spot_imgspot_img

Αλλεργικές αντιδράσεις από το νερό της πισίνας

Η κολύμβηση στην πισίνα είναι ένας ευχάριστος και αποτελεσματικός τρόπος για να γυμνάσετε ολόκληρο το σώμα σας και να βελτιώσετε το καρδιαγγειακό σας σύστημα. Γιατί όμως ορισμένα άτομα μετά από μια βουτιά στην πισίνα εκδηλώνουν έντονες αλλεργικές αντιδράσεις;

Σύμφωνα με έρευνες του τμήματος «Υγιούς Κολύμβησης και Νοσημάτων από το Νερό» του αμερικανικού Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων ( CDC ), το χλώριο που χρησιμοποιείται στις περισσότερες πισίνες για την απολύμανση του νερού μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εκδήλωσης αναπνευστικών αλλεργιών και άσθματος.

Η « αλλεργία του κολυμβητή » όπως αποκαλείται, προκαλείται από ένα αλλεργιογόνο αέριο που υπάρχει στο χλωριωμένο νερό της πισίνας. Όταν το χλώριο που υπάρχει στο νερό μιας πισίνας χρησιμοποιείται σωστά, δεν παρουσιάζει κανέναν γνωστό κίνδυνο για την υγεία των κολυμβητών. Ωστόσο, όταν το χλώριο αλληλεπιδρά με οργανικά υλικά όπως ο ιδρώτας, τα ούρα, τα υπολείμματα καλλυντικών προϊόντων ή αντικείμενα που εισάγονται στην πισίνα, τότε προκαλείται μια χημική αντίδραση που δημιουργεί στον αέρα χημικές ενώσεις που ονομάζονται χλωραμίνες. Οι χημικές αυτές ενώσεις εισπνέονται από τους κολυμβητές και προκαλούν ερεθισμό της αναπνευστικής οδού, του δέρματος και των ματιών.

Έρευνα που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό European Respiratory Journal αποκαλύπτει ότι η χρόνια έκθεση στο χλώριο των πισινών, και ειδικότερα στην χλωραμίνη, μπορεί να επηρεάσει την αναπνευστική υγεία των παιδιών ειδικά αν έχουν οικογενειακό ιστορικό άσθματος ή αναπνευστικών αλλεργιών.

Η παρατεταμένη έκθεση στη χλωραμίνη, σύμφωνα με τις έρευνες, ενδέχεται να προκαλέσει:

  • Αλλεργική ρινίτιδα
  • Βήχα και ερεθισμό των βρόγχων
  • Κνίδωση ή έκζεμα. Ακόμη και χωρίς να είστε αλλεργικοί, οι χλωραμίνες μπορεί να προκαλέσουν φαγούρα και ξηροδερμία
  • Κρίσεις άσθματος
  • Οίδημα και ερυθρότητα των ματιών
  • Δυσανεξία στις χημικές οσμές
  • Δυσφορία, ναυτία

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

spot_img

Τελευταία Άρθρα

Ποιες δραστηριότητες μειώνουν τον κίνδυνο άνοιας

Η ανάγνωση ενός βιβλίου, η αφιέρωση χρόνου στην οικογένεια και στους φίλους, οι χειροτεχνικές δημιουργίες, η γιόγκα...

Διαβήτης: ευεργετική η βόλτα μετά το φαγητό

Μια σύντομη βόλτα μετά το φαγητό είναι αρκετή για να μειώσετε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα καθώς και το ενδεχόμενο εκδήλωσης σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2.

Σίδηρος: το πολύτιμο μέταλλο που δεν πρέπει να σας λείψει

Ο σίδηρος είναι ένα απαραίτητο μέταλλο για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού. Διαβάστε σε ποιες τροφές θα τον βρείτε και πώς δεν θα παρουσιάσετε ανεπάρκεια σιδήρου