21-12-2015
Κρυολόγημα και γρίπη στις γιορτές: Γιατί πρέπει να αποφεύγουμε (και) τα γλυκά

photo

Κατά την περίοδο των γιορτών αυξάνεται ο κίνδυνος για κρυολόγημα και γρίπη. Ωστόσο, μερικές απλές συμβουλές μπορούν να σας βοηθήσουν να μειώσετε τις πιθανότητες να βρεθείτε από το γιορτινό τραπέζι στο κρεβάτι του πόνου.

Σύμφωνα με την Stacey Gorski, επίκουρη καθηγήτρια Βιολογίας και ειδικό στην Ανοσολογία, στο Πανεπιστήμιο των Επιστημών, στη Φιλαδέλφεια, με την κινητικότητα και τη φασαρία των γιορτών ερχόμαστε σε επαφή με περισσότερα μικρόβια και γλυκούς πειρασμούς, που εξασθενίζουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Η εξασθένιση του ανοσοποιητικού συστήματος μάς κάνει πιο ευάλωτους σε ιούς και μικρόβια και, κατά συνέπεια, αυξάνονται οι πιθανότητες να προσβληθούμε από αυτά.

Όπως υποστηρίζει η ίδια, η πρόληψη πρώτης γραμμής για τη γρίπη  είναι το εμβόλιο κατά της νόσου, η οποία, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), ευθύνεται για 3-5 εκατομμύρια σοβαρά κρούσματα και 250.000-500.000 θανάτους, παγκοσμίως.

Η άσκηση δεν πρέπει να βγει από το πρόγραμμά σας, κατά την περίοδο των γιορτών, καθώς διατηρεί το ανοσοποιητικό σύστημα σε ετοιμότητα για να αντιμετωπίσει τους πιθανούς εισβολείς. Την ίδια θετική επίδραση έχει και ο επαρκής ύπνος, γι' αυτό καλό είναι να αποφύγετε τις υπερβολές με το ξενύχτι.

Μπορεί να είναι δύσκολο, αλλά θα πρέπει να περιορίσετε τους γλυκούς πειρασμούς, που έχουν την «τιμητική» τους αυτές τις ημέρες, καθώς τα υψηλά επίπεδα σακχάρου μπορεί να αποδυναμώσουν το ανοσοποιητικό σας σύστημα (εκτός του ότι θα σας φορτώσουν με θερμίδες).

Μην τρώτε ωμή ζύμη μπισκότων, η οποία μπορεί να προκαλέσει λοιμώξεις  E. coli ή σαλμονέλα.

Η  Gorski, συμβουλεύει, επίσης, να παραμείνετε ζεστοί, καθώς έρευνα σε ποντίκια διαπίστωσε ότι μια μικρή πτώση της θερμοκρασίας αύξησε σημαντικά την ευαισθησία τους στον ιό του κρυολογήματος.

Η χρήση ενός υγραντήρα μπορεί, επίσης, να βοηθήσει, δεδομένου ότι τα χαμηλά επίπεδα υγρασίας διευκολύνουν την εξάπλωση των ιών και των βακτηρίων μεταξύ των ανθρώπων.