18-04-2018
Άσκηση: 7 μύθοι που σπαταλούν το χρόνο και την ενέργειά σας

photo

Μη χάνετε χρόνο και ενέργεια επενδύοντας σε συμβουλές που δεν έχουν βάση. Ενημερωθείτε σωστά και επικεντρωθείτε στην ουσία.

 

Η παραπληροφόρηση μπορεί να καταστήσει ανέφικτους τους στόχους σας. Αν θέλετε αποτελέσματα και γρήγορα, επιμείνετε σε ό,τι  έχει σημασία και αγνοήστε τους μύθους και τις παρανοήσεις.  Παρακάτω θα βρείτε 7 μύθους γυμναστικής που πρέπει να αγνοήσετε αλλά και την αλήθεια που κρύβετε πίσω από αυτούς.

 

1. Αυτή είναι η καλύτερη ώρα για γυμναστική

 

Ενδεχομένως να έχετε ακούσει/διαβάσει/πληροφορηθεί ότι η καλύτερη ώρα για να ασκηθείτε είναι το πρωί ή το απόγευμα / βράδυ. Μην προσπαθείτε να προσαρμοστείτε, γιατί δεν υπάρχουν αρκετές μελέτες που να υποστηρίζουν αυτές τις θεωρίες. Στην πραγματικότητα, οι ερευνητές λένε ότι η καλύτερη στιγμή για να ασκηθεί κανείς είναι αυτή που είναι πιο άνετος από άποψη χρόνου, έτσι ώστε να μπορεί να ασκείται σε τακτική βάση.

 

Tip. Σχεδιάστε τις προπονήσεις σας, ανάλογα με το πρόγραμμά σας και ασκηθείτε την ώρα που είναι πιο βολική για εσάς ? όποια κι αν είναι.

 

2. Αν δεν πονάτε, τότε δεν το κάνετε σωστά

 

Το σύνθημα «χωρίς πόνο δεν υπάρχει αποτέλεσμα» είναι τώρα πιο δημοφιλές από ποτέ. Δυστυχώς, αυτή η συμβουλή οδηγεί τους ανθρώπους με τραυματισμούς και μη φυσιολογικό πόνο να συνεχίζουν να ασκούνται, αντί να αναζητήσουν ιατρική φροντίδα.

 

Tip: Φυσικά και πρέπει να προσπαθείτε, αλλά θα πρέπει να ακούτε και το σώμα σας. Μάθετε να ξεχωρίζετε τους φυσιολογικούς μυϊκούς πόνους που μπορεί να νιώσετε κατά τη διάρκεια της άσκησης από τους τραυματισμούς. Διακόψτε αμέσως την προπόνησή σας, όταν αντιμετωπίζετε ασυνήθιστα οξύ πόνο.

 

3. Οι κοιλιακοί μας απαλλάσσουν από το λίπος στην κοιλιά

 

Οι κοιλιακοί είναι μία πολύ καλή άσκηση για την αύξηση της δύναμης του πυρήνα και την οικοδόμηση των κοιλιακών μυών, αλλά δεν μπορεί να μας απαλλάξει από το λίπος της που έχει αποθηκευτεί στην περιοχή. Μπορεί η συγκεκριμένη άσκηση να σας βοηθήσει να αποκτήσετε το πολυπόθητο six-pack, αλλά δεν μπορεί να σας απαλλάξει από το λίπος που το καλύπτει..

 

Tip: Δεν υπάρχει άσκηση που να μπορεί να κάψει το λίπος σε ένα συγκεκριμένο σημείο. Η μείωση του συνολικού ποσοστού λίπους που υπάρχει στο σώμα σας είναι ο μόνος τρόπος για να απαλλαγείτε και από το λίπος της κοιλιάς. Η υγιεινή διατροφή, οι ασκήσεις ενδυνάμωσης ολόκληρου του σώματος και η cardio θα σας βοηθήσoυν  να απαλλαγείτε από το κοιλιακό λίπος γρήγορα.

 

4. Η άρση βαρών είναι καλύτερη από την προπόνηση με το βάρος του σώματος

 

(? ή η υψηλής έντασης διαλλειματική προπόνηση είναι καλύτερη από ό, τι η σταθερή cardio), Οι άνθρωποι έχουν οδηγηθεί να πιστεύουν ότι ορισμένες μορφές άσκησης είναι ανώτερες από άλλες. Αυτό, όμως, δεν είναι αλήθεια. Η αντίσταση είναι  αντίσταση, ανεξάρτητα από το αν προέρχεται από βάρη ή από το  βάρος του σώματός σας.

 

Tip: Όλες οι μέθοδοι προπόνησης είναι αποτελεσματικές, εάν τις κάνουμε με συνέπεια. Αν δεν είστε αθλητής που πρέπει να κάνει συγκεκριμένες ασκήσεις, χρησιμοποιήστε τη μέθοδο της προπόνησης που προτιμάτε. Οι άνθρωποι χάνουν βάρος καθημερινά, χρησιμοποιώντας διαφορετικές μεθόδους προπόνησης. Βρείτε το είδος της άσκησης που μπορείτε να απολαύσετε και επιμείνετε σε μακροπρόθεσμη βάση.

 

5. Η προπόνηση δύναμης κάνει τις γυναίκες ογκώδεις

 

Αυτό είναι 100 % αναληθές! Η απόκτηση όγκου απαιτεί τεστοστερόνη και πλεόνασμα θερμίδων. Οι γυναίκες έχουν φυσιολογικά χαμηλά επίπεδα τεστοστερόνης.

 

Tip: Οι γυναίκες χρειάζονται ασκήσεις ενδυνάμωσης, καθώς βοηθούν στην αύξηση της μυϊκής μάζας, την ενίσχυση του μεταβολισμού και την καύση λίπους. Επιπλέον, η προπόνηση δύναμης βοηθά στην ανάπτυξη ανθεκτικότερων οστών, μυών, συνδέσμων και τενόντων, μειώνοντας τον κίνδυνο τραυματισμού.

 

6. Όσο περισσότερο ασκείστε, τόσο το καλύτερο

 

Σε αυτήν την περίπτωση υπάρχει μία αλήθεια, αλλά οι περισσότεροι άνθρωποι το παρακάνουν. Οι υπερβολές στην προπόνηση δεν ωφελούν, αλλά «ζορίζουν» το σώμα και αυξάνουν τα επίπεδα της κορτιζόλης, η οποία είναι γνωστό ότι έχει φλεγμονώδη δράση.

 

Tip: Περιορίστε τις προπονήσεις σας σε λιγότερο από μία ώρα την ημέρα και την άσκηση σε περισσότερες από πέντε φορές την εβδομάδα.

 

7. Μην τρώτε υδατάνθρακες

 

Πολλές δίαιτες υποδεικνύουν την παντελή εξάλειψη των υδατανθράκων από τη διατροφή. Παρόλο που ορισμένοι υδατάνθρακες είναι, όντως, ανθυγιεινοί δεν χρειάζεται  να αφαιρέσετε όλους  τους  υδατάνθρακες από το μενού σας.

 

Tip: Για μια υγιή απώλεια λίπους, χρειάζεστε και τους υδατάνθρακες. Απλά αποφύγετε τους κακούς (junk food, ζάχαρη κοκ).