9 διαδεδομένοι μύθοι για την αρθρίτιδα

Είναι αλήθεια ότι μόνο οι ηλικιωμένοι εκδηλώνουν αρθρίτιδα; Υπάρχουν λαχανικά που επιδεινώνουν τη νόσο; Διαβάστε τι πραγματικά ισχύει για την αρθρίτιδα και κάντε το πρώτο βήμα για να ανακουφίσετε τις αρθρώσεις σας

  1. Μόνο οι ηλικιωμένοι αναπτύσσουν αρθρίτιδα

Η αρθρίτιδα είναι πιο συχνή σε ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας, αλλά μπορεί να επηρεάσει άτομα οποιασδήποτε ηλικίας. Στο πλαίσιο σχετικής μελέτης οι ειδικοί  από τις ΗΠΑ μελέτησαν δεδομένα από τη βάση δεδομένων του National Health Interview Survey, και διαπίστωσαν ότι οι καταγεγραμμένοι γιατροί έχουν διαγνώσει αρθρίτιδα στο 49,7% των ενηλίκων ηλικίας 65 ετών και άνω.

Οι ερευνητές ανέφεραν επίσης ότι το 30,3% των ενηλίκων ηλικίας 45-64 ετών και το 7,3% των ατόμων ηλικίας 18-44 ετών είχαν διαγνωστεί με αρθρίτιδα. Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, η ΡΑ τείνει να εμφανίζεται σε άτομα ηλικίας 20-40 ετών!

  1. Αν πονάνε οι αρθρώσεις σας, είναι αρθρίτιδα

Αυτό δεν ισχύει. Δεν είναι όλοι οι πόνοι στις αρθρώσεις αρθρίτιδα και δεν είναι όλες οι ενοχλήσεις στις αρθρώσεις ένδειξη ότι θα εκδηλωθεί αργότερα. Υπάρχουν πολλές πιθανές αιτίες πόνου μέσα και γύρω από τις αρθρώσεις, συμπεριλαμβανομένης της τενοντίτιδας , της θυλακίτιδας και των τραυματισμών.

  1. Τα άτομα με αρθρίτιδα δεν πρέπει να ασκούνται

Η άσκηση δεν είναι γενικά μια δραστηριότητα που πρέπει να αποφεύγουν τα άτομα με αρθρίτιδα, αν και θα πρέπει να μιλήσουν με το γιατρό τους πριν ξεκινήσουν ένα πρόγραμμα. Η άσκηση μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση του εύρους κίνησης και να κρατήσει δυνατές τις αρθρώσεις σας. Σύμφωνα με το Αμερικανικό Κολλέγιο Ρευματολογίας : «Η άσκηση και η αρθρίτιδα μπορούν και πρέπει να συνυπάρχουν. Τα άτομα με αρθρίτιδα που ασκούνται τακτικά έχουν λιγότερο πόνο, περισσότερη ενέργεια, βελτιωμένο ύπνο και είναι πιο λειτουργικοί στις καθημερινές τους δραστηριότητες».

  1. Τα λαχανικά επιδεινώνουν την αρθρίτιδα

Τα λαχανικά, όπως ντομάτες, μελιτζάνες, πατάτες και πιπεριές, εμπλέκονται σε έναν μύθο για την αρθρίτιδα που κρατάει χρόνια. Ορισμένοι ισχυρίζονται ότι αυτές οι τροφές επιτείνουν τα συμπτώματα της αρθρίτιδας. Ωστόσο, δεν υπάρχουν στοιχεία που να αποδεικνύουν ότι τα συγκεκριμένα λαχανικά προκαλούν φλεγμονή ή επιδεινώνουν τα συμπτώματα της αρθρίτιδας. Από την άλλη, οι ειδικοί συνιστούν να καταναλώνουμε ορισμένες τροφές με αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Σε αυτές περιλαμβάνονται τα λιπαρά ψάρια που είναι πλούσια σε ωμέγα-3, τα πολύχρωμα φρούτα και λαχανικά που είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, οι ξηροί καρποί και τα όσπρια.

  1. Η ζέστη είναι καλύτερη από το κρύο για τις επώδυνες αρθρώσεις

Αυτό δεν ισχύει. Στην πραγματικότητα, τόσο το κρύο όσο και η ζέστη μπορούν να καταπραΰνουν τον πόνο στις αρθρώσεις. Σύμφωνα με το Ίδρυμα Guy’s and St Thomas’s National Health Service (NHS) στο Ηνωμένο Βασίλειο: «Αν χρησιμοποιηθεί με τον σωστό τρόπο, η θερμότητα μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του πόνου και της δυσκαμψίας στις αρθρώσεις και τους μυς. Ωστόσο, και εφαρμογή κρύων επιθεμάτων μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της φλεγμονής και του πρηξίματος των αρθρώσεων». Οι ασθενείς πρέπει να χρησιμοποιούν θερμότητα πριν από την άσκηση, όταν μια άρθρωση είναι δύσκαμπτη και όταν αισθάνονται πόνο. Το κρύο μπορεί επίσης να ανακουφίσει τον πόνο και μπορεί επίσης να είναι χρήσιμο εάν η άρθρωση έχει φλεγμονή, ιδιαίτερα εάν υπάρχει πρήξιμο μετά από μια δραστηριότητα.

  1. Η αρθρίτιδα δεν μπορεί να προληφθεί

Αυτό είναι ένας μύθος που έχει ωστόσο και μια όση αλήθειας. Δεν είναι δυνατόν να προληφθεί κάθε περίπτωση αρθρίτιδας, καθώς ορισμένοι παράγοντες κινδύνου, όπως η προχωρημένη ηλικία, δεν μπορούν να τροποποιηθούν. Ωστόσο, οι άνθρωποι μπορούν να εξαλείψουν ή να ελαχιστοποιήσουν ορισμένους από τους παράγοντες κινδύνου για την πρόληψη της εμφάνισης της αρθρίτιδας ή την επιβράδυνση της εξέλιξής της. Για παράδειγμα, τα άτομα με υπερβολικό σωματικό βάρος έχουν αυξημένο κίνδυνο να αναπτύξουν οστεοαρθρίτιδα στο γόνατο. Η διατήρηση ενός φυσιολογικούς βάρους μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο αρθρίτιδας.

Το κάπνισμα σχετίζεται επίσης με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης αρθρίτιδας. Η διακοπή του καπνίσματος θα μειώσει τον κίνδυνο και θα φέρει μια σειρά από πολλά άλλα οφέλη για την υγεία .

Επίσης, καθώς η αρθρίτιδα μπορεί να αναπτυχθεί μετά από τραυματισμούς, η προστασία των αρθρώσεων κατά τη διάρκεια αθλημάτων ή οποιασδήποτε άλλης σωματικής δραστηριότητας μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης αρθρίτιδας στη μετέπειτα ζωή.

  1. Αφού διαγνωστείτε, δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα

Ευτυχώς, και αυτό είναι ένας μύθος. Αν και συχνά δεν υπάρχει θεραπεία για τη νόσο, η πορεία της ποικίλλει ανάλογα με τον τύπο της αρθρίτιδας. Υπάρχουν αρκετά διαθέσιμα φάρμακα που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των συμπτωμάτων πολλών τύπων αρθρίτιδας και στην επιβράδυνση της εξέλιξης της νόσου.

Οι ασθενείς μπορούν, επίσης, να υιοθετήσουν ορισμένα μέτρα σε ο,τι αφορά στον τρόπο ζωής τους για να επιβραδύνουν την εξέλιξη ορισμένων τύπων αρθρίτιδας, όπως η διατήρηση ενός φυσιολογικού σωματικού βάρους, η διακοπή του καπνίσματος, η υγιεινή διατροφή και ο επαρκής ύπνος .

  1. Η γλυκοζαμίνη και η χονδροϊτίνη μπορούν να θεραπεύσουν την αρθρίτιδα

Γενικά, δεν υπάρχει θεραπεία για την αρθρίτιδα. Ωστόσο, τα συμπληρώματα γλυκοζαμίνης και χονδροϊτίνης μπορεί να βοηθήσουν στην ανακούφιση των συμπτωμάτων σε ορισμένα άτομα με ΟΑ.

Τόσο η γλυκοζαμίνη όσο και η χονδροϊτίνη είναι δομικά συστατικά του χόνδρου. Είναι ευρέως διαθέσιμα σε μορφή διατροφικού συμπληρώματος.

  1. Οι αλλαγές του καιρού μπορεί να επιδεινώσουν την αρθρίτιδα

Υπάρχει ένας ισχυρισμός ότι η βροχή και ο υγρός καιρός επιδεινώνουν τα συμπτώματα της αρθρίτιδας. Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν κάποιες ενδείξεις ότι ο καιρός μπορεί να επηρεάσει τα συμπτώματα της αρθρίτιδας. Ωστόσο, δεν είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο και ο καιρός δεν φαίνεται να επηρεάζει όλους τους ανθρώπους με αρθρίτιδα. Σύμφωνα με τους ειδικούς δεν υπάρχει συγκεκριμένη, πειστική επιστημονική εξήγηση για την επίδραση του καιρού στα συμπτώματα της αρθρίτιδας. Υπάρχουν πολλές θεωρίες, ωστόσο, οι ασθενείς υποστηρίζουν συχνά στους γιατρούς τους ότι τα συμπτώματά τους διαφοροποιούνται ανάλογα με τις αλλαγές του καιρού.

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Πώς μπορώ να ελέγξω τον σφυγμό μου;

Ο φυσιολογικός σφυγμός κυμαίνεται ανάλογα τον οργανισμό μεταξύ 60...

Πόσες ακτινογραφίες είναι ασφαλείς;

Είναι σαφές ότι δεν μπορούμε να κάνουμε αλόγιστα ακτινογραφίες. Η ακτινοβολία που δεχόμαστε από τις ακτινογραφίες δρα αθροιστικά στους ιστούς και επιβαρύνει μακροπρόθεσμα την υγεία μας.

Ερωτήσεις που πρέπει να κάνετε στον γιατρό σας

Διαβάστε τις ερωτήσεις που δεν πρέπει να ξεχάσετε να...