spot_imgspot_img

Ποιος ο ρόλος της διατροφής μετά από επέμβαση δισκοκήλης

Εάν έχετε υποβληθεί πρόσφατα σε χειρουργική επέμβαση δισκοκήλης, είναι σημαντικό να εφαρμόσετε στρατηγικές που θα επιτρέψουν γρήγορη και αποτελεσματική ανάρρωση ώστε να επιστρέψετε και πάλι στις καθημερινές σας συνήθεις δραστηριότητες.

Ο ρόλος της διατροφής μετά από μια χειρουργική επέμβασης δισκοκήλης έχει αποδειχθεί ότι είναι πολύ σημαντικός για την πορεία της ανάρρωσής σας. Μια ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή θα καλύψει τις αυξημένες ενεργειακές και πρωτεϊνικές ανάγκες του οργανισμού σας  και θα ενισχύσει το ανοσοποιητικό σας.

Καταναλώνοντας τα σωστά θρεπτικά συστατικά θα ενισχύσετε τους αμυντικούς μηχανισμούς του οργανισμού σας, θα ελαχιστοποιήσετε τον κίνδυνο επιπλοκών και θα μειώσετε τις φλεγμονώδεις αντιδράσεις του σώματός σας.

Ας δούμε ορισμένες από τις τροφές που θα πρέπει να καταναλώσετε, ως μέρος μιας γενικότερης ισορροπημένης διατροφής,  μετά από μια χειρουργική επέμβαση δισκοκήλης:

  • Ωμέγα – 3 λιπαρά οξέα

Τα ωμέγα – 3 λιπαρά οξέα μειώνουν με φυσικό τρόπο την φλεγμονώδη απόκριση του οργανισμού. Η φλεγμονή είναι συχνά απαραίτητη μετά από ένα χειρουργείο ή έναν τραυματισμό. Η υπερβολική ή/και χρόνια φλεγμονή όμως δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στον οργανισμό και είναι υπεύθυνη για τον χρόνιο πόνο. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα ‘εχει αποδειχθεί από πολλές κλινικές μελέτες ότι βοηθούν στη μείωση της χρόνιας φλεγμονής.

Τα ωμέγα – 3 λιπαρά οξέα βρίσκονται σε πολλά τρόφιμα, όπως στα λιπαρά ψάρια, στα αυγά, στο αβοκάντο, στους ξηρούς καρπούς, στο λιναρόσπορο, καθώς και στα πράσινα λαχανικά, όπως το σπανάκι.

  • L – Αργινίνη

Η αργινίνη είναι ένα αμινοξύ που παράγει το σώμα σε περιορισμένες ποσότητες σε περιόδους ασθένειας ή τραυματισμού. Από επιστημονικές μελέτες προκύπτει ότι η αργινίνη συμβάλλει σημαντικά στην σύνθεση πρωτεϊνών, οι οποίες με τη σειρά τους βοηθούν στο χτίσιμο μυών και στην επιδιόρθωση κατεστραμμένου μυικού ιστού. Επίσης, η επαρκής πρόσληψη αργινίνης μπορεί να αυξήσει την ικανότητα του σώματος να καταπολεμά έγκαιρα τις λοιμώξεις, προτού εκείνες προκαλέσουν βλάβη στον οργανισμό.

Η αργινίνη βρίσκεται σε ποικιλία τροφών όπως γαλακτοκομικά προϊόντα, ξηροί καρποί, σπόροι, όσπρια, ψάρια και κρέατα (ειδικά στο κρέας γαλοπούλας).

  • Γλουταμίνη

Η γλουταμίνη, όπως και η αργινίνη,  είναι ένα αμινοξύ που παράγεται από τον οργανισμό σε περιορισμένες ποσότητες. Συμμετέχει σε βιολογικές διεργασίες που ελέγχουν την ανάπτυξη και την προστασία των κυττάρων. Μελέτες έχουν δείξει ότι η χορήγηση γλουταμίνης ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και αυξάνει σημαντικά τον ρυθμό επούλωσης των τραυμάτων.  Ορισμένες κλινικές μελέτες έχουν δείξει ότι η πρόσληψη γλουταμίνης μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου λοιμώξεων καθώς και στη μείωση της νοσηλείας μετά από χειρουργική επέμβαση ή σοβαρή ασθένεια.

Η γλουταμίνη βρίσκεται κυρίως στο μοσχαρίσιο κρέας, στο κοτόπουλο, στα αυγά, το λευκό ρύζι, στο τόφου, στο ωμό σπανάκι, στο λάχανο  και στο καλαμπόκι.

  • Νουκλεοτίδια

Κάθε κύτταρο στο ανθρώπινο σώμα περιέχει δομικά στοιχεία που ονομάζονται νουκλεοτίδια. Ο ρόλος τους είναι ιδιαίτερα σημαντικός αφού βοηθούν στη δημιουργία και διατήρηση του DNA και του RNA. Τα νουκλεοτίδια είναι απαραίτητα για την δημιουργία, ανάπτυξη, λειτουργία και αναγέννηση των κυττάρων. Όταν το σώμα αντιμετωπίζει ένα πρόβλημα υγείας χρειάζεται περισσότερα νουκλεοτίδια από το συνηθισμένο. Έχει αποδειχθεί ότι τα νουκλεοτίδια βελτιώνουν την ανοσολογική αντίδραση του οργανισμού. Εκτός από την απορρόφησή τους μέσω της τροφής και το ίδιο το σώμα παράγει και ανακυκλώνει τακτικά νουκλεοτίδια.

Οι φυσικές φυτικές και ζωικές πηγές τροφίμων μπορεί να είναι μια εξαιρετική πηγή νουκλεοτιδίων. Το ψάρι και το άπαχο κόκκινο κρέας αποτελούν εξαιρετική πηγή νουκλεοτιδίων.

  • Αντιοξειδωτικά

Τα αντιοξειδωτικά αποτρέπουν τις βλάβες που προκαλούνται από τις ελεύθερες ρίζες στα κύτταρά μας, μειώνοντας το οξειδωτικό στρες στο σώμα. Έχει αποδειχθεί ότι τα αντιοξειδωτικά περιορίζουν τις φλεγμονές, τα οιδήματα, τις εκφυλιστικές αλλοιώσεις και δρουν προστατευτικά για τις αρθρώσεις και τα οστά.

Τα αντιοξειδωτικά παράγονται στο σώμα μας αλλά μπορούμε να τα λάβουμε και από την τροφή. Ομάδες τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά είναι τα λαχανικά, τα φρούτα, οι φυσικοί χυμοί, το κόκκινο κρασί, τα φυτικά έλαια, οι τροφές ολικής αλέσεως, τα ψάρια, τα θαλασσινά, τα δημητριακά βρώμης, τα φασόλια, το πράσινο τσάι, τα μπαχαρικά, τα βότανα, η πικρή σοκολάτα.

 

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

spot_img

Τελευταία Άρθρα