16-04-2018
5 μυστικά απώλειας βάρους από τη δίαιτα της Mayo Clinic

photo

Δεσμεύεστε να χάσετε βάρος, ξεκινάτε μια δίαιτα, χάνετε κάποια κιλά και στη συνέχεια τα ανακτάτε σύντομα μετά τη διακοπή του προγράμματος. Αν έχετε «κολλήσει» σε έναν κύκλο απώλειας και επανάκτησης των ίδιων 10 (ή 15 ή 30!) κιλών, δεν είστε μόνοι.

 

Πολλοί άνθρωποι «εγκλωβίζονται» σε αυτήν την διαδικασία, διότι είναι αδύνατο να μείνουν σε μια «δίαιτα» για πάντα. Γι 'αυτό και οι ειδικοί σε θέματα υγείας στη Mayo Clinic σχεδίασαν την Mayo Clinic Diet, η οποία είναι κάτι λιγότερο από μια παραδοσιακή «δίαιτα» και κάτι περισσότερο από μια υγιεινή αλλαγή του τρόπου ζωής. Ο στόχος της Mayo Clinic Diet είναι να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος και να προσφέρει μια «δίαιτα» (σαν τρόπο ζωής), που να μπορεί να ακολουθηθεί για πάντα. Το πρόγραμμα δημιουργήθηκε για να σας οπλίσει με τις υγιεινές συνήθειες που χρειάζεστε για να επιτύχετε τους στόχους σας για απώλεια βάρους. Αν θέλετε να χάσετε βάρος και να διατηρήσετε το αποτέλεσμα, δοκιμάστε αυτά τα πέντε tips από τους εμπειρογνώμονες της Mayo Clinic.

 

1. Ποτέ μην τρώτε, ενώ παρακολουθείτε τηλεόραση

 

Γυρίζετε στο σπίτι από τη δουλειά, ετοιμάζετε το δείπνο και κάθεστε να παρακολουθήσετε μερικά επεισόδια του Game of Thrones, ενώ ταυτόχρονα απολαμβάνετε το φαγητό σας. Ακούγεται αρκετά αβλαβές, αλλά σύμφωνα με τους ειδικούς της Mayo Clinic, αυτό μπορεί να προκαλέσει αύξηση του σωματικού βάρους, καθώς υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να πίνετε ή να τρώτε χωρίς να συνειδητοποιείτε τις ποσότητες. Γι 'αυτό συνιστάται η θέσπιση του κανόνα «δεν τρώμε ποτέ παρακολουθώντας μία οθόνη, είτε πρόκειται για τηλεόραση, είτε για smartphones, είτε για tablets και είτε για υπολογιστές.  Έτσι, θα επικεντρωθείτε στο φαγητό σας περισσότερο και είναι λιγότερο πιθανό να φάτε περισσότερο από όσο χρειάζεστε. Ένας άλλος κανόνας που προτείνουν οι ειδικοί είναι να βλέπετε τηλεόραση μόνο τόσο χρόνο, όσο ασκείστε. Με άλλα λόγια, αν περπατήσετε για 30 λεπτά, μπορείτε να δείτε τηλεόραση για μισή ώρα. Αυτό θα σας βοηθήσει να σηκωθείτε από τον καναπέ και να κινηθείτε περισσότερο.

 

2. Φάτε «πραγματικό φαγητό» τις περισσότερες φορές

 

Προφανώς, έχετε ακούσει το θόρυβο που γίνεται γύρω από το κίνημα που συνιστά να τρώμε ακατέργαστες τροφές. Οι ειδικοί της Mayo Clinic συμφωνούν: Η κατανάλωση «πραγματικών τροφίμων» (ή τροφίμων που είναι πιο κοντά στη φυσική τους κατάσταση) είναι πιο υγιεινή για εσάς και την οικογένειά σας. Το «πραγματικό φαγητό», το οποίο περιλαμβάνει φρέσκα φρούτα, λαχανικά, ψάρι και κρέας, είναι γεμάτο με θρεπτικά συστατικά. Τα επεξεργασμένα τρόφιμα, από την άλλη πλευρά, έχουν λιγότερες θρεπτικές ουσίες και περισσότερο προστιθέμενο λίπος, ζάχαρη, θερμίδες και αλάτι. Οι ειδικοί της Mayo Clinic συνιστούν τον περιορισμό των επεξεργασμένων τροφίμων και τη συμπλήρωση της διατροφής σας με όσο το δυνατόν περισσότερα φρέσκα τρόφιμα.  Αν καταναλώνετε έτοιμα φαγητά, επιλέξτε εκείνα με το μικρότερο αριθμό συστατικών και ελέγξτε την διατροφική ετικέτα για να βεβαιωθείτε ότι το προϊόν δεν είναι φορτωμένο με υπερβολική ζάχαρη, αλάτι, λίπος και θερμίδες.

 

3. Θέστε ρεαλιστικούς στόχους

 

Όταν οι περισσότεροι άνθρωποι ξεκινούν ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους, θέτουν αυτό που οι ειδικοί της Mayo Clinic αποκαλούν «στόχους έκβασης»: που εστιάζουν, δηλαδή, σε ένα τελικό αποτέλεσμα, όπως «θέλω να ζυγίζω 50 κιλά»  ή «θέλω να χάσω 30 κιλά». Αν και αυτά τα είδη των στόχων μπορεί να είναι χρήσιμα, δεν είναι τόσο αποτελεσματικά όσο οι «στόχοι απόδοσης» ή εκείνοι που εστιάζουν σε μια διαδικασία ή ενέργεια, όπως «θα περπατάω 30 λεπτά κάθε μέρα» ή «θα τρώω τέσσερις μερίδες λαχανικών καθημερινά». Όταν πρόκειται για την απώλεια βάρους, οι στόχοι απόδοσης είναι ζωτικής σημασίας, επειδή παρέχουν τα αναγκαία μέτρα για την επίτευξη του τελικού αποτελέσματος. Όταν θέτετε το στόχο σας για απώλεια βάρους (για παράδειγμα, απώλεια 10 κιλών), σκεφτείτε τι ενέργειες πρέπει να κάνετε για να τον πετύχετε και να γράψτε τες σε ένα χαρτί. Είτε πρόκειται για την κατανάλωση πρωινού καθημερινά, είτε για τη χρήση της σκάλας αντί του ασανσέρ, στόχοι απόδοσης όπως αυτοί θα σας βοηθήσουν να πετύχετε τον τελικό στόχο σας. Καθώς θα μαθαίνετε περισσότερα για το τι λειτουργεί για σας και θα αρχίσετε να βλέπετε την πρόοδο, θα έχετε ακόμη περισσότερα κίνητρα για να θέσετε στόχους, οι οποίοι είναι πρόκληση για εσάς και ταιριάζουν με τη ρεαλιστική ζωή σας.

 

4. Μην τρώτε συχνά έξω

 

Το φαγητό έξω είναι βολικό (και νόστιμο!), Αλλά, επίσης, συνδέεται με αύξηση του σωματικού βάρους. Το θέαμα και οι μυρωδιές σε ένα εστιατόριο ή ένα αρτοποιείο μπορούν να σας παρασύρουν να κάνετε επιλογές υψηλής θερμιδικής αξίας (μερικές φορές χωρίς καν να πεινάτε!). Γι 'αυτό οι ειδικοί της Mayo Clinic συνιστούν να αποφεύγετε το φαγητό στα εστιατόρια, όταν προσπαθείτε να χάσετε βάρος. Μπορεί να ακούγεται τρομακτικό στην αρχή, αλλά με κάποιο έξυπνο σχεδιασμό, μπορείτε πραγματικά να τρώτε περισσότερα γεύματα (αλλά χαμηλότερης θερμιδικής αξίας) στο σπίτι. Ένας εύκολος τρόπος για να ξεκινήσετε είναι να προγραμματίσετε όλα τα γεύματά σας για την εβδομάδα (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό και σνακ), την Κυριακή ή όποια άλλη μέρα σας εξυπηρετεί. Σχεδιάζοντας τα γεύματά σας για την εβδομάδα (και όχι μέρα με τη μέρα) θα βοηθηθείτε στο να παραμείνετε στο σωστό δρόμο.

 

Αν παρόλα αυτά κάποιες φορές τρώτε έξω, κάντε πιο υγιεινές επιλογές: Προτιμήστε σούπες με βάση το ζωμό ή την τομάτα, αντί για κρεμώδεις ή άλλες παχυντικές σούπες, επιλέξτε πιάτα με λαχανικά ή ψάρια και προσπαθήστε να παραλείψετε το επιδόρπιο (αν δεν μπορείτε να αντισταθείτε, επιλέξτε ένα με βάση τα φρούτα).

 

5. Κινηθείτε περισσότερο

 

Γνωρίζετε ήδη ότι η άσκηση είναι ζωτικής σημασίας, όταν πρόκειται για την απώλεια βάρους. Αλλά τι είδους προπόνηση είναι η  καλύτερη για εσάς; Σύμφωνα με τους ειδικούς της Mayo Clinic, η καλύτερη άσκηση είναι αυτή που πραγματικά θα ακολουθήσετε - και αυτό δεν συνεπάγεται πολλές ώρες στο γυμναστήριο. Κάθε δραστηριότητα είναι καλή δραστηριότητα: Περπάτημα, βοτάνισμα στον κήπο, ακόμα και το καθάρισμα του σπιτιού, όλα μετράνε. Στην πραγματικότητα, με ορισμένες δραστηριότητες που έχετε αγαπήσει, μπορείτε να κάψετε περισσότερες θερμίδες από ό, τι νομίζετε. Για παράδειγμα, μόλις μία ώρα χαλαρό ποδήλατο καίει 292 θερμίδες και μία ώρα χορού καίει 219 θερμίδες. Αυτό που έχει σημασία είναι να επιλέξετε μια δραστηριότητα, στην οποία θα μπορείτε να επιδίδεστε καθημερινά. Αυτό είναι που κάνει τη διαφορά!