spot_imgspot_img

Σοκολάτα: μαύρη ή γάλακτος

Και τώρα κάτι που αφορά τους απανταχού λάτρεις της σοκολάτας (chococholics) …και βάζω και τον εαυτό μου μέσα! ☝Μαύρη σοκολάτα ή γάλακτος; Ποια να προτιμώ;

Γράφει ο Δρ. Αναστάσιος Παπαλαζάρου Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc, Phd


⚡️Αναφορικά με τις θερμίδες, η γάλακτος υπερτερεί ελαφρώς, καθώς αποδίδει λιγότερες!
❗️Για να δουμε όμως τι συμβαίνει και με τα θρεπτικά τους συστατικά:
ℹ️Η σοκολάτα γάλακτος αποτελείται από  λιγότερο κακάο (10-50%), βούτυρο, γάλα, και περισσότερη ζάχαρη.
🍬Έτσι, περιέχει περισσότερα σάκχαρα σε σύγκριση με την μαύρη, και αποτελεί λιγότερο καλή επιλογή για άτομα που θέλουν να διατηρήσουν τα επίπεδα γλυκόζης τους σταθερά.
ℹ️Η μαύρη σοκολάτα περιέχει περισσότερο κακάο (70-85%) σε διάφορα ποσοστά, βούτυρο, λιγότερη ζάχαρη και καθόλου γάλα.
📍Λόγω της μεγαλύτερης περιεκτικότητας σε κακάο, η σοκολάτα αυτή περιέχει περισσότερα θρεπτικά συστατικά όπως Μαγνήσιο, Σίδηρο, Μαγγάνιο, Χαλκό κ.α. αλλά και περισσότερες φυτικές ίνες.
📍Επίσης, το κακάο είναι πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών ουσιών, όπως οι πολυφαινόλες, τα φλαβονόλες και οι κατεχίνες, που μας  βοηθάνε στην διαχείριση του οξειδωτικού στρες.
✅Για περισσότερα λοιπόν θρεπτικά συστατικά, προτιμάμε σοκολάτα με μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε κακάο.

💁🏻‍♂️Συμβουλή: Όσες περισσότερες θερμίδες έχει η σοκολάτα, τόσο μικρότερη ποσότητα χρειαζόμαστε για να πάρουμε τη γεύση και την ευχαρίστηση που χρειαζόμαστε 😉
Και τώρα κλατι που αφορά τους απανταχού λάτρεις της σοκολάτας (chococholics) …και βάζω και τον εαυτό μου μέσα! 😉
☝Μαύρη σοκολάτα ή γάλακτος? Ποια να προτιμώ;

⚡️Αναφορικά με τις θερμίδες, η γάλακτος υπερτερεί ελαφρώς, καθώς αποδίδει λιγότερες!
❗️Για να δουμε όμως τι συμβαίνει και με τα θρεπτικά τους συστατικά:
ℹ️Η σοκολάτα γάλακτος αποτελείται από  λιγότερο κακάο (10-50%), βούτυρο, γάλα, και περισσότερη ζάχαρη.
🍬Έτσι, περιέχει περισσότερα σάκχαρα σε σύγκριση με την μαύρη, και αποτελεί λιγότερο καλή επιλογή για άτομα που θέλουν να διατηρήσουν τα επίπεδα γλυκόζης τους σταθερά.
ℹ️Η μαύρη σοκολάτα περιέχει περισσότερο κακάο (70-85%) σε διάφορα ποσοστά, βούτυρο, λιγότερη ζάχαρη και καθόλου γάλα.
📍Λόγω της μεγαλύτερης περιεκτικότητας σε κακάο, η σοκολάτα αυτή περιέχει περισσότερα θρεπτικά συστατικά όπως Μαγνήσιο, Σίδηρο, Μαγγάνιο, Χαλκό κ.α. αλλά και περισσότερες φυτικές ίνες.
📍Επίσης, το κακάο είναι πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών ουσιών, όπως οι πολυφαινόλες, τα φλαβονόλες και οι κατεχίνες, που μας  βοηθάνε στην διαχείριση του οξειδωτικού στρες.
✅Για περισσότερα λοιπόν θρεπτικά συστατικά, προτιμάμε σοκολάτα με μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε κακάο.

💁🏻‍♂️Συμβουλή: Όσες περισσότερες θερμίδες έχει η σοκολάτα, τόσο μικρότερη ποσότητα χρειαζόμαστε για να πάρουμε τη γεύση και την ευχαρίστηση που χρειαζόμαστε 😉

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

spot_img

Τελευταία Άρθρα

Ποιες δραστηριότητες μειώνουν τον κίνδυνο άνοιας

Η ανάγνωση ενός βιβλίου, η αφιέρωση χρόνου στην οικογένεια και στους φίλους, οι χειροτεχνικές δημιουργίες, η γιόγκα...

Διαβήτης: ευεργετική η βόλτα μετά το φαγητό

Μια σύντομη βόλτα μετά το φαγητό είναι αρκετή για να μειώσετε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα καθώς και το ενδεχόμενο εκδήλωσης σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2.

Σίδηρος: το πολύτιμο μέταλλο που δεν πρέπει να σας λείψει

Ο σίδηρος είναι ένα απαραίτητο μέταλλο για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού. Διαβάστε σε ποιες τροφές θα τον βρείτε και πώς δεν θα παρουσιάσετε ανεπάρκεια σιδήρου