spot_imgspot_img

Κατάγματα: 7 τρόποι να τα αποφύγετε

Ανακαλύψτε ορισμένες χρήσιμες συμβουλές που μπορούν να προστατέψουν τους ηλικιωμένους από ατυχήματα και επικίνδυνα κατάγματα.

Τοποθετήστε χειρολαβές στον τοίχο και σε συγκεκριμένα «επικίνδυνα» σημεία όπως λ.χ. στις σκάλες ή στη λεκάνη της τουαλέτας από όπου θα μπορούν να κρατηθούν για να σηκωθούν.

Τοποθετήστε στην μπανιέρα, αλλά και στην περιοχή μπροστά από την μπανιέρα και το νιπτήρα αντιολισθητικά πατάκια.

Αποφεύγετε τα χαλιά, και αντικαταστήστε τα με μοκέτα που να καλύπτει όλο το εμβαδόν του χώρου, την οποία θα κολλήσετε καλά στο πάτωμα.

Αποφύγετε τα πολλά έπιπλα στο χώρο. Απομακρύνετε τα περιττά έπιπλα, τα οποία δυσκολεύουν τους ηλικιωμένους να κινηθούν.

Αντικαθιστάτε τακτικά παπούτσια και παντόφλες που έχουν υποστεί φθορά είτε το πάνω μέρος τους είτε οι σόλες.

Το βράδυ, φροντίστε όλοι οι χώροι του σπιτιού να φωτίζονται επαρκώς. Για το σκοπό αυτό μπορείτε να προμηθευτείτε φωτάκια με φωτοκύτταρο που να ενεργοποιούνται με την κίνηση.

Φέρτε το κρεβάτι στα μέτρα τους. Λ.χ. δώστε του το ιδανικό ύψος προσθέτοντας τακάκια ή ένα δεύτερο στρώμα, για να μπορούν να ξαπλώνουν και να σηκώνονται με άνεση. Αν έχετε τη δυνατότητα προμηθευτείτε ένα κρεβάτι με ρυθμιζόμενο ύψος.

Αυτό το γνωρίζατε;

Στην Ελλάδα ο ετήσιος αριθμός των ηλικιωμένων (70 και πλέον χρόνων) με κάταγμα ισχίου κυμαίνεται μεταξύ 15.000 με 20.000.

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

spot_img

Τελευταία Άρθρα

Ποιες δραστηριότητες μειώνουν τον κίνδυνο άνοιας

Η ανάγνωση ενός βιβλίου, η αφιέρωση χρόνου στην οικογένεια και στους φίλους, οι χειροτεχνικές δημιουργίες, η γιόγκα...

Διαβήτης: ευεργετική η βόλτα μετά το φαγητό

Μια σύντομη βόλτα μετά το φαγητό είναι αρκετή για να μειώσετε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα καθώς και το ενδεχόμενο εκδήλωσης σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2.

Σίδηρος: το πολύτιμο μέταλλο που δεν πρέπει να σας λείψει

Ο σίδηρος είναι ένα απαραίτητο μέταλλο για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού. Διαβάστε σε ποιες τροφές θα τον βρείτε και πώς δεν θα παρουσιάσετε ανεπάρκεια σιδήρου