spot_imgspot_img

Ξηροί καρποί: ωμοί ή ψημένοι;

Εσείς τι προτιμάτε; Ωμούς ή ψημένους ξηρούς καρπούς; Ο δρ. Αναστάσιος Παπαλαζάρου, διαιτολόγος – διατροφολόγος συμβουλεύει…
Οι ωμοί και ψημένοι ξηροί καρποί έχουν περίπου το ίδιο περιεχόμενο σε θρεπτικά συστατικά όπως πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, λιπαρά.

🔥Ψημένοι ξηροί καρποί
Το ψήσιμο των ξηρών καρπών μπορεί να βελτιώσει την γεύση και το άρωμα τους και να τους προσφέρει πιο τραγανή υφή.
Ωστόσο, μελέτες έχουν δείξει ότι όταν το καβουρδισμα γίνεται σε υψηλές θερμοκρασίες καταστρέφει ορισμένα από τα καλά λιπαρά των καρπών, όπως τα πολυακόρεστα και μονοακόρεστα.
Επίσης, με το ψήσιμο, μπορεί να χαθούν ορισμένες σημαντικές βιταμίνες που περιέχουν οι ξηροί καρποί, όπως  η βιταμίνη Ε, το Μαγνήσιο και ο Φώσφορος αλλά και μερικοί τύποι αντιοξειδωτικών.
Σε θερμοκρασίες ψησίματος μεγαλύτερες των 120 ° C, πραγματοποιείται μια χημική αντίδραση, η οποία οδηγεί στον σχηματισμό ακρυλαμιδίου, μιας βλαβερής καρκινογονας ουσίας.
☝Προσοχή πρέπει να δίνεται και στον τρόπο ψησίματος, καθώς μερικές φορές, κατά το καβούρδισμα προστίθεται αλάτι ,λιπαρές ουσίες ή και ζάχαρη στους καρπούς.

🌱Ωμοί ξηροί καρποί
Οι ακατέργαστοι ξηροί καρποί είναι πλούσιοι σε καλά λιπαρά, βιταμίνες και αντιοξειδωτικά
Ωστόσο είναι πιθανό να περιέχουν δυνητικά επιβλαβή βακτήρια όπως σαλμονέλα ή E. Coli,  τα οποία έρχονται σε επαφή με τους καρπούς κατά την συγκομιδή, από μολυσμένο έδαφος ή νερό.
Επίσης, μπορεί να περιέχουν αφλατοξίνη, μια τοξική καρκινογόνα ουσία, που παράγεται από μύκητες, και είναι αρκετά ανθεκτική στην θερμοκρασία.
Οι περισσότεροι ωμοί ξηροί καρποί περνάνε από επεξεργασία ξήρανσης ή μουλιάσματος, για να απομακρυνθούν οι βλαβερές τους ουσίες.

🤨Τι να προτιμήσουμε τελικά?
Προτιμάμε τους ξηρούς καρπούς μας ωμούς, ώστε να απολάυσουμε όλα τα θρεπτικά τους οφέλη.
Στην περίπτωση που μας αρέσουν ψημένοι, μπορούμε να τους αγοράσουμε ωμούς και να τους ψήσουμε εύκολα στο σπίτι.
✅Ψήστε τους σε θερμοκρασίες 140-160° C στο φούρνο για περίπου 15 λεπτά, έτσι ώστε να μην χαθούν τα θρεπτικά τους συστατικά, και να έχουν την πιο συναρπαστική γεύση και υφή.

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

spot_img

Τελευταία Άρθρα

Φρουτοσαλάτα εποχής για έξτρα βιταμίνες

Φτιάξτε στο άψε σβήσε μια δροσερή και θρεπτική φρουτοσαλάτα...

Καλύτερη μνήμη; Ζητήστε αύξηση!

Οι χαμηλοί μισθοί σε μόνιμη βάση ή για μεγάλα χρονικά διαστήματα συνδέονται με σημαντικά ταχύτερη εξασθένηση της μνήμης στην ζωή μας την περίοδο της τρίτης ηλικίας, σύμφωνα με νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.