spot_imgspot_img

Η αφυδάτωση επιδεινώνει τη δισκοκήλη

Η επαρκής ενυδάτωση είναι απαραίτητη για την υγεία της πλάτης και του δίσκου της σπονδυλικής στήλης. Το νερό επιτρέπει την εκκένωση των τοξινών από τους ιστούς, ενυδατώνει τους σπονδυλικούς δίσκους και επιταχύνει τη διαδικασία εξάλειψης των φλεγμονών και της μυϊκής χαλάρωσης . Για τις μεσοσπονδύλιες αρθρώσεις, και ειδικότερα για το δίσκο, το νερό δεν λειτουργεί μόνο σαν «λιπαντικό» αλλά συμβάλλει και στην υποστήριξη του σωματικού βάρους.

Η δισκοκήλη εμφανίζεται συνήθως ως το αποτέλεσμα μιας σταδιακής φθοράς που σχετίζεται με τον εκφυλισμό του δίσκου. Το 90% του πυρήνα του μεσοσπονδυλίου δίσκου αποτελείται από νερό, που με την πάροδο του χρόνου ελαττώνεται και σκληραίνει, μειώνεται το ύψος του, χάνει την ελαστικότητα και την αντοχή του καθώς και μεγάλο μέρος του νερού που περιέχει. Η αφυδάτωση επομένως είναι ένας σημαντικός παράγοντας  κινδύνου για δισκοκήλη αφού οι δίσκοι χάνουν τον όγκο τους και οδηγούνται με πιο γρήγορους ρυθμούς σε εκφύλιση.

Θα έχετε παρατηρήσει ίσως πως το πρωί είστε 1-2 εκατοστά πιο ψηλοί σε σχέση με το βράδυ. Αυτό συμβαίνει γιατί οι δίσκοι ενυδατώνονται κατά τη διάρκεια του νυχτερινού ύπνου με το νερό που έχετε καταναλώσει μέσα στην ημέρα. Με το πέρασμα του χρόνου όμως οι δίσκοι προσλαμβάνουν λιγότερο νερό, μια έλλειψη που πρέπει να καλυφθεί με επαρκή κατανάλωση νερού μέσα στην ημέρα. Εχει αποδειχθεί πως, από την ηλικία των 40 ετών και μετά, εξαιτίας της χρόνιας αφυδάτωσης των μεσοσπονδυλίων δίσκων, χάνουμε περίπου 1 εκατοστό σε ύψος ανά δεκαετία της ζωής μας !

Για την σωστή ενυδάτωση του οργανισμού σας και των μεσοσπονδύλιων δίσκων σας  συνιστάται να  πίνετε τουλάχιστον οχτώ ποτήρια νερού την ημέρα. Η κατανάλωση του νερού θα πρέπει να γίνεται με μικρές τακτικές ποσότητες μέσα στην ημέρα, γιατί εάν καταναλώσετε μεγάλη ποσότητα νερού σε σύντομο χρονικό διάστημα θα αποβληθεί εξίσου γρήγορα μέσω της ούρησης, κάτι που δεν βοηθάει ούτε στην ενυδάτωση, ούτε στην αποβολή των τοξινών από τον οργανισμό.

Μπορείτε επίσης να καταναλώνετε αφεψήματα από βότανα, πολλά από τα οποία έχουν φυσικές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Αποφύγετε την μεγάλη κατανάλωση καφέ και τσάι γιατί  περιέχουν καφεΐνη, η οποία έχει διουρητική δράση, και μπορεί να σας αφυδατώσει. Το ίδιο ισχύει και για το αλκοόλ.

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

spot_img

Τελευταία Άρθρα

Κοιλιοκάκη

Η Κοιλιοκάκη είναι ένα αυτοάνοσο νόσημα το οποίο πυροδοτείται από την αντίδραση του οργανισμού στη γλουτένη.

Η ατμοσφαιρική ρύπανση συνδέεται με κρίσεις σκωληκοειδίτιδας

Σύμφωνα με έρευνα, η ατμοσφαιρική ρύπανση μπορεί ενδεχομένως να...

8 τρόποι για πιο… υγιεινές διακοπές

Ορίστε 10 εύκολοι τρόποι για να κάνετε τις διακοπές σας πιο υγιεινές…