spot_imgspot_img

Αντιμετωπίστε τις καούρες με τη σωστή διατροφή

Η νόσος της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης εμφανίζεται όταν τα οξέα του στομάχου ρέουν προς τα πίσω, προς στον οισοφάγο, στο σωλήνα δηλαδή που συνδέει το στόμα με το στομάχι.

Το κάψιμο στο στομάχι, οι καούρες, ο βήχας και η δυσκολία στην κατάποση είναι μερικά μόνο από τα συμπτώματα της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης, μιας ασθένειας που σχετίζεται σημαντικά με το σύγχρονο τρόπο ζωής. Υπολογίζεται ότι τα συμπτώματα αυτά εμφανίζονται στο 20-40% του πληθυσμού στις δυτικές κοινωνίες και στο 10-20% του γενικού πληθυσμού.

Η γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης οφείλεται κυρίως σε:

  • Κακές διατροφικές συνήθειες (λιπαρά, πικάντικα και βαριά φαγητά)
  • Καθιστικός τρόπος ζωής
  • Υπερβάλλον σωματικό βάρος
  • Κατάκλιση αμέσως μετά το γεύμα
  • Λήψη ορισμένων φαρμάκων
  • Κάπνισμα
  • Υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ
  • Βαριά χειρωνακτική εργασία ή συγκεκριμένα είδη άσκησης, που προκαλούν αυξημένη ενδοκοιλιακή πίεση, όπως η άρση βαρών
  • Εγκυμοσύνη

Μειώστε τα συμπτώματα της παλινδρόμησης με τη σωστή διατροφή

Πέρα από την διατήρηση ενός φυσιολόγου βάρους και την ενασχόληση με ήπια σωματική δραστηριότητα, μερικές τροποποιήσεις στη διατροφή θα σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε τα δυσάρεστα συμπτώματα της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης.

  • Καταναλώστε μικρά και συχνά γεύματα και μασάτε καλά το φαγητό σας.
  • Μην πίνετε υγρά μαζί με το γεύμα σας.
  • Αποφύγετε τρόφιμα πλούσια σε λιπαρά, όπως τα πλήρη γαλακτοκομικά, τα τηγανιτά, τα παχιά κρέατα, τα γλυκά (ιδίως τα σιροπιαστά).
  • Προτιμήστε τα μονοακόρεστα (ελαιόλαδο) και τα πολυακόρεστα λιπαρά οξέα (π.χ. λιπαρά ψάρια).
  • Επιλέξτε γαλακτοκομικά προϊόντα με χαμηλά λιπαρά
  • Περιορίστε ή αποφύγετε την καφεΐνη, τη σοκολάτα, τα ανθρακούχα αναψυκτικά και το αλκοόλ.
  • Αποφύγετε τα όξινα τρόφιμα (όξινα φρούτα, ντομάτα, χυμοί εσπεριδοειδών)
  • Αποφύγετε τα καρυκεύματα, τα μπαχαρικά, το σκόρδο, το κρεμμύδι, τη μέντα και το δυόσμο.
  • Προσπαθήστε το βραδινό σας γεύμα να απέχει 3 ώρες πριν τον ύπνο, τουλάχιστον.
  • Η τήρηση ενός ημερολογίου καταγραφής τροφίμων και συμπτωμάτων είναι πολλές φορές πολύ βοηθητική για να αξιολογήσετε τι σας ενοχλεί και τι όχι.
  • Εκτός από τη διατροφή, άλλες συνήθειες του τρόπου ζωής, που είναι εξίσου σημαντικές για την διαχείριση των συμπτωμάτων της γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης  είναι η διακοπή του καπνίσματος, η αποφυγή κατάκλισης μετά τα γεύματα, η αποφυγή στενών ρούχων/ζωνών και σκυψίματος μετά το γεύμα και η διαχείριση του στρες.

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

spot_img

Τελευταία Άρθρα

Γιώργος Κουτσικούλης: Μέσα από την περιπέτεια της δρεπανοκυττατικής νόσου βγαίνεις πιο δυνατός

Ο Γ. Κουτρούλης πάσχει από μικροδρεπανοκυτταρική αναιμία.Έχει επιλέξει, ωστόσο, να βλέπει τα πράγματα από την αισιόδοξη πλευρά

Σκωληκοειδίτιδα

 Η Σκωληκοειδίτιδα ή αλλιώς Φλεγμονή της Σκωληκοειδούς Απόφυσης, είναι η πιο συνηθισμένη αιτία για κοιλιακή επέμβαση κατά την παιδική ηλικία

Λοιμώδης μονοπυρήνωση: πώς συνδέεται με το σύνδρομο χρόνιας κόπωσης

Σύμφωνα με αμερικανική έρευνα, 1 στους 10 ασθενείς με...