16-05-2018
4 σημάδια ότι έχετε «αρρωστημένη» σχέση με τη ζυγαριά σας

photo

Είναι απλά ένας αριθμός. Αλλά είναι πολύ εύκολο να γίνετε σκλάβος της ζυγαριάς σας, επιτρέποντας σε αυτόν τον αριθμό να σας «υπαγορεύει»  το πώς θα αισθάνεστε για τον εαυτό σας και το σώμα σας.

Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι εστιάζοντας πολύ επίμονα στο βάρος και τη ζυγαριά σας, μπορεί να χάσετε το κίνητρό σας για να παραμείνετε πιστοί στην επιδίωξη των, σχετικών τη διατροφή και την άσκηση, στόχων σας. Την ίδια στιγμή, μερικές μελέτες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που ζυγίζονται συχνά αποφεύγουν τη αύξηση του σωματικού βάρους τους με μεγαλύτερη επιτυχία.

Σε κάθε περίπτωση, η ζυγαριά είναι ένα χρήσιμο εργαλείο στην απώλεια βάρους όταν χρησιμοποιείται με σύνεση και μέτρο. Γι΄ αυτό, επαναπροσδιορίστε τη σχέση σας μαζί της αν ανήκετε σε κάποιες από τις παρακάτω κατηγορίες.

Ζυγίζεστε δύο φορές την ημέρα.

«Μετά την πρώτη μέτρηση, δεν πρόκειται να πάρετε επιπλέον χρήσιμες πληροφορίες», εξηγεί η Holly Wyatt, MD, αναπληρώτρια καθηγήτρια Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο του Κολοράντο, Ντένβερ . «Ζυγιστείτε σε εβδομαδιαία βάση και καταγράψτε τα νούμερα για να παρακολουθήσετε την πορεία σας» προτείνει η Kristine Clark, PhD, RD, επίκουρη καθηγήτρια Διατροφολογίας, στο Πολιτειακό Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια. Θέλετε να είστε σε επιφυλακή για ανησυχητικές τάσεις, αλλά το βάρος σας μπορεί να κυμαίνεται 5 κιλά πάνω, 5 κιλά κάτω, ανάλογα με το πόσο αλάτι καταναλώσατε ή με την τελευταία φορά που πήγατε στην τουαλέτα. Έτσι, οι πολύ συχνές μετρήσεις δεν είναι πραγματικά χρήσιμες.

Εστιάζετε απόλυτα σε έναν αριθμό.

Ο αριθμός που δείχνει η ζυγαριά σας είναι μόνο ένα μέτρο απώλειας βάρους. Ωστόσο, υπάρχουν πράγματα που η ζυγαριά δεν μπορεί να σας «πει». Ολοένα και περισσότερες έρευνες δείχνουν ότι αυτό που πρέπει πραγματικά να σας ανησυχεί είναι το λίπος γύρω από τη μέση σας, καθώς σχετίζεται με διάφορες σοβαρές ασθένειες. Χρησιμοποιήστε μια μεζούρα για να καταγράψει την περίμετρο γύρω από τον αφαλό σας, συμβουλεύει η Clark. Εφόσον ο αριθμός αυτός παραμένει ο ίδιος ή ελάχιστα αυξημένος, δεν χρειάζεται να ανησυχείτε.

Η ζυγαριά έχει κάνει κατάληψη στο μυαλό σας

«Όσοι κάνουν δίαιτα τείνουν να είναι ψυχαναγκαστικοί», υποστηρίζει η Franca Alphin, RD, διευθύντρια των Υπηρεσιών Διατροφής στο Πανεπιστήμιο Duke. Εάν σκέφτεστε ασταμάτητα το πότε, πού και πώς θα ζυγίζεστε, είναι καιρός να απομακρυνθείτε από τη ζυγαριά σας και να επικεντρωθεί σε άλλα πράγματα. Εξάλλου, η έρευνα δείχνει ότι η μόνιμη απώλεια βάρους τείνει να είναι σταδιακή και όχι απότομη. Το αν θα προσλάβετε ή θα χάσετε ένα κιλό σήμερα,  έχει να κάνει ελάχιστα με το αν το βάρος σας τείνει προς μια υγιή κατεύθυνση.

Όταν βλέπετε τη ζυγαριά σας αλλάζετε δρόμο

«Η αποφυγή της ζυγαριάς σας έχει, επίσης, συνέπειες», λέει η Clark. «Είχα έναν ασθενή ο οποίος είχε χάσει 60 κιλά σε ένα χρόνο, αλλά στη συνέχεια σταμάτησε να ζυγίζεται.  Την  τελευταία φορά που τον είδα, είχε ξαναπάρει 20 κιλά».  Η ίδια προτείνει να κάνετε στον εαυτό σας τις εξής ερωτήσεις: «Μου ταιριάζουν τα ρούχα μου με τον τρόπο που θα ήθελα;» και  «Μπορώ να περπατήσω ενάμισι χιλιόμετρο χωρίς να ξεμείνω από αέρα;» Αν οι απαντήσεις είναι ναι, τότε μάλλον δεν χρειάζεται να ανεβείτε στη ζυγαριά σας. Εάν απαντήσατε όχι, το ζύγισμα τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα και η παρακολούθηση των κιλών μπορεί να σας βοηθήσει να αποφύγετε μια ανθυγιεινή αύξηση του βάρους σας.