινό φάρμακο στην παραδοσιακή κινεζική Ιατρική. Το πιπέρι είναι γεμάτο με ενώσεις που έχουν αντι-φλεγμονώδεις ιδιότητες. Σε μια μελέτη του 2013 οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το πιπέρι μπορεί να προκαλέσει αναστολή της φλεγμονώδους δραστηριότητας των κυττάρων, οδηγώντας στο συμπέρασμα ότι θα μπορούσε να είναι μια αποτελεσματική θεραπεία κατά της αρθρίτιδας.

Πώς να το λάβετε: Ρίξτε στα φαγητά σας φρεσκοτριμμένο πιπέρι ή δοκιμάσετε το ως συμπλήρωμα σε κάψουλες των 10 mg.

Τι να προσέξετε: Η πιπερίνη μπορεί να επιβραδύνει το μεταβολισμό μερικών συνταγογραφούμενων φαρμάκων, οπότε μιλήστε με το γιατρό σας, αν ακολουθείτε κάποια φαρμακευτική αγωγή.

 

Τζίντζερ

 

Ενδείκνυται για: Κεφαλαλγίες (πονοκέφαλοι)

Η δράση του: Σε μια μελέτη του 2014, 100 άτομα που παρουσίαζαν ημικρανίες λάμβαναν είτε 50 mg  σουματριπτάνης, ένα φάρμακο για την ημικρανία ή 250 mg σκόνη τζίντζερ. Δύο ώρες μετά τη θεραπεία, το 64% των ανθρώπων που έλαβαν τζίντζερ και το 70% εκείνων που έλαβαν το φάρμακο παρουσίασαν μείωση κατά 90% στον πόνο. Στην ομάδα που έλαβε σουματριπτάνη, το 20% ανέφεραν παρενέργειες, όπως ζάλη, ίλιγγο και καούρα, ενώ το 4% της ομάδας που έλαβε τζίντζερ ανέφεραν ήπια δυσπεψία.

Πώς να το λάβετε: Χρησιμοποιήστε φρέσκο τζίντζερ ή σε σκόνη, ελεύθερα στο μαγείρεμα. Το τζίντζερ κάνει επίσης, ωραίο αφέψημα: Ρίξτε σε βραστό νερό 3 λεπτές φέτες φρέσκο τζίντζερ, σκεπάστε το, αφήστε το για 10 λεπτά και προσθέστε μερικές σταγόνες μέλι.

Τι να προσέξετε: Μην πάρετε το τζίντζερ, εάν έχετε αιμορραγική διαταραχή ή λαμβάνετε αντιπηκτικά φάρμακα, όπως ασπιρίνη. Επιπλέον, σε υψηλές δόσεις, το τζίντζερ μπορεί να προκαλέσει ήπια καούρα, διάρροια και ερεθισμό του στόματος.