07-10-2015
Φθινόπωρο-χειμώνας: Οι αλλαγές που φέρνουν στο σώμα

photo

Η θερμοκρασία μειώνεται, τα φύλλα πέφτουν, οι βροχές ξεκινούν και το σώμα μπαίνει σε «φθινοπωρινή λειτουργία», επηρεάζοντας σε σημαντικό βαθμό την καθημερινότητά μας.

 

Είναι γνωστό ότι οι αλλαγές του καιρού μπορούν να επηρεάσουν το σώμα μας, μέσα από τις διάφορες μεταβολές που προκαλούν στη λειτουργία του οργανισμού. Διανύοντας, ήδη, το φθινόπωρο και εν όψει του χειμώνα, δείτε τι προβλήματα ενδέχεται να προκύψουν στο σώμα σας αλλά και πώς μπορείτε να τα αντιμετωπίσετε.

 

Πονοκέφαλος και ημικρανίες

 

Μία από τις αιτίες των πονοκεφάλων είναι η συστολή των αιμοφόρων αγγείων στον εγκέφαλο και ο κρύος καιρός μπορεί να προκαλέσει ταχεία συστολή αυτών των αγγείων. Η ημικρανία μπορεί, επίσης να οφείλεται σε καιρικές αλλαγές: Το πολύ κρύο, η αντανάκλαση του ηλίου και οι θυελλώδεις καιρικές συνθήκες μπορεί να προκαλέσουν χημικές μεταβολές στον εγκέφαλο, οι οποίες ενεργοποιούν μια ημικρανία.

 

Ξηροδερμία

 

Καθώς ο καιρός δροσίζει, υπάρχει λιγότερη υγρασία στον αέρα, με αποτέλεσμα την παροχή λιγότερης υγρασίας στο δέρμα. Οι ισχυροί άνεμοι στεγνώνουν και ερεθίζουν το δέρμα και προκαλούν βλάβη στον προστατευτικό λιπιδικό φραγμό του. Χρησιμοποιήστε ένα απαλό καθαριστικό και κάντε απολέπιση δύο φορές την εβδομάδα, για να αφαιρέσετε το ξηρό στρώμα και να αναζωογονήσετε το δέρμα σας.

 

Στο μακιγιάζ σας, χρησιμοποιήστε ένα primer που περιέχει διμεθικόνες, ένα είδος σιλικόνης που εμποδίζει την απώλεια νερού.  Τα primers με σιλικόνες «σφραγίζουν» την ενυδατική κρέμα και λειαίνουν την επιδερμίδα, προετοιμάζοντάς την για το μακιγιάζ. Και μην ξεχνάτε να χρησιμοποιείτε έναν υγραντήρα στην κρεβατοκάμαρά σας, ειδικά όταν θα ξεκινήσετε να ανάβετε τη θέρμανση. Η προσθήκη υγρασίας στην ατμόσφαιρα θα βοηθήσει να επανατροφοδοτήσετε με υγρασία στο δέρμα σας, ενώ κοιμάστε.

 

«Πεσμένη» διάθεση

 

Πιστεύεται ότι η Εποχιακή Συναισθηματική Διαταραχή (ΕΣΔ), κατά τους χειμερινούς μήνες, οφείλεται στη μικρότερη έκθεση στο φως κατά τη διάρκεια της ημέρας. Οι άνθρωποι που έχουν ΕΣΔ παράγουν μεγαλύτερες ποσότητες μιας χημικής ουσίας που ονομάζεται SERT, η οποία μειώνει τα επίπεδα της σεροτονίνης, της ορμόνης της ευφορίας. Για την καταπολέμηση των μελαγχολικών αισθημάτων εκτεθείτε στο φως της ημέρας όσο το δυνατόν περισσότερο.

 

Ελλείψεις βιταμινών

 

Η βιταμίνη D συντίθεται από τη διάσπαση της χοληστερόλης που βρίσκεται στο δέρμα, μέσω της υπεριώδους ακτινοβολίας. Κατά τον χειμωνιάτικο καιρό, δεν είναι μόνο ο δείκτης UV χαμηλός, αλλά οι άνθρωποι τείνουν να παραμένουν σε κλειστούς χώρους, οπότε αναπόφευκτα δεν εκτίθενται αρκετά στον ήλιο. Τα συμπτώματα της ανεπάρκειας της βιταμίνης D περιλαμβάνουν μυϊκή αδυναμία, μεγαλύτερη ευαισθησία στον πόνο και υπνηλία. Αυξήστε την πρόσληψή της με την κατανάλωση λιπαρών ψαριών, όπως σολομός και τόνος, την κατανάλωση εμπλουτισμένου γάλακτος ή τη λήψη ενός συμπληρώματος.

 

Αναπνευστικά προβλήματα

 

Το κρύο μπορεί να προκαλέσει σπασμό των μυών του μικρού αεραγωγού, καθιστώντας τον στενότερο και προκαλώντας δυσκολία στην αναπνοή.  Αν παρατηρήσετε ότι σας συμβαίνει κάτι τέτοιο μπορείτε να φοράτε μια μάσκα, η οποία θα καλύπτει το στόμα σας και θα χρησιμοποιεί τη θερμότητα από την αναπνοή σας για να θερμάνει τον αέρα πριν εισέλθει στους πνεύμονες σας.

 

Αύξηση κρυολογημάτων

 

Περνώντας περισσότερο χρόνο σε εσωτερικούς χώρους, βρίσκεστε σε στενότερη επαφή με τους άλλους, γεγονός που αυξάνει τις πιθανότητές σας για κρυολόγημα ή γρίπη. Οι περισσότεροι ιοί είναι μεταδοτικοί μερικές ημέρες πριν αναπτυχθούν τα πρώτα συμπτώματα. Έτσι είναι εύκολο να εκτεθείτε σε αυτούς χωρίς να το γνωρίζετε. Ένας ιός από αυτούς που προκαλούν κρυολογήματα μπορεί να παραμείνει στο δέρμα μέχρι τρεις ώρες και σε επιφάνειες έως και τέσσερις ώρες πριν πεθάνει. Η καλύτερη άμυνά σας είναι να πλένετε τα χέρια σας πολύ καλά και συχνά και να αποφεύγετε την επαφή με «κρυωμένους».

 

Πόνοι στις αρθρώσεις

 

Ενώ δεν υπάρχουν αδιαμφισβήτητες επιστημονικές αποδείξεις ότι το κρύο ή ο υγρός καιρός προκαλεί πόνο στις αρθρώσεις, η θεωρεία αυτή είναι αρκετά διαδεδομένη και βασίζεται κυρίως στις αναφορές των ασθενών. Ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να αποφύγετε πόνους στις αρθρώσεις είναι να ασκείστε. Η άσκηση όχι μόνο διατηρεί το σώμα ζεστό και χαλαρώνει τη δυσκαμψία στις αρθρώσεις, αλλά βοηθά και στην πρόληψη της αύξησης του βάρους, η οποία μπορεί επίσης να προκαλέσει πίεση στις αρθρώσεις.

 

Αδύναμα μαλλιά και νύχια

 

Στον κρύο καιρό, τα μικρά αιμοφόρα αγγεία στο δέρμα και τα δάχτυλα συστέλλονται μειώνοντας τη ροή του αίματος και την παροχή οξυγόνου και διατροφικών στοιχείων. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αποδυνάμωση των μαλλιών και των νυχιών. Επιπλέον, οι χαμηλές θερμοκρασίες στεγνώνουν το δέρμα και τα νύχια, καθιστώντας τα πιο επιρρεπή σε αμυχές, σπασίματα και τραυματισμούς. Φροντίστε να είστε ζεστοί και χρησιμοποιήστε έναν υγραντήρα για να διατηρήσετε μια καλή ροή αίματος και το δέρμα σας ενυδατωμένο.