14-11-2015
8 τρόποι με τους οποίους το γραφείο σάς προκαλεί πονοκέφαλο

photo

Εκτός από μία καλή δικαιολογία για να μην κάνει κανείς σεξ, ο πονοκέφαλος και η ημικρανία αποτελούν ένα υπαρκτό πρόβλημα, που βασανίζει εκατομμύρια ανθρώπους. Πολλές φορές, μάλιστα, ενδέχεται να είναι και αποτέλεσμα των συνθηκών εργασίας.

Είναι ήδη γνωστό ότι η εργασία έχει έναν ισχυρό και πολύπλευρο αντίκτυπο στην υγεία μας. Ένας πονοκέφαλος ή μια ημικρανία θα μπορούσαν να είναι επίπτωση των «κακών» συνθηκών στο εργασιακό περιβάλλον και συχνά μάλιστα οι εργαζόμενοι τον υπομένουν σιωπηλά, χωρίς καν να αναφέρουν το πρόβλημά τους.

Σύμφωνα με την  Elizabeth Loder, MD, επικεφαλής του Τμήματος Κεφαλαλγίας και Πόνου, στο Brigham and  Women's Hospital, στη Βοστώνη, οι περισσότεροι άνθρωποι με πονοκεφάλους ή ημικρανίες, προτιμούν να διαχειριστούν το πρόβλημα μόνοι τους. «Γνωρίζω ότι πολλοί από τους ασθενείς μου με πονοκεφάλους έχουν αφεντικά που είναι συμπαθητικά και έχω άλλους ασθενείς, οι οποίοι δεν θέλουν να γνωρίζουν τα αφεντικά τους. Η εμπειρία μας από τη θεραπεία των ασθενών είναι ότι οι περισσότεροι από αυτούς επιθυμούν να παραμείνουν στην εργασία τους και, εάν πρέπει να φύγουν, θέλουν να επιστρέψουν το συντομότερο δυνατό».

Παρουσιασμός: Αυτοί είναι οι λόγοι που πηγαίνουμε στη δουλειά ενώ είμαστε άρρωστοι

Δείτε πώς η δουλειά σας μπορεί να «πυροδοτήσει» έναν πονοκέφαλο ή μια ημικρανία και πάρτε τα μέτρα σας, προκειμένου να κάνετε την εργασιακή σας ζωή ευκολότερη.

Μετακίνηση

Η κεφαλαλγία μπορεί να ξεκινήσει ακόμα και πριν φτάσετε καν στο γραφείο σας, κατά τη διαδρομή από το σπίτι σας στη δουλειά σας και θα μπορούσε να έχει διάφορες προελεύσεις.

Καταρχήν, τα άτομα με ημικρανίες είναι ευαίσθητα στην κίνηση και είναι πιο πιθανό να νιώσουν ναυτία. Στην πραγματικότητα, η ναυτία είναι ένα από τα χαρακτηριστικά της ημικρανίας.

Επιπλέον, η μετακίνηση χαρακτηρίζεται από μεταβολές στο φωτισμό, επιδεινώνοντας το πρόβλημα, καθώς τα άτομα που πάσχουν από ημικρανίες είναι ευαίσθητα στο φως. Η οδήγηση στον ήλιο, μπορεί να είναι ιδιαίτερα επιβαρυντική. Αν αυτό συμβαίνει συχνά όταν πηγαίνετε στη δουλειά σας, ίσως θα ήταν καλή ιδέα να αλλάξετε διαδρομή.

Κακός φωτισμός

Η ευαισθησία στο φως μπορεί να συνεχίσει να σας προκαλεί προβλήματα ακόμα και όταν φτάσετε στο γραφείο σας και να καθίσταται ιδιαίτερα δύσκολο το έργο σας, αν εργάζεστε σε ένα μικρό δωμάτιο ή οποιοδήποτε χώρο όπου δεν μπορείτε να ελέγξετε το φωτισμό της οροφής. Οι περσίδες που δημιουργούν μοτίβα στον τοίχο είναι, επίσης, ένα πρόβλημα για ορισμένους. Αν πιστεύετε  ότι ο φωτισμός στο χώρο της εργασίας σας μπορεί να σας προκαλεί πονοκέφαλο ή ημικρανία, μιλήστε στον προϊστάμενό σας σχετικά με τις επιλογές για την αλλαγή ή την αναπροσαρμογή της πηγής φωτισμού.

Στρες

Η επικοινωνία με το αφεντικό σας, οι παρουσιάσεις PowerPoint, οι διαπραγματεύσεις - όλα αυτά είναι καταστάσεις που δημιουργούν επιπλέον άγχος και μπορεί να προκαλέσουν πονοκέφαλο ή ημικρανία. Εάν είστε επιρρεπείς σε αυτές τις καταστάσεις και αναμένετε μια μεγάλη παρουσίαση ή συνάντηση, επιδοθείτε σε κάποια δραστηριότητα χαλάρωσης μέσα στην ημέρα.

Καταπόνηση των ματιών

Η παραμονή μπροστά από έναν υπολογιστή όλη την ημέρα μπορεί να οδηγήσει σε πονοκέφαλο από καταπόνηση των ματιών. Τα μάτια σας «δουλεύουν» σκληρότερα για να διαβάσουν στην οθόνη του υπολογιστή από ό,τι σε μια τυπωμένη σελίδα και το έντονο φως επιδεινώνει το πρόβλημα. Για να μάθετε αν η καταπόνηση των ματιών σας σάς προκαλεί κεφαλαλγίες, προγραμματίστε μια οφθαλμολογική εξέταση και συζητήστε με τον οφθαλμίατρό σας το ενδεχόμενο χρήσης ειδικών γυαλιών.

Άλλα πράγματα που μπορείτε να κάνετε: ρυθμίσετε την οθόνη σας έτσι ώστε να κοιτάζετε προς τα κάτω ή τοποθετήστε ένα αντιθαμφωτικό φίλτρο. Η ξηροφθαλμία μπορεί, επίσης, να διαδραματίσει κάποιο ρόλο στον πονοκέφαλο, γι' αυτό ανοιγοκλείνετε τα μάτια σας συχνά, προκειμένου να αποκαταστήσετε την υγρασία και δοκιμάστε τον κανόνα «20-20»: Κάθε 20 λεπτά, κοιτάξτε μακριά από την οθόνη και παραμείνετε για 20 δευτερόλεπτα πριν επιτρέψετε στα μάτια σας να επικεντρώσουν εκ νέου στην οθόνη.

Κακή μηχανική του σώματος

Αν πρέπει να «σφίγγετε» το σώμα σας για να κάνετε τη δουλειά σας, η ενέργεια σας θα εξασθενίσει και θα αισθανθείτε κούραση, η οποία μπορεί να θέσει τις βάσεις για μία κεφαλαλγία. Δώστε προσοχή και στα δύο έπιπλα του γραφείου σας αλλά και στη θέση σας σε σχέση με αυτά, για να αποφύγετε τον πονοκέφαλο. Δοκιμάστε τις παρακάτω συμβουλές:

  • Επιλέξτε μια εργονομική καρέκλα που προσαρμόζεται στο σώμα σας, ώστε όταν τα πόδια σας βρίσκονται στο πάτωμα, οι μηροί σας να είναι παράλληλοι με το έδαφος.
  • Χρησιμοποιήστε τα «μπράτσα» της καρέκλας για τη στήριξη των βραχιόνων σας, ενώ πληκτρολογείτε. Μην ακουμπάτε τους καρπούς στο πληκτρολόγιό σας.
  • Για να αποφύγετε την καταπόνηση του αυχένα και, κατά συνέπεια, τους πονοκεφάλους, χρησιμοποιήστε ακουστικά ή «ψείρες», αν είστε συχνά στο τηλέφωνο ενώ πληκτρολογείτε.
  • Σηκωθείτε και τεντωθείτε συχνά. Μια καλή δικαιολογία είναι να γεμίσετε το μπουκάλι σας με νερό ή να πάτε στο γραφείο ενός συναδέλφου, αντί να του στείλει e-mail.

Θόρυβος

Ο θόρυβος μπορεί να αποτελεί σοβαρό πρόβλημα για τους ανθρώπους που πάσχουν από ημικρανίες. Τα άτομα αυτά είναι πολύ ευαίσθητα σε ερεθίσματα του περιβάλλοντος. Αν ο θόρυβος στο χώρο εργασίας σάς ενεργοποιεί πονοκέφαλο ή ημικρανία, οι πιθανές λύσεις περιλαμβάνουν τη χρήση ωτοασπίδων ή ακουστικών ακύρωσης θορύβου. Εξετάστε το ενδεχόμενο να μιλήσετε με τον προϊστάμενό σας για τη μετάβαση σε έναν πιο ήσυχο χώρο.

Αλλαγές στη ρουτίνα

Σε γενικές γραμμές, οι άνθρωποι που πάσχουν από ημικρανίες δεν προσαρμόζονται εύκολα στις αλλαγές της ρουτίνας. Έτσι, αν οι απαιτήσεις της δουλειάς σας σάς αναγκάσουν να πάτε νωρίς ή να μείνετε μέχρι αργά στο γραφείο, δεν είναι καθόλου απίθανο να πληρώσετε το τίμημα με πονοκέφαλο ή ημικρανία. Σχετικοί παράγοντες ενεργοποίησης μπορεί να είναι η πείνα (αν παραλείπετε γεύματα λόγω φόρτου εργασίας), η έλλειψη ύπνου (αν μένετε μέχρι αργά για να ολοκληρώσετε ένα πρότζεκτ) και η εργασία με βάρδιες.

Περπατήστε ή κάντε stretching κατά διαστήματα, φάτε ένα μήλο ή ξηρούς καρπούς αν πεινάσετε και φροντίστε να διατηρείτε την καθημερινή σας ρουτίνα στους υπόλοιπους τομείς, κατά τις περιόδους αιχμής στην εργασία σας.

Έντονες οσμές

Οι άνθρωποι που παθαίνουν ημικρανίες είναι ευαίσθητοι, όχι μόνο στο φως και τον θόρυβο αλλά και στις οσμές. Τα αρώματα, ο καπνός του τσιγάρου και τα προϊόντα καθαρισμού είναι οι παράγοντες που συνηθέστερα ενοχοποιούνται. Οι πολιτικές απαγόρευσης του καπνίσματος στο χώρο εργασίας έχουν πιθανότατα βοηθήσει αρκετούς. Αν είναι εφικτό, αποφύγετε τις ώρες κατά τις οποίες το συνεργείο καθαρισμού βρίσκεται στον επαγγελματικό σας χώρο. Όσο για τα αρώματα, τόσο τα φθηνά όσο και τα ακριβά μπορεί να προκαλέσουν ημικρανίες, γι 'αυτό προσπαθήστε να εξηγήσετε διπλωματικά το πρόβλημά σας σε όποιον συνάδελφό σας έρχεται στο γραφείο «κολυμπώντας» στο άρωμα.