20-03-2018
Χάστε λίπος από την κοιλιά με αυτό το ψυχολογικό τρικ

photo

Το μυστικό για μία επίπεδη κοιλιά ενδεχομένως να βρίσκεται στο μυαλό μας υποστηρίζουν Αμερικανοί ερευνητές. Δεν διστάζουν, μάλιστα, να προτείνουν διαλογισμό για απώλεια του κοιλιακού λίπους.

Νέα έρευνα δείχνει ότι οι άνθρωποι που ζουν το «εδώ και τώρα» έχουν 34% λιγότερες πιθανότητες να είναι παχύσαρκα και έχουν πολύ λιγότερο λίπος στην κοιλιά, συγκριτικά με τους ανθρώπους που έχουν πρόβλημα στο να εστιάσουν, τρέχουν να εκπληρώσουν τα καθήκοντά τους και ζουν τη ζωή «απερίσκεπτα».

Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο Brown υπέβαλλαν 400 ενήλικες σε ένα απλό τεστ, προκειμένου να καθορίσουν κατά πόσο δίνουν προσοχή στο περιβάλλον, τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις σωματικές αισθήσεις τους, κατά τη διάρκεια της ημέρας τους.

Οι άνθρωποι που βαθμολογήθηκαν ως πιο προσεκτικοί, ή απλά καλύτερα συντονισμένοι στο «εδώ και τώρα», είχαν ένα ολόκληρο λίτρο λιγότερο λίπος στην περιοχή της κοιλιάς από ό,τι τα άτομα με χαμηλότερες βαθμολογίες. Και παρόλο που το ένα λίτρο μπορεί να μην ακούγεται αρχικά πολύ, να θυμάστε ότι βρίσκεται όλο στην κοιλιά σας (και αυτό είναι πολύ). Το πρόβλημα, ωστόσο, δεν είναι μόνο αισθητικό αλλά και υγείας, καθώς όπως είναι γνωστό το λίπος της κοιλιάς είναι το πιο επικίνδυνο, σε σύγκριση με το λίπος που είναι συγκεντρωμένο σε άλλα σημεία του σώματος (συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο για καρδιακή νόσο, διαβήτη και θάνατο).

Ο μηχανισμός

Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι ζώντας τη ζωή στον «αυτόματο πιλότο», οι άνθρωποι ενδεχομένως να τρώνε απερίσκεπτα, ακόμη και όταν δεν είναι πεινασμένοι. Για παράδειγμα, μπορεί να αδειάσουν ένα σακουλάκι τσιπς στο δρόμο, φεύγοντας από μια αγχωτική συνάντηση, ή να γυρίσουν στο σπίτι από τη δουλειά και να αρχίσουν να κατασπαράσσουν ότι βρίσκουν μπροστά τους, χωρίς καν να το συνειδητοποιούν. Η ενσυνειδητότητα (mindfulness) μπορεί να βάλει ένα τέλος σε αυτό το είδος ψυχαναγκαστικού τσιμπολογήματος.

«Από τη στιγμή που νιώθουμε ξεκάθαρα τις επιπτώσεις από την κατανάλωση ορισμένων τροφίμων, συχνά αρχίζουμε να φροντίζουμε καλύτερα τον εαυτό μας», δήλωσε ο Eric Loucks, PhD, επικεφαλής συγγραφέας και επίκουρος καθηγητής Eπιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο Brown.

Εσείς έχετε αρκετή ενσυνειδητότητα; Μπορείτε να κάνετε το τεστ που χρησιμοποιήθηκε στη μελέτη εδώ. Αν θέλετε να αποκτήσετε μεγαλύτερη ενσυνειδητότητα ο Loucks προτείνει να κάνετε διαλογισμό μόνοι σας. Είναι πιο εύκολο από ό,τι ακούγεται.