spot_imgspot_img

Πατάτες ή ρύζι ;

Πρόκειται για ένα αμυλώδες λαχανικό κι ένα δημητριακό, που βρίσκονται στη βάση της μεσογειακής πυραμίδας, γεγονός που σημαίνει ότι μπορούν να καταναλώνονται με υψηλή συχνότητα στο διαιτολόγιο μας.

☝Όμως ποιο από τα δυο να προτιμώ; Mε τι συνοδεύω το κρέας μου;
Ας τα βάλουμε λοιπόν κάτω από το διατροφικό μας…🔬μικροσκόπιο.

✅Μία μικρή πατάτα (170 γρ), ψημένη με τη φλούδα της παρέχει 131 θερμίδες, 3,5
γραμμάρια πρωτεΐνης, 0,2 γραμμάρια λίπους και 31,3 γραμμάρια υδατάνθρακες,
συμπεριλαμβανομένων 3,8 γρ. φυτικών ινών που βρίσκονται στη φλούδα της.

✅Ένα φλιτζάνι μαγειρεμένο άσπρο ρύζι περιέχει 204 θερμίδες, 4,2 γραμμάρια
πρωτεΐνης, 0,4 γραμμάρια λίπους και 44,2 γραμμάρια υδατάνθρακες,
συμπεριλαμβανομένων μόνο 0,6 γραμμάρια ινών.

🟡Οι πατάτες, λοιπόν, όσον αφορά τα μακροθρεπτικά συστατικά, αποδίδουν χαμηλότερες θερμίδες και λίπος, ενώ περιέχουν περισσότερες φυτικές ίνες, σε σχέση με το λευκό ρύζι.

🔵Οι πατάτες περιέχουν περισσότερο κάλιο από οποιοδήποτε άλλο φρέσκο λαχανικό
και φρούτο.

🟢Επίσης, μία μικρή πατάτα περιέχει 33,5 mg βιταμίνης C, η οποία καλύπτει περίπου
το 50% της αναγκαίας ημερήσιας ποσότητας.

🟤Επιπλέον η σύσταση της είναι υψηλή σε Β6, φυλλικό οξύ, μαγνήσιο και φώσφορο

🟪Το ρύζι αντίστοιχα, είναι πλούσιο σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, κάλιο,
μαγνήσιο και φώσφορο

🟨Ο γλυκαιμικός δείκτης, είναι ο δείκτης που μας δείχνει πόσο γρήγορα αυξάνεται το
σάκχαρο του αίματος. Μία ψητή πατάτα έχει γλυκαιμικό δείκτη 85, ενώ αντίστοιχα
ένα φλιτζάνι λευκό ρύζι βρασμένο, έχει 64.

✳Συνολικά, οι πατάτες περιέχουν περισσότερες βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά σε σχέση με το ρύζι, αλλά ο τρόπος μαγειρέματος (πχ τηγάνισμα) μπορεί να διαφοροποιήσει αυτό το αποτέλεσμα.

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

spot_img

Τελευταία Άρθρα

Εκπαιδευτικό Διαδικτυακό Σεμινάριο- Webinar

«Παγκόσμια Ημέρα Καρδιάς- Πτυχές της Σύγχρονης Πραγματικότητας»

Καρδιά: Ανατομία, Παθήσεις, Διάγνωση & Θεραπείες

Η καρδιά είναι ένα μυϊκό όργανο στο μέγεθος γροθιάς, μια ακούραστη αντλία που διοχετεύει αίμα στο ανθρώπινο σώμα μέσω

Μπορεί η διατροφή να βοηθήσει στην ελάττωση της αρτηριακής πίεσης;

 Γράφει η Ζωή Φουστέρη, MD, MSc, Γενικός Οικογενειακός Ιατρός https://fousterizoi.gr/