spot_imgspot_img

5 σοβαροί λόγοι για να κάνετε το «νερό» φίλο σας

Χωρίς να θέλουμε να αποθαρρύνουμε τους λάτρεις του νερού, η κλασική οδηγία για οκτώ ποτήρια νερό την ημέρα, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, δε φαίνεται να έχει επιστημονική βάση. Ωστόσο μην βιαστείτε να εγκαταλείψετε αυτή τη συνήθεια μιας και υπάρχουν πολλοί λόγοι για να πίνετε νερό. Στην πραγματικότητα το νερό (είτε σκέτο είτε με τη μορφή άλλων υγρών ή τροφών) είναι απαραίτητο για την υγεία μας.

Η διαιτολόγος Joan Koelemay από το Ινστιτούτο Beverage αναφέρει σχετικά: «Σκεφτείτε το νερό σαν ένα θρεπτικό συστατικό που είναι αναγκαίο για το σώμα σας και που υπάρχει, εκτός από την καθαρή του μορφή, σε υγρά και τροφές. Η πρόσληψη αυτών είναι απαραίτητη σε καθημερινή βάση προκειμένου να αντικατασταθούν οι ποσότητες υγρών που χάνει ο οργανισμός». Ο νευρολόγος Steven Guest συμφωνεί: «Χάνουμε υγρά διαρκώς από την έκκριση ιδρώτα, την αναπνοή, τα ούρα και τα κόπρανα. Για να έχουμε καλή υγεία αυτές οι απώλειες πρέπει να αντικαθίστανται καθημερινά», λέει.

Όταν η πρόσληψη νερού δεν ισοσκελίζεται με την απώλεια μπορεί να προκαλέσει αφυδάτωση.

Η απώλεια υγρών αυξάνεται σε θερμά κλίματα, κατά τη διάρκεια έντονης άσκησης, σε μεγάλα υψόμετρα και σε μεγαλύτερες ηλικίες.

Ανακαλύψτε έξι λόγους για τους οποίους είναι πολύ σημαντική η πρόσληψη επαρκούς ποσότητας νερού και υγρών σε καθημερινή βάση

  1. Το σώμα σας αποτελείται από περίπου 60% νερό. Τα σωματικά υγρά συμμετέχουν στη διαδικασία της πέψης, της απορρόφησης και μεταφοράς θρεπτικών ουσιών, της κυκλοφορίας, της δημιουργίας σάλιου και της διατήρησης της θερμοκρασίας του σώματος.

«Μέσω της υπόφυσης, ο εγκέφαλος ειδοποιεί τα νεφρά για το πόσο νερό πρέπει να εκκρίνουν με τη μορφή ούρων ή να κρατήσουν σαν απόθεμα… Όταν δεν έχετε υγρά ο εγκέφαλος ενεργοποιεί τον μηχανισμό της «δίψας». Τότε πρέπει να ακούσετε το σώμα σας και να πιείτε ένα ποτήρι νερό, χυμό, γάλα, καφέ – οτιδήποτε άλλο εκτός από αλκοόλ. Το αλκοόλ παρεμβαίνει στην επικοινωνία του εγκεφάλου με τα νεφρά και προκαλεί υπερβολική έκκριση υγρών που στη συνέχεια μπορεί να οδηγήσει σε αφυδάτωση» επισημαίνει ο Guest.

2.Το νερό βοηθά στον έλεγχο των θερμίδων και αυτό ίσως το έχουν διαπιστώσει όσοι κατά καιρούς έχουν ακολουθήσει κάποια δίαιτα απώλειας βάρους. Δεν είναι ότι έχει κάποια μαγική επίδραση απλώς δεν έχει καμία θερμίδα.

Σύμφωνα με την Barbara Rolls, ερευνήτρια στο Πανεπιστήμιο Penn State «Για απώλεια βάρους είναι σημαντικό να επιλέξετε νερό ή ένα ρόφημα χωρίς θερμίδες και μια διατροφή που να περιλαμβάνει τροφές πλούσιες σε νερό. Έτσι τα γεύματά σας γίνονται πιο υγιεινά, πιο χορταστικά και πιο φτωχά σε θερμίδες».

Τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό είναι πιο μεγάλα σε όγκο και αυτό αυξάνει την ώρα που τρώτε ενώ παράλληλα επιβραδύνει την απορρόφηση από τον οργανισμό, κάτι που σας βοηθά να αισθάνεστε χορτάτοι. Τροφές πλούσιες σε νερό είναι τα φρούτα, τα λαχανικά, οι σούπες με βάση το ζωμό, το πλιγούρι βρώμης και τα φασόλια.

  1. Το νερό συμβάλλει στην ενεργοποίηση των μυών. Τα κύτταρα που δεν έχουν ισορροπία στα υγρά και τους ηλεκτρολύτες συρρικνώνονται γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε μυϊκή κόπωση. «Όταν τα μυϊκά κύτταρα δεν έχουν τα υγρά που χρειάζονται δε λειτουργούν το ίδιο καλά και η απόδοσή τους είναι μειωμένη» αναφέρει ο Guest.

Είναι σημαντική η κατανάλωση υγρών πριν και κατά τη διάρκεια της σωματικής δραστηριότητας. Μάλιστα σύμφωνα με το Αμερικάνικο Κολλέγιο Αθλιατρικής καλό είναι να πίνουμε μισό λίτρο νερό δύο ώρες πριν την άσκηση και μικρές ποσότητες κατά τη διάρκεια της άσκησης σε τακτά χρονικά διαστήματα ώστε να αναπληρώνονται τα υγρά που χάνονται από την εφίδρωση.

  1. Το νερό συμβάλλει στην καλή όψη του δέρματος. Το δέρμα σας περιέχει άφθονο νερό και συμβάλλει στην διατήρηση των απαραίτητων υγρών στο σώμα. Ο δερματολόγος Kenneth Ellner επισημαίνει ότι η υπερβολική ενυδάτωση δε θα σβήσει τις ρυτίδες ή τις λεπτές γραμμές του προσώπου. «Η αφυδάτωση κάνει το δέρμα σας να φαίνεται πιο ξηρό και ρυτιδωμένο κάτι που μπορεί να βελτιωθεί με την κατάλληλη ενυδάτωση» λέει. «Αλλά μόλις ενυδατωθείτε επαρκώς, τα νεφρά αποβάλλουν τα επιπλέον υγρά».

Μπορείτε να «κλειδώσετε» την υγρασία στο δέρμα σας χρησιμοποιώντας ενυδατική κρέμα, η οποία δημιουργεί ένα φυσικό φράγμα που τη διατηρεί εντός.

5.Το νερό βοηθάει τα νεφρά σας. Τα σωματικά υγρά αποβάλλουν τις περιττές ουσίες από τα κύτταρα. Η κύρια τοξίνη στο σώμα είναι το άζωτο της ουρίας του αίματος, ένα υδατοδιαλυτό απόβλητο που μπορεί να περάσει από τα νεφρά για να απεκκριθεί στα ούρα, εξηγεί ο Guest. «Εφόσον η πρόσληψη υγρών είναι επαρκής τα νεφρά σας μπορούν να λειτουργήσουν στο maximum των δυνατοτήτων τους, καθαρίζοντας και απαλλάσσοντας το σώμα από τις τοξίνες», λέει.

Όταν η πρόσληψη υγρών είναι επαρκής, τα ούρα ρέουν ελεύθερα, είναι ανοιχτόχρωμα και χωρίς οσμή. Αντίθετα, όταν το σώμα δεν λαμβάνει αρκετά υγρά η συγκέντρωση ούρων αυξάνεται ενώ επηρεάζεται το χρώμα και η οσμή καθώς τα νεφρά παγιδεύουν επιπλέον υγρό για τις σωματικές λειτουργίες. Εξάλλου «η χρόνια κατανάλωση αλκοόλ, ακόμα και σε μικρές ποσότητες, αυξάνει τον κίνδυνο για πέτρες στα νεφρά, ειδικά σε ζεστά κλίματα.» προειδοποιεί ο Guest.

  1. Το νερό συμβάλλει στη διατήρηση της φυσιολογικής λειτουργίας του εντέρου. Η επαρκής ενυδάτωση συντηρεί τη ροή στο γαστρεντερικό σωλήνα και αποτρέπει τη δυσκοιλιότητα. Όταν δε λαμβάνετε αρκετά υγρά το παχύ έντερο αντλεί νερό από τα κόπρανα για να διατηρήσει την ενυδάτωση με αποτέλεσμα την πρόκληση δυσκοιλιότητας. «Ένας πολύ καλός διατροφικός συνδυασμός είναι υγρά με φυτικές ίνες. Τα υγρά διογκώνουν τις ίνες οι οποίες λειτουργούν σαν σκούπα και βοηθούν στη σωστή λειτουργία του εντέρου», λέει ο Koelemay.

5 συμβουλές για να πίνετε περισσότερο νερό

  1. Πίνετε ένα ρόφημα με κάθε σνακ και γεύμα σας.
  2. Επιλέξτε ροφήματα που σας αρέσουν. Είναι πιθανότερο να πίνετε περισσότερα υγρά αν βρίσκεται τη γεύση τους ευχάριστη.
  3. Καταναλώνετε περισσότερα φρούτα και λαχανικά. Περίπου το 20% της πρόσληψης υγρών προέρχεται από τροφές. Η υψηλή περιεκτικότητά τους σε νερό θα αυξήσει τα επίπεδα ενυδάτωσης.
  4. Έχετε ένα μπουκάλι νερό μαζί σας (στο αυτοκίνητο, στο γραφείο ή στην τσάντα σας).

5. Επιλέξτε ροφήματα που καλύπτουν τις προσωπικές σας ανάγκες. Αν για παράδειγμα προσέχετε την πρόσληψη θερμίδων προτιμήστε όσα δεν περιέχουν θερμίδες ή νερό.

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

spot_img

Τελευταία Άρθρα

Τα ψηφιακά μουσεία βελτιώνουν τη ζωή των ηλικιωμένων

Οι ψηφιακές τεχνολογίες που χρησιμοποιούν τα μουσεία θα μπορούσαν να βοηθήσουν τους ηλικιωμένους να είναι περισσότερο σωματικά, ψυχικά και κοινωνικά υγιείς,

5 σημαντικοί λόγοι να τρώτε σταφύλια

Αν δεν έχετε ήδη εντάξει στη διατροφή σας τα σταφύλια ανακαλύψτε πέντε πολύ σημαντικούς λόγους υγείας να το κάνετε

Η απλή καρδιολογική εξέταση που προβλέπει την άνοια

Μια απλή καρδιολογική εξέταση μπορεί να είναι χρήσιμη στη διάγνωση του μελλοντικού κινδύνου άνοιας σύμφωνα με νέα μελέτη.