spot_imgspot_img

Τα οφέλη της ήπιας άσκησης στα άτομα με καρδιακή ανεπάρκεια

Η ήπια σωματική δραστηριότητα είναι ευεργετική για τους περισσότερους ανθρώπους με καρδιακή ανεπάρκεια. Η άσκηση θα σας βοηθήσει να αισθάνεστε καλύτερα, βελτιώνοντας τη λειτουργία της καρδιάς σας, μειώνοντας το φόρτο εργασίας της και επιτρέποντάς της να λειτουργεί πιο αποδοτικά. Αυτό θα βελτιώσει και τα συμπτώματά σας.

Σύμφωνα με τις Κατευθυντήριες γραμμές της  Ευρωπαϊκής Καρδιολογικής Εταιρείας, εάν έχετε καρδιακή ανεπάρκεια, πριν ξεκινήσετε ένα πρόγραμμα άσκησης, θα πρέπει να ακολουθείτε κάποιες βασικές αρχές:

– Εάν θέλετε να αυξήσετε την ένταση ή να αλλάξετε τον τύπο άσκησης που κάνετε, μιλήστε με τον γιατρό σας για να βεβαιωθείτε ότι δεν ασκείται υπερβολική πίεση στην καρδιά σας. Θα είναι επίσης σε θέση να σας συμβουλεύσουν σχετικά με τις δραστηριότητες που πρέπει να αποφύγετε.

– Επιλέξτε μια δραστηριότητα που σας αρέσει, καθώς θα είναι πιο πιθανό να την κάνετε τακτικά. Η άσκηση με έναν φίλο βοηθά επίσης, καθώς θα είστε σε θέση να ενθαρρύνετε ο ένας τον άλλον. Είναι σημαντικό να κατανοήσετε τι μπορείτε να κάνετε, αν για παράδειγμα δεν συνηθίζατε να κάνετε τζόκινγκ πριν υποστείτε καρδιακή ανεπάρκεια, κατά πάσα πιθανότητα δεν θα μπορείτε να κάνετε τώρα που έχετε. Αλλά αν σας αρέσει να περπατάτε ή να κολυμπάτε, δοκιμάστε κάποιο από αυτά.

– Καλό είναι να αρχίζετε το ζέσταμα και την επιβράδυνση με λίγες εκτάσεις πριν αρχίσετε να ασκείστε – ένας καταρτισμένος γυμναστής θα μπορέσει να σας δείξει πώς να το κάνετε αυτό με ασφάλεια. Εάν κάνει κρύο ή φυσάει έξω, θα πρέπει να προσπαθήσετε να κάνετε ζέσταμα πριν φύγετε από το σπίτι. Δοκιμάστε να περπατήσετε μέσα στο σπίτι για μερικά λεπτά, καθώς αυτό θα μειώσει το σοκ στο σώμα σας όταν θα βγείτε έξω.

– Το περπάτημα είναι μια καλή δραστηριότητα έτσι κι αλλιώς. Προσπαθήστε να περπατάτε κάθε μέρα κάνοντας δραστηριότητες όπως να παίρνετε την εφημερίδα ή να κατεβαίνετε από το λεωφορείο μια στάση νωρίτερα. Εάν περπατάτε και θεωρείτε τον εαυτό σας σωματικά δραστήριο, δοκιμάστε ποδηλασία ή κολύμπι. Ξεκινήστε σιγά-σιγά και σταδιακά αυξήστε την απόσταση ή την ένταση της δραστηριότητας καθώς βελτιώνεται η αντοχή σας.

– Ένας καλός κανόνας είναι ότι θα πρέπει να είστε σε θέση να μιλάτε ενώ ασκείστε. Εάν δεν μπορείτε να μιλήσετε, ίσως να το παρακάνετε. Σταματήστε να ασκείστε αμέσως, εάν αντιμετωπίσετε δύσπνοια, ζάλη, πόνο στο στήθος, ναυτία ή κρύο ιδρώτα. Εάν τα συμπτώματα επιμένουν, επικοινωνήστε με τον γιατρό σας.

– Προσπαθήστε να μην ασκείστε αμέσως μετά από ένα μεγάλο γεύμα ή όταν δεν έχετε φάει για μεγάλο χρονικό διάστημα. Προγραμματίστε να ασκείστε 1-2 ώρες μετά από ένα ελαφρύ γεύμα.

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

spot_img

Τελευταία Άρθρα

Μπουγάτσα ή μιλ φέιγ;

Μπουγάτσα: ένα όνομα, πολλές παραλλαγές (τόσο γλυκές όσο και αλμυρές) ιδιαίτερα φημισμένη στη Βόρεια Ελλάδα

Τα ψηφιακά μουσεία βελτιώνουν τη ζωή των ηλικιωμένων

Οι ψηφιακές τεχνολογίες που χρησιμοποιούν τα μουσεία θα μπορούσαν να βοηθήσουν τους ηλικιωμένους να είναι περισσότερο σωματικά, ψυχικά και κοινωνικά υγιείς,

5 σημαντικοί λόγοι να τρώτε σταφύλια

Αν δεν έχετε ήδη εντάξει στη διατροφή σας τα σταφύλια ανακαλύψτε πέντε πολύ σημαντικούς λόγους υγείας να το κάνετε