21-09-2017
Πάτε αργά για ύπνο; Προσοχή στο βάρος σας!

photo

Οι έφηβοι και οι ενήλικες που κοιμούνται αργά το βράδυ είναι πιο πιθανό να πάρουν βάρος από ό, τι οι συνομήλικοί τους που πηγαίνουν νωρίς στο κρεβάτι, σύμφωνα με νέα μελέτη.

 

Θέλετε να χάσετε βάρος ή να διατηρήσετε τα κιλά σας; Φροντίστε να κοιμάστε νωρίς! Ερευνητές  από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, Berkeley, βρήκαν μια συσχέτιση ανάμεσα στην ώρα του ύπνου και τον Δείκτη Μάζας Σώματος (ΔΜΣ).

 

Οι επιστήμονες ανέλυσαν διαχρονικά δεδομένα από ένα εθνικά αντιπροσωπευτικό δείγμα περισσότερων από 3.300 εφήβων και ενηλίκων και διαπίστωσαν ότι για κάθε ώρα ύπνου που έχασαν, αυξήθηκε κατά 2,1 μονάδες ο ΔΜΣ τους, σε μια περίοδο περίπου πέντε ετών.

 

Επιπλέον, η άσκηση, ο χρόνος που περνούσαν μπροστά στην οθόνη και ο αριθμός των ωρών που κοιμόντουσαν δεν μετρίασαν αυτή την αύξηση.

 

«Τα αποτελέσματα αυτά υπογραμμίζουν την ώρα που πηγαίνουν οι έφηβοι για ύπνο και όχι μόνο το συνολικό χρόνο ύπνου, ως πιθανό στόχο για τη διαχείριση του βάρους, κατά τη διάρκεια της μετάβασής τους προς την ενηλικίωση», δήλωσε η Lauren Asarnow, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης και διδακτορική φοιτήτρια στο πανεπιστήμιο.

 

Η μελέτη δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Sleep.