16-10-2017
Πόνος στη μέση: Σταματήστε τον πριν καν αρχίσει

photo

Όταν η μέση αρχίζει να πονάει, τότε ενδεχομένως να είναι αργά. Γι' αυτό και είναι σημαντικό να επικεντρωθείτε στην πρόληψη,  μαθαίνοντας να κινείστε έξυπνα.

 

Όπως συμβαίνει και με οποιοδήποτε άλλο πρόβλημα υγείας, έτσι και για τον πόνο της μέσης η πρόληψη είναι η καλύτερη θεραπεία.  Μπορείτε να τον αποφύγετε, βελτιώνοντας την φυσική σας κατάσταση και εξασκώντας την κατάλληλη μηχανική του σώματος. Η άσκηση και η διατήρηση ενός υγιούς βάρους παίζουν σημαντικό ρόλο. Το ίδιο και ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίζεστε το σώμα σας.

 

Σταθείτε όρθιοι έξυπνα

 

Διατηρήστε μια ουδέτερη θέση της πυέλου. Αν πρέπει να παραμείνετε για μεγάλο χρονικό διάστημα σε αυτή την στάση, τοποθετήστε, εναλλάξ,  το ένα πόδι πάνω σε ένα χαμηλό υποπόδιο, προκειμένου να αποφορτίσετε τη μέση σας. Η καλή στάση του σώματος μπορεί να μειώσει την πίεση στους μυς της πλάτης.

 

Καθίστε έξυπνα

 

Επιλέξτε μια καρέκλα με καλή υποστήριξη στην πλάτη και τα μπράτσα και μία περιστρεφόμενη βάση. Τοποθετήστε ένα μαξιλάρι ή μια τυλιγμένη πετσέτα στη μέση σας, προκειμένου να διατηρήσετε τη φυσιολογική καμπύλη της. Κρατήστε τα γόνατα και τα ισχία σας στο ίδιο επίπεδο. Αλλάξτε τη θέση σας συχνά, τουλάχιστον κάθε μισή ώρα.

 

Σηκώστε έξυπνα

 

Αποφύγετε την ανύψωση βάρους. Ωστόσο, αν αυτό είναι αναπόφευκτο, αφήστε τα πόδια σας να κάνουν τη δουλειά. Κρατήστε την πλάτη σας ίσια (μην σκύψετε) και λυγίστε μόνο τα γόνατα. Κρατήστε το φορτίο κοντά στο σώμα σας μέχρι να το σηκώσετε. Αν το βάρος είναι μεγάλο, καλύτερα να ζητήσετε βοήθεια.

 

Άλλα tips

 

  • Φορέστε παπούτσια με άνετα, χαμηλά τακούνια.

 

  • Κοιμηθείτε στα πλάγια για να μειώσετε οποιαδήποτε καμπύλη στη σπονδυλική σας στήλη. Προτιμήστε ένα σταθερό στρώμα.

 

  • Κόψε το κάπνισμα. Το κάπνισμα μειώνει τη ροή του αίματος προς τη σπονδυλική στήλη, προκαλώντας εκφύλιση των νωτιαίων δίσκων.

 

  • Πάρτε αρκετή βιταμίνη D από την έκθεση στον ήλιο, καθώς συμβάλλει στην υγεία των οστών και της σπονδυλικής στήλης.

 

  • Πίνετε άφθονο νερό.  Η καλή ενυδάτωση μπορεί να μειώσει τον πόνο στη μέση, καθώς οι μεσοσπονδύλιοι δίσκοι «κάθονται» με την ηλικία (και προκαλούν πόνο), επειδή χάνουν νερό.