30-06-2017
Γιατί δεν πρέπει να τρώμε πολύ πριν τον ύπνο

photo

Η λίστα των πραγμάτων που υποτίθεται ότι δεν πρέπει να κάνουμε πριν τον ύπνο μεγαλώνει ολοένα και περισσότερο, με το φαγητό  να κατέχει περίοπτη θέση.

 

Είναι γνωστό ότι ένα βαρύ δείπνο μπορεί να δυσκολέψει πολύ τον ύπνο. Το κύριο πρόβλημα με το φαγητό πριν πέσουμε στο κρεβάτι είναι ότι μπορεί να προκαλέσει παλινδρόμηση οξέος. Μόνο και μόνο η οριζόντια θέση, στην οποία βρίσκεται το σώμα όταν είμαστε ξαπλωμένοιο, επιδεινώνει τη γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο η κατάσταση αυτή συνδέεται, επίσης, με την παρακολούθηση τηλεόρασης σε θέση ανάκλησης, μετά από ένα βαρύ γεύμα. Οι άνθρωποι με άσθμα, επίσης, είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι στις διαταραχές του ύπνου, που προκαλούνται από την κατανάλωση μεγάλων γευμάτων λίγο πριν από αυτόν.

 

Ένας άλλος λόγος για τον οποίο το φαγητό αργά το βράδυ μπορεί να μας στερήσει τον ύπνο είναι ότι πολλοί από εμάς συνδυάζουμε το γεύμα μας με ποτό. Σύμφωνα με το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κατάχρησης Αλκοόλ και Αλκοολισμού, ενώ το αλκοόλ μπορεί αρχικά να συμβάλει στον ύπνο, ενδέχεται να είναι και η αιτία της πολύ πρωινής αφύπνισης αλλά και άλλων προβλημάτων κατά τον ύπνο.

 

Ορισμένοι επιστήμονες έχουν προτείνει ότι το φαγητό λίγο πριν τον ύπνο είναι κακή ιδέα, αφού τα πλούσια τρόφιμα είναι κατά κάποιο τρόπο πιο δελεαστικάστο σκοτάδι καθώς επίσης και επειδή, σε αυτήν την περίπτωση, οι άνθρωποι είναι πιο πιθανό να υπερκαταναλώσουν φαγητό αργότερα μέσα στην ημέρα. Υπάρχει, επίσης, κάποια υποστήριξη για την υπόθεση ότι τα ζώα (συμπεριλαμβανομένων των ανθρώπων) είναι καλύτερα εξοπλισμένα για να μεταβολίσουν τις θερμίδες όταν καταναλώνονται νωρίτερα μέσα στην ημέρα. Αυτά είναι δύο σημαντικά ζητήματα για όσους προσπαθούν να χάσουν βάρος.

 

Ωστόσο, όταν μιλάμε για το φαγητό πριν τον ύπνο αναφερόμαστε σε ένα βαρύ δείπνο και όχι σε ένα αλαφρύ σνακ, το οποίο είναι πολύ λιγότερο πιθανό να προκαλέσει παλινδρόμηση οξέος και άλλα προβλήματα. Επιπλέον, ένα μικρό σνακ θα ισορροπήσει τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα, κατά τη διάρκεια της νύχτας, κάτι που μπορεί να μας βοηθήσει να κοιμηθούμε πιο ήσυχοι.