15-02-2016
Το ξύδι θεραπεία κατά της ελκώδους κολίτιδας (;)

Η προσθήκη λίγου ξυδιού στο φαγητό μπορεί να αντιμετωπίζει αποτελεσματικά την ελκώδη κολίτιδα, σύμφωνα με μία νέα μελέτη από την Κίνα.

Υποφέρετε από ελκώδη κολίτιδα; Η «θεραπεία» σας ίσως να βρίσκεται στο ξύδι.

Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα διαθέσιμα επιστημονικά στοιχεία σημαντικό ρόλο στην εμφάνιση της νόσου διαδραματίζουν τα βακτήρια του εντέρου.

Η νέα μελέτη, έδειξε ότι λίγο ξύδι στο φαγητό μπορεί να μειώσει τη φλεγμονή και να αυξήσει τα ωφέλιμα βακτήρια του εντέρου, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζεται αποτελεσματικά η νόσος.

Για να καταλήξουν στα συμπεράσματα αυτά, οι ερευνητές πρόσθεταν καθημερινά μια μικρή ποσότητα ξυδιού ή οξικού οξέος στο νερό που έπιναν ποντίκια με ελκώδη κολίτιδα.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι και οι δύο ουσίες μείωσαν προοδευτικά τη δραστηριότητα της νόσου και τα επίπεδα ορισμένων επιβλαβών πρωτεϊνών, ενώ αναχαίτισαν ορισμένους μοριακούς μηχανισμούς που προκαλούσαν φλεγμονή. Παράλληλα, τα συμπτώματα βελτιώθηκαν και σταθεροποιήθηκε το σωματικό βάρος τους.

Όσον αφορά στο ξύδι, αύξησε επίσης τα επίπεδα του γαλακτοβάκιλλου και των βακτηρίων του γένους bifidus στο έντερο των πειραματόζωων, τα οποία σύμφωνα με προγενέστερες μελέτες βελτιώνουν τα συμπτώματα της κολίτιδας.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, τα ευρήματα, τα οποία δημοσιεύτηκαν στην επιθεώρηση Journal of Agricultural and Food Chemistry, είναι ενθαρρυντικά και πιθανώς ισχύουν για τους ανθρώπους. Ωστόσο, θα πρέπει να επαληθευτούν σε κλινικές μελέτες.