26-03-2018
Πώς θα ανακουφίσετε τα πρησμένα πόδια σας

photo

Το πρήξιμο των ποδιών είναι ένα κοινό πρόβλημα, το οποίο μπορεί να αντιμετωπίσει ο καθένας. Ωστόσο, υπάρχουν τρόποι για να ανακουφιστείτε και, μάλιστα, χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια.


Δεν αποτελεί ασθένεια, αλλά ένα σύμπτωμα μιας υποκείμενης κατάστασης και προκαλείται όταν τα υγρά συσσωρεύονται στους ιστούς.

Το πρήξιμο των ποδιών μπορεί να οφείλεται σε διάφορες αιτίες, όπως το υπερβολικό βάρος, η όρθια ή καθιστή στάση για μεγάλο χρονικό διάστημα, η γήρανση, η εγκυμοσύνη, το προεμμηνορροϊκό σύνδρομο, διατροφικές ελλείψεις, η έλλειψη σωματικής άσκησης και η κακή κυκλοφορία του αίματος. Ένας τραυματισμός ή μια επέμβαση στο πόδι, μπορεί επίσης να είναι η αιτία.

Πιο επιρρεπείς είναι οι άνθρωποι που πάσχουν από διαβήτη, καρδιακά προβλήματα, νεφρική ή ηπατική νόσο και οι έγκυες γυναίκες.

Γι' αυτό και αν αντιμετωπίζετε το πρόβλημα συχνά και δεν υπάρχει εμφανής αιτία, θα πρέπει οπωσδήποτε να συμβουλευτείτε το γιατρό σας.

Καθώς το οίδημα αυξάνεται, μπορεί να προκαλέσει γενική δυσφορία και δυσκολία ακόμη και στο περπάτημα. Άλλα συμπτώματα ενδέχεται να περιλαμβάνουν πόνο, φλεγμονή και ερυθρότητα.

Τι μπορείτε να κάνετε

«Σκωτσέζικη» υδροθεραπεία: Αυτό το είδος υδροθεραπείας, η οποία περιλαμβάνει τόσο κρύο όσο και ζεστό νερό, είναι πολύ αποτελεσματική. Ενώ το ζεστό νερό βοηθά στη βελτίωση της κυκλοφορίας, το κρύο νερό βοηθά στη μείωση του οιδήματος και της φλεγμονής.

Γεμίστε 2 λεκάνες- μία με κρύο νερό και μία με ζεστό. Βάλτε τα πόδια σας στο ζεστό νερό για περίπου 3 - 4 λεπτά. Αμέσως βγάλτε τα  και βουτήξτε τα στο κρύο νερό για περίπου 1 λεπτό. Συνεχίστε εναλλάσσοντας για 15 έως 20 λεπτά. Επαναλάβετε μερικές φορές την ημέρα, μέχρι να νιώσετε καλύτερα.

Μασάζ: Το μασάζ είναι μια από τις καλύτερες θεραπείες για τα πρησμένα πόδια. Δημιουργεί πίεση στην πληγείσα περιοχή, βοηθά στη χαλάρωση των πονεμένων μυών και βελτιώνει την κυκλοφορία του.

Τρίψτε την περιοχή με λίγο ζεστό λάδι μουστάρδας ή ελαιόλαδο.

Κάντε απαλό μασάζ στην περιοχή για 5 λεπτά, με ανοδική κατεύθυνση και όχι καθοδική. Αποφύγετε την άσκηση υπερβολικής πίεσης.

Επαναλάβετε αρκετές φορές την ημέρα.

Το μασάζ είναι πιο αποτελεσματικό κατά τη διάρκεια ή μετά το μπάνιο.

Σημείωση: Αν το πρήξιμο στα πόδια σας οφείλεται στην εγκυμοσύνη, δείτε έναν θεραπευτή ο οποίος ειδικεύεται στο προγεννητικό μασάζ.

Τζίντζερ: Το τζίντζερ είναι ένα φυσικό διουρητικό, το οποίο βοηθά στην αραίωση του νατρίου, το οποίο είναι ένας σημαντικός παράγοντας που συμβάλλει στη δημιουργία οιδήματος. Επιπλέον, οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές του βοηθούν στη μείωση του οιδήματος.

Κάντε μασάζ στα πόδια σας με λάδι τζίντζερ μερικές φορές την ημέρα.

Μπορείτε επίσης να πιείτε 2-3 φλιτζάνια τσάι τζίντζερ ή να μασήσετε ωμές φέτες.

Πικραλίδα: Η διουρητική ιδιότητα της πικραλίδας την καθιστά μια εξαιρετική θεραπεία για τα πρησμένα πόδια. Σύμφωνα με μια μελέτη του 2009 που δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση Journal of Alternative and Complementary Medicine, η  πικραλίδα έχει διουρητική δράση, η οποία συμβάλλει στην αντιμετώπιση της κατακράτησης υγρών. Επίσης, βοηθά στη ρύθμιση των επιπέδων του νατρίου στο σώμα.

Ανακατέψτε 1 κουταλάκι του γλυκού φρέσκα ή αποξηραμένα φύλλα πικραλίδας σε ένα φλιτζάνι ζεστό νερό. Σκεπάστε το και αφήστε το για 5 λεπτά πριν το στραγγίσετε. Πίνετε από το υγρό 2 ή 3 φορές την ημέρα.

Σπόροι κόλιανδρου: Μία δημοφιλής αγιουρβεδική θεραπεία για τα πρησμένα πόδια είναι το κόλιανδρο. Η αντι-φλεγμονώδης ιδιότητα αυτών των σπόρων βοηθά στη μείωση του οιδήματος καθώς και στη βελτίωση της κυκλοφορίας.

Προσθέστε 2-3 κουταλάκια του γλυκού κόλιανδρο σε 1 φλιτζάνι νερό.

Αφήστε το να βράσει μέχρι η ποσότητα να μειωθεί στο μισό.

Σουρώστε, αφήστε το να κρυώσει ελαφρώς και πιείτε το.

Επαναλάβετε 2 φορές την ημέρα, μέχρι να ανακουφιστείτε.