spot_imgspot_img

Πως μπορείτε να αποφύγετε την ναυτία των ταξιδιωτών

Ναυτία των ταξιδιωτών, ένας πραγματικός εφιάλτης που έχουν βιώσει πολλοί κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού με αυτοκίνητο, πλοίο ή αεροπλάνο.

Η ναυτία που οφείλεται στη χρήση μεταφορικών μέσων αποτελεί ένα σύνηθες πρόβλημα στους ταξιδιώτες, ιδιαίτερα σε αυτούς που ταξιδεύουν με πλοίο. Συχνά προκαλεί ήπια έως μέτρια αδιαθεσία αλλά σε σοβαρές καταστάσεις μπορεί να αποτελέσει ανασταλτικό παράγοντα για το ταξίδι. Πιο ευάλωτα είναι τα παιδιά ηλικίας 2-15 ετών που ταξιδεύουν με αυτοκίνητο ή αεροπλάνο και σχεδόν όλοι όσοι ταξιδεύουν με πλοίο, όπως επίσης και οι γυναίκες σε κατάσταση εγκυμοσύνης ή σε περίοδο εμμήνου ρήσεως και τα άτομα που πάσχουν συχνά από ημικρανίες. Στη διεθνή ιατρική βιβλιογραφία αναφέρεται και ο όρος « mal de debanquement » που αφορά στη ναυτία που εκδηλώνεται σε ταξιδιώτες μετά από κάποιο χρονικό διάστημα μετά το ταξίδι

Τα συμπτώματα αρχίζουν να εκδηλώνονται όταν οι αισθητήριες πληροφορίες για τη θέση ή την κίνηση του σώματος μέσα στο χώρο αντιτίθενται με την κίνηση που συμβαίνει στην πραγματικότητα, όταν δηλαδή υπάρχει σύγκρουση ερεθίσματος. Τα συμπτώματα μπορεί ν’ αρχίσουν απότομα με ζαλάδα και έντονο ανακάτεμα του στομαχιού και στη συνέχεια μπορεί να ακολουθήσουν και άλλα συμπτώματα όπως  χασμουρητό, κρύος ιδρώτας, ταχύπνοια, πονοκέφαλος, υπνηλία, ωχρότητα  και αυξημένη έκκριση σάλιου.

Αν ετοιμάζεστε να ταξιδέψετε και γνωρίζετε ότι είστε επιρρεπείς σε ναυτίες, είναι προτιμότερο να προετοιμαστείτε κατάλληλα, λαμβάνοντας τα αναγκαία προληπτικά μέτρα, παρά να προσπαθήσετε να αντιμετωπίσετε την ναυτία την ώρα που συμβαίνει.

Τι μπορείτε να κάνετε για να αποφύγετε τα δυσάρεστα συμπτώματα της ναυτίας:

– Μετακίνηση σε κάποια θέση όπου η ταλάντωση είναι μικρότερη.

– Στο αυτοκίνητο μετακινούμαστε στο κέντρο των πίσω καθισμάτων, ή κατά προτίμηση μπροστά, για να βλέπουμε το δρόμο.

– Στο αεροπλάνο προτιμήστε τη θέση δίπλα στο παράθυρο και κοιτάτε έξω.

–  Στο πλοίο προτιμήστε το κατάστρωμα όπου θα σας φυσάει ο αέρας και  καθίστε στο κέντρο του καραβιού, όπου κουνάει λιγότερο. Εστιάστε το βλέμμα σας στη γραμμή του ορίζοντα. Στην καμπίνα του πλοίου ξαπλώστε σε ύπτια θέση με τα μάτια κλειστά.

–  Σταθεροποιήστε το κεφάλι ώστε να κινείται όσο λιγότερο γίνεται.  Χρησιμοποιούμε ένα μαξιλάρι ή στήριγμα στο κεφάλι για να το κρατήσουμε όσο το δυνατόν πιο ακίνητο.

– Σταθεροποιήστε το βλέμμα σε ένα σημείο στην ευθεία και ποτέ πλάγια.

–  Πριν το ταξίδι, φάτε ένα κράκερ ή μία-δύο φρυγανιές, για να “μαζέψουν” τα υγρά του στομάχου σας και αποφύγετε πικάντικες και λιπαρές τροφές ακριβώς πριν ή και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

– Αποφύγετε το αλκοόλ και το κάπνισμα.

–  Αποφύγετε το διάβασμα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

– Επιδοθείτε σε δραστηριότητες που θα σας κρατήσουν απασχολημένους κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, όπως για παράδειγμα, ακούστε την αγαπημένη σας μουσική.

–  Μη φοράτε ποτέ άρωμα και γενικότερα αποφύγετε τη χρήση ισχυρών οσμών (π.χ. αποσμητικά αυτοκινήτου).

Σε ορισμένες περιπτώσεις η πρόληψη της ναυτίας δεν είναι δυνατή, είτε γιατί η κίνηση δεν μπορεί να προβλεφθεί είτε γιατί τα προληπτικά μέτρα δεν επαρκούν. Σε αυτές τις περιπτώσεις ο γιατρός ή ο φαρμακοποιός σας θα σας συστήσει κάποια φαρμακευτική αγωγή, συνήθως τη χορήγηση δραμαμίνης. Για καλύτερα αποτελέσματα, τα φάρμακα πρέπει να λαμβάνονται τουλάχιστον 30 λεπτά πριν από το ταξίδι. Να γνωρίζετε ότι τα ειδικά φάρμακα κατά της ναυτίας, συχνά προκαλούν ζάλη και υπνηλία.

Εναλλακτικά, μπορείτε να μασήσετε πιπερόριζα, η οποία έχει αντιεμετική δράση και περιορίζει τα συμπτώματα της ναυτίας. Επίσης, μία ακόμη αποτελεσματική λύση είναι να έχετε στο στόμα σας μία πολύ λεπτή φέτα λεμονιού και να καταπίνετε σταδιακά το χυμό του.

 

 

 

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

spot_img

Τελευταία Άρθρα

Ποιες δραστηριότητες μειώνουν τον κίνδυνο άνοιας

Η ανάγνωση ενός βιβλίου, η αφιέρωση χρόνου στην οικογένεια και στους φίλους, οι χειροτεχνικές δημιουργίες, η γιόγκα...

Διαβήτης: ευεργετική η βόλτα μετά το φαγητό

Μια σύντομη βόλτα μετά το φαγητό είναι αρκετή για να μειώσετε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα καθώς και το ενδεχόμενο εκδήλωσης σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2.

Σίδηρος: το πολύτιμο μέταλλο που δεν πρέπει να σας λείψει

Ο σίδηρος είναι ένα απαραίτητο μέταλλο για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού. Διαβάστε σε ποιες τροφές θα τον βρείτε και πώς δεν θα παρουσιάσετε ανεπάρκεια σιδήρου