30-03-2018
Επιστημονική μελέτη: Ο «θαυματουργός» φυσικός συνδυασμός κατά της κατάθλιψης

photo

Παρόλο που οι επιστήμονες γνώριζαν, εδώ και καιρό, ότι οι δύο αυτές δραστηριότητες βοηθούν στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης, είναι ενθουσιασμένοι από τα αποτελέσματα που επέφερε ο συνδυασμός τους.

Ο διαλογισμός σε συνδυασμό με την αεροβική άσκηση βοηθούν στη μείωση των καταθλιπτικών συμπτωμάτων, σύμφωνα με μια νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο Rutgers.

Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Translational Psychiatry, διαπίστωσε ότι ο συγκεκριμένος συνδυασμός άσκησης του μυαλού και του σώματος, όταν γινόταν δύο φορές την εβδομάδα για δύο μήνες, μείωσε τα συμπτώματα κατάθλιψης, σε μια ομάδα φοιτητών, κατά 40 %.

«Είμαστε ενθουσιασμένοι από τις διαπιστώσεις, διότι είδαμε μια τέτοια σημαντική βελτίωση τόσο στους φοιτητές με κλινική κατάθλιψη όσο και στους μη καταθλιπτικούς», δήλωσε ο Brandon Alderman, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης. «Είναι η πρώτη φορά που οι δύο αυτές συμπεριφορικές θεραπείες εξετάζονται μαζί για την αντιμετώπιση της κατάθλιψης».

Ο Alderman, επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Επιστήμης της Άσκησης και η Tracey Shors, καθηγήτρια στο Τμήμα Ψυχολογίας και στο Κέντρο για τη Συνεργατική Νευροεπιστήμη, της Σχολής Τεχνών και Επιστημών, ανακάλυψαν ότι ο συνδυασμός της ψυχικής και σωματικής εκπαίδευσης (MAP) ενεργοποίησαν τους φοιτητές με μείζονα καταθλιπτική διαταραχή να μην επιτρέψουν στα προβλήματα ή τις αρνητικές σκέψεις τους να τούς συντρίψουν.

«Οι επιστήμονες γνωρίζουν εδώ και καιρό ότι οι δύο αυτές δραστηριότητες από μόνες τους μπορούν να βοηθήσουν στην κατάθλιψη», επισημαίνει η Shors. «Ωστόσο, αυτή η μελέτη δείχνει ότι όταν γίνονται σε συνδυασμό, υπάρχει μια εντυπωσιακή βελτίωση στην καταθλιπτικά συμπτώματα, παράλληλα με τις αυξήσεις στην συγχρονισμένη δραστηριότητα του εγκεφάλου».

Η ίδια ερευνητική ομάδα εξέτασε την επίδραση του συγκεκριμένου συνδυασμού άσκησης και σε νεαρές μητέρες που ήταν άστεγες, αλλά φιλοξενούνταν σε ειδικές εγκαταστάσεις, όταν άρχισε η μελέτη. Οι συμμετέχουσες εμφάνιζαν σοβαρά συμπτώματα κατάθλιψης και αυξημένα επίπεδα άγχους στην αρχή. Αλλά μετά από οκτώ εβδομάδες, επίσης, ανέφεραν ότι η κατάθλιψη και το άγχος τους είχαν βελτιωθεί, αισθάνονταν ότι έχουν περισσότερα κίνητρα και ήταν σε θέση να δουν πιο θετικά τη ζωή τους.