28-07-2017
10 βότανα και μπαχαρικά που κάνουν «θαύματα» στην απώλεια βάρους

photo

Αν προσπαθείτε να χάσετε λίγα (ή και περισσότερα κιλά), να είστε ιδιαίτερα γενναιόδωροι όταν προσθέτετε τα παρακάτω βότανα και μπαχαρικά στα φαγητά σας.

 

Με την προσθήκη ορισμένων καρυκευμάτων στα φαγητά σας, «αναβαθμίζετε» τα πιάτα σας με περισσότερους από έναν τρόπους.

 

Καταρχήν, θα έχετε την υπέροχη γεύση που μόνο τα φυσικά καρυκεύματα μπορούν να προσφέρουν και δεύτερον, θα αποκομίσετε οφέλη για την υγεία σας. Τα βότανα και τα μπαχαρικά περιέχουν αντιοξειδωτικά, μεταλλικά στοιχεία, βιταμίνες και έχουν μοναδικές θεραπευτικές ιδιότητες.

 

1. Ginseng

 

Το ginseng έχει μία ανεκτίμητη ικανότητα να εκτοξεύει τα επίπεδα ενέργειας και να επιταχύνει το μεταβολισμό. Ειδικότερα, το Panax ginseng, έχει συνδεθεί με την συμβολή στην απώλεια βάρους, μέσω μίας μελέτης που διαπίστωσε ότι τα παχύσαρκα, διαβητικά ποντίκια που έλαβαν το εκχυλίσματα, όχι μόνο παρουσίασαν βελτίωση της ευαισθησίας στην ινσουλίνη, αλλά και έχασαν ένα σημαντικό ποσό του βάρους τους, μετά από 12 ημέρες.

 

2. Πιπέρι Καγιέν

 

Η καψαϊκίνη, η ένωση που δίνει στις πιπεριές την καυτερή γεύση τους, μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση της παχυσαρκίας με τη μείωση της πρόσληψης θερμίδων, συρρικνώνοντας τον λιπώδη ιστό, μειώνοντας τα επίπεδα των λιπιδίων στο αίμα και καταπολεμώντας τη  συσσώρευση του λίπους, μέσω της πυροδότησης ευεργετικών αλλαγών στις πρωτεΐνες του οργανισμού.

 

Η ευεργετική επίδρασή του,  μπορεί να οφείλεται στο θερμικό δυναμικό της καψαϊκίνης, δεδομένου ότι είναι μια θερμογενετική ουσία που μπορεί να αυξήσει προσωρινά τη θερμογένεση στο σώμα (το σώμα χρησιμοποιεί καύσιμο, όπως το λίπος για να δημιουργήσει θερμότητα), με ευεργετικές συνέπειες στο μεταβολισμό και την αποθήκευση του λίπους. Η έρευνα δείχνει ότι η κατανάλωση θερμογόνων συστατικών μπορεί να ενισχύσει το μεταβολισμό μέχρι και 5 % και να αυξήσει την καύση λίπους έως και 16 %.  Μπορεί ακόμη να συμβάλει στην αντιμετώπιση της μείωσης του μεταβολικού ρυθμού που συμβαίνει συχνά κατά τη διάρκεια της απώλειας βάρους.

 

3. Κανέλα

 

Αυτό το μπαχαρικό μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση του μεταβολισμού και έχει εντυπωσιακά αποτελέσματα στη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα, καθιστώντας το το ιδανικό καρύκευμα για τα άτομα με διαβήτη ή προ-διαβήτη. Η κανέλα έχει βρεθεί ότι μειώνει σημαντικά τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα, τα τριγλυκερίδια, την LDL (κακή) χοληστερόλη, και τα συνολικά επίπεδα χοληστερόλης σε άτομα με διαβήτη τύπου 2, καθώς και ότι αυξάνει το μεταβολισμό της γλυκόζης κατά περίπου 20 φορές, πράγμα που βελτιώνει σημαντικά την ικανότητα του οργανισμού να ρυθμίζει το σάκχαρο στο αίμα.

 

4. Μαύρο πιπέρι

 

Το μαύρο πιπέρι περιέχει μια ουσία που ονομάζεται πιπερίνη, η οποία όχι μόνο δίνει πικάντικη γεύση, αλλά επίσης εμποδίζει το σχηματισμό των νέων λιποκυττάρων.  Όταν συνδυάζεται με καψαϊκίνη και άλλες ουσίες, το μαύρο πιπέρι βρέθηκε επίσης ότι μπορεί να «κάψει» τόσες θερμίδες, όσες καίγονται και με 20 λεπτά περπάτημα.  Παρεμπιπτόντως, το μαύρο πιπέρι αυξάνει και την βιοδιαθεσιμότητα σχεδόν όλων των άλλων τροφίμων, καθιστώντας το μια υγιεινή επιλογή για σχεδόν κάθε γεύμα.

 

5. Πικραλίδες

 

Κάθε μέρος της πικραλίδας είναι βρώσιμο και πλήρες διατροφικά. Και επειδή επιβραδύνει την πέψη, μπορεί να σας κάνει να αισθάνεστε πλήρεις για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, βοηθώντας σας να διατηρήσετε ένα υγιές βάρος. Οι πικραλίδες έχουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες και περιέχουν πικρές κρυσταλλικές ενώσεις (Taraxacin και Taracerin), οι οποίες σε συνδυασμό με την ινουλίνη και την λεβουλίνη, μπορούν να εξηγήσουν ορισμένες από τις θεραπευτικές τους ιδιότητες. Επίσης, είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες, περιέχουν βήτα-καροτίνη, βιταμίνη Κ1, βιταμίνες και ανόργανα συστατικά και είναι γνωστές για την ευεργετική τους επίδραση στο σάκχαρο του αίματος, τη χοληστερόλη καθώς και τον καθαρισμό του ήπατος.

 

6. Μουστάρδα

 

Το σινάπι ανήκει στην οικογένεια των σταυρανθών λαχανικών (μαζί με το μπρόκολο, το λάχανο και τα λαχανάκια Βρυξελλών). Οι σπόροι μουστάρδας έχει αποδειχθεί ότι ενισχύουν το μεταβολικό ρυθμό κατά 25 %, το οποίο σημαίνει ότι καίγονται οι θερμίδες πιο αποτελεσματικά. Στην πραγματικότητα,  3/5 του κουταλιού του γλυκού σπόρων μουστάρδας καθημερινά μπορούν να σας βοηθήσουν να κάψετε 45 επιπλέον θερμίδες την ώρα!

 

7. Κουρκούμη

 

Αν είστε fan του κάρυ, είστε πιθανώς και του κουρκουμά, καθώς αυτό το κίτρινο-πορτοκαλί μπαχαρικό αποτελεί το θεμέλιο πολλών πιάτων με κάρυ. Η κουρκουμίνη, ένα από τα πιο εκτενώς μελετημένα δραστικά συστατικά του κουρκουμά, μειώνει το σχηματισμό λιπώδους ιστού και ως εκ τούτου μπορεί να συμβάλει στη μείωση του σωματικού λίπους και βάρους.

 

Η κουρκουμίνη μπορεί επίσης να φανεί χρήσιμη για τη θεραπεία και την πρόληψη της παχυσαρκίας, που σχετίζεται με χρόνιες παθήσεις, βελτιώνοντας την αντοχή στην ινσουλίνη, την υπεργλυκαιμία, την υπερλιπιδαιμία και άλλα φλεγμονώδη συμπτώματα που σχετίζονται με την παχυσαρκία και τις μεταβολικες διαταραχές.

 

8. Ginger

 

Το ginger (πιπερόριζα) είναι άλλο ένα καυτερό μπαχαρικό που έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και είναι γνωστό για την χαλαρωτική του επίδραση στον εντερικό σωλήνα. Η έρευνα δείχνει, επίσης, ότι η πιπερόριζα μπορεί να έχει θερμογόνες ιδιότητες που βοηθούν στην ενίσχυση του μεταβολισμού, ενώ η κατανάλωσή του έχει σχετιστεί με ένα αντιορεκτικό αποτέλεσμα, προτείνοντας ένα δυνητικό ρόλο του τζίντζερ στη διαχείριση του βάρους.

 

9. Κάρδαμο

 

Το κάρδαμο, ένα αρωματικό μπαχαρικό με μια πικάντικη γλυκιά γεύση, είναι άλλο ένα θερμογόνο βότανο που βοηθά στην ενίσχυση του μεταβολισμού και μπορεί να ενισχύσει την ικανότητα του οργανισμού να καίει λίπος. Είναι ένα δημοφιλές βότανο που χρησιμοποιείται στην Αγιουρβέδα, ένα αρχαίο ολιστικό σύστημα Ιατρικής και φυσικής θεραπείας από την Ινδία.

 

10. Κύμινο

 

Το κύμινο είναι χρήσιμο για την πέψη και την παραγωγή ενέργειας και μπορεί να βελτιώσει τον γλυκαιμικό έλεγχο σε ασθενείς με διαβήτη τύπου 2. Το μπαχαρικό αυτό έχει μια μακρά ιστορία χρήσης στην Ιατρική και έχει βρεθεί, επίσης, ότι ενισχύει τη μνήμη και έχει ισχυρές αντι-στρες ιδιότητες.