spot_imgspot_img

Είστε έγκυος ή προσπαθείτε να μείνετε έγκυος;

Αυτή είναι η top λίστα με όσα πρέπει να ξέρετε για το πριν και το μετά…

  1. Ασκηθείτε

Είναι σημαντικό να προετοιμάσετε το σώμα σας και να προσαρμόσετε εγκαίρως τον τρόπο ζωής σας στα νέα δεδομένα. Διατηρήστε τη φόρμα σας προκειμένου να διευκολύνετε την εγκυμοσύνη και τον τοκετό. O ιδανικός χρόνος είναι 30 λεπτά καθημερινής άσκησης. Επιλέξτε μια δραστηριότητα που τονώνει την καρδιά όπως περπάτημα, ποδήλατο ή κολύμβηση. Μια άλλη καλή επιλογή είναι τα μαθήματα προγεννητικής άσκησης.

  1. Τρώτε σωστά

Κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης ίσως να θέλετε να δοκιμάσετε τους πιο περίεργους συνδυασμούς τροφών. Τώρα όμως είναι ευκαιρία να κάνετε μια ισορροπημένη διατροφή.

Θα χρειαστείτε πολλές πρωτεΐνες, σίδηρο, ασβέστιο και φολικό οξύ. Εντάξτε στην καθημερινή σας διατροφή φρούτα, ξηρούς καρπούς, φυλλώδη λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης και γαλακτοκομικά προϊόντα με χαμηλά λιπαρά. Περιορίστε τα πατατάκια, τα αρτοσκευάσματα, τη σόδα και το πρόχειρο φαγητό και γενικά τροφές που περιέχουν «κενές θερμίδες». Προτείνετε στον σύντροφό σας να ακολουθήσει μαζί σας ένα υγιεινό πλάνο διατροφής. Έτσι τα πράγματα θα γίνουν σίγουρα πιο εύκολα και για σας.

  1. Ξεκινήστε να παίρνετε Φολικό Οξύ

Το φολικό οξύ βοηθά στην πρόληψη σοβαρών γενετικών ανωμαλιών που μπορεί να συμβούν προτού καταλάβετε ότι είστε έγκυος. Αν και αυτή η βιταμίνη του συμπλέγματος Β υπάρχει σε πολλά τρόφιμα, συμπεριλαμβανομένων των φυλλωδών λαχανικών, των εσπεριδοειδών και των φασολιών, οι περισσότερες γυναίκες χρειάζονται συμπληρώματα για να έχουν επάρκεια.

Τον πρώτο λόγο τον έχει πάντα ο γιατρός σας, αλλά οι περισσότεροι γιατροί συστήνουν μια κάψουλα την ημέρα. Όταν σχεδιάζετε μια εγκυμοσύνη, χρειάζεστε ημερησίως 400 μικρογραμμάρια φολικού οξέος, μια ποσότητα που περιέχεται στις περισσότερες πολυβιταμίνες.

  1. Ελέγχετε το βάρος σας

Μια πολύ αδύνατη γυναίκα είναι πιθανό να έχει πιο δύσκολη εγκυμοσύνη. Από την άλλη το υπερβολικό βάρος μπορεί να προκαλέσει προβλήματα όπως διαβήτη και υψηλή αρτηριακή πίεση. Μπορεί επίσης να παρατείνει το χρόνο τοκετού. Σε κάθε περίπτωση είναι σημαντικό για εσάς και για το μωρό σας, να παρακολουθείτε τακτικά το βάρος σας. Είναι σίγουρο ότι το ίδιο θα σας συστήσει και ο γιατρός σας.

5. Κάντε ένα check-up

Το πιο σωστό άτομο για να μοιραστείτε τα σχέδιά σας είναι ο γυναικολόγος σας. Συμβουλευτείτε τον πριν ξεκινήστε τις προσπάθειες για να μείνετε έγκυος σχετικά με:

  • Εξετάσεις ή εμβόλια που χρειάζεστε
  • Προγεννητικές βιταμίνες
  • Πώς να διαχειριστείτε ή να ελέγξετε τυχόν προβλήματα υγείας
  • Φάρμακα που μπορείτε και δεν μπορείτε να πάρετε κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

6. Προγεννητικός έλεγχος

Ο γιατρός σας μπορεί επίσης να κρίνει εάν το οικογενειακό σας ιστορικό ή η εθνικότητά σας αυξάνει τον κίνδυνο να αποκτήσετε μωρό με γενετική διαταραχή. Μοιραστείτε με τον γιατρό σας όλους τους προβληματισμούς σας και φυσικά το οικογενειακό σας ιστορικό και εκείνος θα σας προτείνει τις κατάλληλες εξετάσεις για να ελέγξετε τυχόν γονίδια για κυστική ίνωση π.χ., σύνδρομο εύθραυστου Χ, ή δρεπανοκυτταρική αναιμία.

7. Επισκεφθείτε τον οδοντίατρό σας

Η εγκυμοσύνη αυξάνει τις πιθανότητες για ασθένεια των ούλων, ένα πρόβλημα που μπορεί να αυξήσει και τις πιθανότητες πρόωρου τοκετού. Επομένως, κάντε έναν καθαρισμό και ελέγξτε τα δόντια σας στον οδοντίατρό σας. Μην ξεχνάτε να βουρτσίζετέ τα επιμελώς τα δόντια σας κατά την εγκυμοσύνη και να χρησιμοποιείτε νήμα και αντισηπτικό στοματικό διάλυμα σε καθημερινή βάση.

8. Μειώστε την καφεΐνη

Η συνιστώμενη ποσότητα δεν ξεπερνά τα 200 χιλιοστόγραμμα καφεΐνης την ημέρα όχι μόνο κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης αλλά και ενώ προσπαθείτε να μείνετε έγκυος. Αυτό πρακτικά σημαίνει ένα φλιτζάνι καφέ ή τέσσερα μικρά φλιτζάνια τσαγιού την ημέρα. Μια καλή ιδέα θα ήταν το συγκεκριμένο διάστημα να αρκεστείτε σε τονωτικά ροφήματα που δεν περιέχουν καφεΐνη.

9. Διακόψτε το κάπνισμα

Μεταξύ άλλων, το κάπνισμα μπορεί να δυσκολέψει τη διαδικασία σύλληψης. Καπνίζοντας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης αυξάνεται η πιθανότητα επιπλοκών όπως είναι ο πρόωρος τοκετός, το χαμηλό βάρος του εμβρύου, η αποβολή και ο κίνδυνος συνδρόμου αιφνίδιου βρεφικού θανάτου (SIDS). Ζητήστε και από τον σύντροφό σας να κάνει το ίδιο μιας και το παθητικό κάπνισμα όχι μόνο είναι επικίνδυνο αλλά μπορεί να βλάψει και την ανδρική γονιμότητα.

10. Περιορίστε το αλκοόλ

Καλό είναι να αρκεστείτε σε μια μπύρα ή ένα ποτήρι κρασί στο διάστημα πριν την εγκυμοσύνη. Το ποτό κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης αυξάνει τις πιθανότητες γενετικών ανωμαλιών και προβλημάτων στη μάθηση. Επίσης μπορεί να κάνει πιο δύσκολη τη σύλληψη.

11. Βάλτε κάποια χρήματα στην άκρη για τις ανάγκες του μωρού

Ο ερχομός ενός μωρού θα αυξήσει τις καθημερινές σας δαπάνες. Ενδεικτικά σημειώστε ότι ένα μωρό μέχρι να μάθει να χρησιμοποιεί τουαλέτα θα χρειαστεί περί τις 8.000 πάνες! Θα χρειαστεί σίγουρα και έναν παιδίατρο, ρούχα, κάθισμα αυτοκινήτου, καρότσι, μπιμπερό και πολλά άλλα. Εκτός από την έγκαιρη αποταμίευση μια λύση είναι πάντα τα συνήθως ελάχιστα χρησιμοποιημένα βρεφικά ήδη και ρουχαλάκια από φίλους και συγγενών. Έτσι κι αλλιώς οι ανάγκες των μωρών, σε ρούχα κυρίως, αλλάζουν σχεδόν κάθε μήνα.

12. Μάθετε τι δικαιούστε ως έγκυος και ως νέα μητέρα

Στην περίπτωση που εργάζεστε καλό είναι να γνωρίζετε εκ των προτέρων πόση άδεια δικαιούστε πριν και μετά την εγκυμοσύνη σας, ποιες θα είναι οι απολαβές σας αυτό το διάστημα και ποιες διευκολύνσεις-νομικά και πρακτικά-θα έχετε ως εργαζόμενη έγκυος και μητέρα και φυσικά ποιες ιατρικές εξετάσεις καλύπτονται από το ταμείο σας. Αλλά ακόμα και στην περίπτωση που δεν εργάζεστε ο προγραμματισμός σας θα διευκολυνθεί όταν γνωρίζετε τις παροχές που δικαιούστε πριν και μετά την εγκυμοσύνη.

13. Σχεδιάστε μια απόδραση όσο είναι νωρίς

Τώρα είναι η ώρα να πάτε-μόνη σας ή με τον σύντροφό σας- κάπου που δε θα είναι εύκολο να πάτε αργότερα με το μωρό σας. Κάντε το ταξίδι που πάντα επιθυμούσατε ή εκείνη την πτώση με αλεξίπτωτο που όλο αναβάλατε. Είναι μια καλή ευκαιρία για λίγο περισσότερο «εμείς» αλλά και η ευκαιρία να επικεντρωθείτε στον εαυτό σας πριν επικεντρωθείτε στο να είστε γονείς για πάντα.

14. Προετοιμάστε το κατοικίδιό σας για τον ερχομό του νέου μέλους

Ειδικότερα αν το κατοικίδιο έχει υποκαταστήσει το παιδί μέσα στο σπίτι, ένα βρέφος που εμφανίζεται ξαφνικά και, το χειρότερο, κλαίει διαρκώς είναι πιθανό να του προκαλέσει αναστάτωση. Βοηθήστε το από τώρα αν προσαρμοστεί.

Κάποια βρεφικά είδη όπως λοσιόν και πάνες θα κάνουν πιο οικίες τις νέες μυρωδιές. Μια καλή ιδέα είναι να το φέρετε σιγά-σιγά σε επαφή με αυτά. Επίσης ορίστε από τώρα τους νέους κανόνες όπως το να μην μπαίνει στο δωμάτιο του μωρού, να μην αγγίζει ή δαγκώνει ρούχα και έπιπλα και ότι άλλο νομίζετε ότι θα διευκολύνει την προσαρμογή του στη νέα κατάσταση.

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

spot_img

Τελευταία Άρθρα

Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων, ας δούμε μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία...

Ιωάννης Γ. Καραϊτιανός: «Οι ηλικιωμένες γυναίκες θύματα κακοποίησης περισσότερο από τους άνδρες»

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων, ο Ιωάννης Γ. Καραϊτιανός, Προέδρος της Ελληνικής Γεροντολογικής και Γηριατρικής Εταιρείας, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Liveit.gr, μιλά για τις ιδιαίτερες ανάγκες της τρίτης ηλικίας

Πρόγραμμα Φιλία σε κάθε Ηλικία

Πρόγραμμα για την καταπολέμηση της μοναξιάς και κοινωνικής απομόνωσης των ηλικιωμένων