16-11-2021
Το Σύνδρομο της Όρασης στον Υπολογιστή (Computer Vision Syndrome)

Η πανδημία Covid-19, εκτός από όλα τα θέματα υγείας που ανέδειξε και "μας έμαθε", ανάγκασε τους περισσότερους από εμάς να περνάμε πολλές ώρες μπροστά σε έναν υπολογιστή. Η παρατεταμένη κοντινή εργασία είναι μία επιβάρυνση και ένα σημαντικό στρες για τα μάτια, ωστόσο αυτά τα συμπτώματα δεν εμφανίζονται κατά την ανάγνωση παρά μόνο κατά την εργασία σε υπολογιστή.

Το σύνδρομο αυτό ταλαιπωρεί από το 50% έως και το 90% των εργαζομένων μπροστά σε οθόνες και είναι αιτία κούρασης και μειωμένης απόδοσης.

Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν πονοκέφαλο, δυσκολία προσαρμογής όταν κοιτάζετε από την οθόνη σε μακρινά αντικείμενα, θολή όρας, στεγνά και ερεθισμένα μάτια, αλλαγές στην αντίληψη των χρωμάτων, πίεση στον αυχένα και στους ώμους, πόνο στην πλάτη, νευρικότητα, πόνους στα χέρια ή στους καρπούς, συχνά λάθη.

Το σύνδρομο αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι οπτικές απαιτήσεις κατά την εργασία μπροστά σε οθόνη είναι μοναδικές , διαφορετικές από αυτές που συνδέονται με άλλες δραστηριότητες.

Το οπτικό σύστημα λειτουργεί άνετα όταν κοιτάζουμε έντυπα με μαύρα γράμματα σε λευκό φόντο. Η αντίδραση όμως σε εικόνες που δημιουργήθηκαν ηλεκτρονικά είναι τελείως διαφορετική. Το βλέμμα μας χαλαρώνει σε ένα σημείο διαφορετικό για το κάθε άτομο αλλά πάντα πιο μακριά από την οθόνη του υπολογιστή και πιέζεται να εστιάσει σε αυτήν. Όλη αυτή η συνεχής προσπάθεια σε ένα 8ωρο εργασίας αντιστοιχεί σε μία κατάσταση όπου με το χέρι μας σηκωμένο ψηλά ανοιγοκλείνουμε τη γροθιά μας 40.000 φορές.

Ανακουφίζουμε τα συμπτώματα φορώντας τα σωστά γυαλιά τα οποία είναι κατάλληλα για την εργασία αυτή και διαμορφώνοντας όσο το δυνατόν καλύτερα το χώρο και τις συνθήκες εργασίας. Έχοντας καλή εργονομία της θέσης εργασίας τόσο στον υπολογιστή όσο και την ίδια τη θέση και το χώρο εργασίας.

Έντονος φωτισμός ή λαμπερά αντικείμενα στην περιφέρεια του οπτικού σας πεδίου προκαλούν δυσφορία και δημιουργούν συμπτώματα κόπωσης.

Ακολουθήστε τον χρυσό κανόνα των διαλειμμάτων, έναν από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους αντιμετώπισης του προβλήματος. Κάθε 20 λεπτά κοιτάξτε μακριά για 20 δευτερόλεπτα και ανοιγοκλείστε τα μάτια σας 20 φορές.

 

https://ophthalmos.gr/

https://www.facebook.com/Ophthalmos-178278155880633