spot_imgspot_img

Τι υποδηλώνει ο πόνος στον αυχένα;

Ο πόνος στον αυχένα, ή αλλιώς αυχεναλγία, είναι o πόνος μέσα ή γύρω από τη σπονδυλική στήλη κάτω από το κεφάλι. Η περιοχή αυτή ονομάζεται αλλιώς αυχενική μοίρα της σπονδυλικής στήλης. Ο αυχενικός πόνος είναι ένα κοινό σύμπτωμα πολλών διαφορετικών τραυματισμών και ιατρικών καταστάσεων. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά συχνό φαινόμενο καθώς εμφανίζεται σε περίπου έναν στους τρεις ανθρώπους τουλάχιστον μία φορά το χρόνο. Είναι πιο συχνό φαινόμενο στις γυναίκες παρά στους άνδρες και η πιθανότητα να εμφανιστεί αυξάνεται με την ηλικία.

Γράφει ο Δρ. Γεώργιος Μπεσίρης, Χειρουργός Ορθοπεδικός https://orthopedia.gr/

Ο πόνος στον αυχένα μπορεί να εμφανίζεται τοπικά ή να ακτινοβολεί σε άλλες περιοχές όπως στους ώμους και τα χέρια , ενώ μπορεί να είναι οξεία  ( με διάρκεια ημερών – εβδομάδων) ή χρόνια. Ακόμη, υπάρχει πληθώρα τραυματισμών και παθήσεων με συμπτωματολογία την αυχεναλγία.
Η αυχεναλγία μπορεί να επηρεάσει τις καθημερινές δραστηριότητες και να μειώσει την ποιότητα ζωής εάν αφεθεί χωρίς θεραπεία, συμβουλεύει ο Δρ. Μπεσίρης.

Πώς είναι ο πόνος στον αυχένα;

Μερικοί ασθενείς περιγράφουν τον πόνο ως εξής:

  • Είναι αρκετά επίμονος.
    • Έχει αίσθηση τρυπήματος ή καύσης.
    • Παρατηρείται αυξημένη ευαισθησία στην περιοχή.
    • Εμφανίζεται επιπλέον πονοκέφαλος και μούδιασμα ή μυρμήγκιασμα στο ένα ή και στα δύο χέρια.
    • Παρουσιάζεται ένταση/σύσφιξη στους μύες στον αυχένα.

Ποιες είναι οι πιθανές αιτίες του πόνου στον αυχένα;

Πολλά διαφορετικά ιατρικά ζητήματα και τραυματισμοί μπορούν να προκαλέσουν πόνο στον αυχένα. Οι καταστάσεις που μπορεί να προκαλέσουν αυχεναλγία περιλαμβάνουν:

Γήρανση: Εκφυλιστικές καταστάσεις όπως η οστεοαρθρίτιδα (η φθορά του χόνδρου της άρθρωσης) και η σπονδυλική στένωση (στένωση των διαστημάτων στη σπονδυλική στήλη) μπορεί να οδηγήσουν σε πόνο στον αυχένα. Με την πάροδο του χρόνου, το άγχος και η κίνηση μπορεί να οδηγήσουν σε εκφύλιση του δίσκου της σπονδυλικής στήλης, προκαλώντας κήλη δίσκου ή τσιμπημένο νεύρο.

Τραυματισμός: Τραύμα από ξαφνική αναγκαστική κίνηση του αυχένα ή του κεφαλιού και ανάκαμψη προς την αντίθετη κατεύθυνση μπορεί να προκαλέσει έντονη αυχεναλγία. Οι μύες, οι σύνδεσμοι, οι δίσκοι, οι σπονδυλικές αρθρώσεις και οι ρίζες των νεύρων στη σπονδυλική στήλη στον αυχένα μπορεί να επηρεαστούν σε μεγάλο βαθμό από τραυματισμούς.

Ψυχικό στρες: Η σύσφιξη των μυών του λαιμού λόγω έντασης προκαλεί συνήθως πόνο στον αυχένα και δυσκαμψία.

Φυσική καταπόνηση: Η υπερβολική χρήση των μυών του λαιμού κατά τη διάρκεια επαναλαμβανόμενων ενεργειών ή επίπονων δραστηριοτήτων μπορεί να οδηγήσει σε δυσκαμψία και πόνο.

Καταστάσεις που επηρεάζουν την ισορροπία της σπονδυλικής στήλης: Η κακή στάση του σώματος (κάθισμα για μεγάλα χρονικά διαστήματα, κακή θέση στον υπολογιστή/πληκτρολόγιο/καρέκλα), το υπερβολικό βάρος, ή οι αδύναμοι κοιλιακοί μύες μπορούν να επηρεάσουν τη στάση της σπονδυλικής στήλης και να συμβάλουν στον πόνο στον αυχένα.

Αναπτύξεις: Σε σπάνιες περιπτώσεις, μάζες συμπεριλαμβανομένων όγκων, κύστεων και οστικής μάζας μπορεί να προκαλέσουν πόνο στον αυχένα.

Άλλες παθήσεις όπως, Μηνιγγίτιδα, ρευματοειδής αρθρίτιδα, καρκίνος.

Πώς αντιμετωπίζεται ο πόνος στον αυχένα;

Η θεραπεία για τον πόνο στον αυχένα ποικίλλει ανάλογα με την αιτία. Οι τυπικές θεραπείες αυχεναλγίας περιλαμβάνουν:

  • Μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα για την ανακούφιση της φλεγμονής και μυοχαλαρωτικά που βοηθούν τη διαδικασία επούλωσης.
    • Φυσικοθεραπεία (ασκήσεις για τέντωμα και ενδυνάμωση μυών και τενόντων στον αυχένα).
    • Η διαδερμική ηλεκτρική διέγερση νεύρων (TENS) μειώνει τον πόνο διαταράσσοντας το σήμα πόνου με ένα ηλεκτρικό ρεύμα χαμηλού επιπέδου που εφαρμόζεται στο δέρμα κοντά στα νεύρα που προκαλούν τον πόνο.
    • Ενέσεις στεροειδών κοντά στις ρίζες των νεύρων για να βοηθήσουν στην ανακούφιση του πόνου και της φλεγμονής.
    • Χειρουργική επέμβαση. Οι πιο γνωστές επεμβάσεις που ακολουθούνται είναι η σπονδυλοδεσία, η ενδοσκοπική δισκεκτομή και φυσικά η ελάχιστα επεμβατική δισκοπλαστική με gel.

 

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

spot_img

Τελευταία Άρθρα

Ποιες δραστηριότητες μειώνουν τον κίνδυνο άνοιας

Η ανάγνωση ενός βιβλίου, η αφιέρωση χρόνου στην οικογένεια και στους φίλους, οι χειροτεχνικές δημιουργίες, η γιόγκα...

Διαβήτης: ευεργετική η βόλτα μετά το φαγητό

Μια σύντομη βόλτα μετά το φαγητό είναι αρκετή για να μειώσετε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα καθώς και το ενδεχόμενο εκδήλωσης σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2.

Σίδηρος: το πολύτιμο μέταλλο που δεν πρέπει να σας λείψει

Ο σίδηρος είναι ένα απαραίτητο μέταλλο για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού. Διαβάστε σε ποιες τροφές θα τον βρείτε και πώς δεν θα παρουσιάσετε ανεπάρκεια σιδήρου