spot_imgspot_img

Η φλεγμονή ενός τένοντα ονομάζεται τενοντίτιδα και επηρεάζει συνήθως τους ώμους, τους δικέφαλους, τα χέρια, τους καρπούς και τους αντίχειρες.

Γενικά

Η τενοντίτιδα είναι μια φλεγμονή ή ενόχληση του τένοντα. Οι τένοντες είναι δομές παχιές σαν καλώδια, που ενώνουν τον μυ με το κόκκαλο. Η πάθηση της τενοντίτιδας προκαλεί πόνο και ευαισθησία στις αρθρώσεις.

Παρόλο που η τενοντίτιδα μπορεί να εμφανιστεί σε οποιονδήποτε από τους τένοντές σας, στις πιο συχνές περιπτώσεις βασανίζει κυρίως τους ώμους, τους αγκώνες, τους καρπούς, τα γόνατα και τις φτέρνες.

Οι πιο συχνές ονομασίες για τα διάφορα είδη τενοντίτιδας είναι:

-Τενοντίτιδα αγκώνα (αγκώνας τενίστα)

-Τενοντίτιδα αγκώνα (αγκώνας παίκτη του γκολφ)

-Τενοντίτιδα ώμου (ώμος αθλητή μπέιζμπολ)

– Τενοντίτιδα ώμου (ώμος κολυμβητή)

-Τενοντίτιδα γονάτου (γόνατο του άλτη)

Οι περισσότερες περιπτώσεις τενοντίτιδας θεραπεύονται επιτυχημένα με την ξεκούραση, την φυσιοθεραπεία και τα φάρμακα για την μείωση του πόνου. Αν η τενοντίτιδα είναι βαριάς μορφής και οδηγήσει στη ρήξη ενός τένοντα, ίσως χρειαστείτε εγχείρηση.

Συμπτώματα

Τα σημάδια και τα συμπτώματα της τενοντίτιδας τείνουν να εμφανίζονται στο σημείο όπου ο τένοντας ενώνεται στο κόκκαλο, και συνήθως περιλαμβάνουν:

-Πόνος που εντείνεται όταν κουνάτε το τραυματισμένο σας μέλος ή άρθρωση

-Ευαισθησία

-Ελαφρύ οίδημα

Πότε να δείτε γιατρό

Οι περισσότερες περιπτώσεις τενοντίτιδας θεραπεύονται από τον ίδιο τον ασθενή. Με ξεκούραση και φυσιοθεραπεία, μπορείτε να απαλύνετε από μόνοι σας τον πόνο. Επισκεφθείτε τον γιατρό σας αν τα συμπτώματα επιμένουν και επηρεάζουν αρνητικά τις καθημερινές σας δραστηριότητες για περισσότερες από 2-3 μέρες.

Αίτια

Παρόλο που η τενοντίτιδα προκαλείται από έναν ξαφνικό τραυματισμό, η πάθηση αυτή είναι πιο πιθανό να προέρχεται από την επανάληψη μιας συγκεκριμένης κίνησης που κάνετε σε βάθος χρόνου. Οι περισσότεροι άνθρωποι εμφανίζουν τενοντίτιδα λόγω μιας επαναλαμβανόμενης κίνησης που κάνουν συνεχώς στη δουλειά τους ή σε κάποιο χόμπι, η οποία ασκεί πίεση στους τένοντες.

Το να έχετε σωστή τεχνική όταν κάνετε κάποιο άθλημα, άσκηση, ή κάποια κίνηση είναι πολύ σημαντικό. Αν την κάνετε λάθος, πιέζετε πολύ τον τένοντα με αποτέλεσμα την εμφάνιση τενοντίτιδας.

Ριψοκίνδυνοι παράγοντες

Οι παράγοντες που αυξάνουν τις πιθανότητες της τενοντίτιδας είναι η ηλικία, συγκεκριμένες δουλειές και αθλήματα.

Ηλικία

Όσο μεγαλώνετε, οι τένοντες γίνονται όλο και πιο ευέλικτοι, γεγονός που τους καθιστά πιο ευάλωτους σε τραυματισμούς.

Επάγγελμα

Η τενοντίτιδα εμφανίζεται πιο συχνά σε επαγγέλματα που απαιτούν κινήσεις όπως:

-Επαναλαμβανόμενες κινήσεις (π.χ. ράφτες)

-Περίεργες στάσεις σώματος

-Συχνά τεντώματα του λαιμού

-Δόνηση

-Σωματική κόπωση

Αθλήματα

Είναι πολύ πιθανό να αναπτύξετε τενοντίτιδα αν συμμετέχετε σε συγκεκριμένα αθλήματα που απαιτούν επαναλαμβανόμενες κινήσεις. Ειδικά αν δεν έχετε την σωστή τεχνική. Αυτό μπορεί να συμβεί με τα εξής αθλήματα:

-Μπέιζμπολ

-Μπάσκετ

-Μπόουλινγκ

-Γκολφ

-Τρέξιμο

-Κολύμπι

-Τένις

Επιπλοκές

Χωρίς την σωστή φροντίδα και αγωγή, η τενοντίτιδα μπορεί να εξελιχθεί σε ρήξη του τένοντα, έναν πολύ πιο σοβαρό τραυματισμό που ίσως απαιτεί εγχείρηση.

Αν η τενοντίτιδα και οι ενοχλήσεις επιμείνουν για αρκετές εβδομάδες ή μήνες, τότε ίσως εξελιχθεί σε tendinosis, μια πάθηση που δεν είναι πια φλεγμονώδης και ο οργανισμός σας αδυνατεί να ανακατασκευάσει το προβληματικό τμήμα του τένοντα.

Πρόληψη

Για να μειώσετε τις πιθανότητες να πάθετε τενοντίτιδα, ακολουθήστε τις εξής συμβουλές:

-Χαλαρώστε: Αποφύγετε δραστηριότητες που πιέζουν τους τένοντές σας, ειδικά για μεγάλες χρονικές περιόδους. Αν νιώσετε πόνο κατά τη διάρκεια μιας κίνησης ή άσκησης, σταματήστε και ξεκουραστείτε.

-Βελτιώστε την τεχνική σας: Αν δεν εκτελείτε σωστά μια άσκηση και η τεχνική σας είναι κακή, σκεφτείτε να κάνετε μαθήματα ή να ζητήσετε την καθοδήγηση ενός επαγγελματία.

-Κάντε διατάσεις: Μετά από μια άσκηση ή προπόνηση πάρτε χρόνο να κάνετε διατάσεις και stretch. Οι διατάσεις θα σας βοηθήσουν να μειώσετε τον κίνδυνο τραυματισμών καθώς ζεσταίνουν τους μύες σας.

-Χρησιμοποιήστε εργονομικά προϊόντα: Όσο είναι δυνατό, προσπαθήστε να έχετε εργονομικά αντικείμενα που να σας βοηθούν στη δουλειά σας, όπως την καρέκλα, το πληκτρολόγιο και την οθόνη του υπολογιστή σας.

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

spot_img

Τελευταία Άρθρα

Μπουγάτσα ή μιλ φέιγ;

Μπουγάτσα: ένα όνομα, πολλές παραλλαγές (τόσο γλυκές όσο και αλμυρές) ιδιαίτερα φημισμένη στη Βόρεια Ελλάδα

Τα ψηφιακά μουσεία βελτιώνουν τη ζωή των ηλικιωμένων

Οι ψηφιακές τεχνολογίες που χρησιμοποιούν τα μουσεία θα μπορούσαν να βοηθήσουν τους ηλικιωμένους να είναι περισσότερο σωματικά, ψυχικά και κοινωνικά υγιείς,

5 σημαντικοί λόγοι να τρώτε σταφύλια

Αν δεν έχετε ήδη εντάξει στη διατροφή σας τα σταφύλια ανακαλύψτε πέντε πολύ σημαντικούς λόγους υγείας να το κάνετε