Τα προβιοτικά μειώνουν τα συμπτώματα του εκζέματος

Το έκζεμα ή αλλιώς ατοπική δερματίτιδα, είναι μια χρόνια φλεγμονώδης δερματοπάθεια που προκαλεί στο δέρμα σας ερυθρότητα, ξηρότητα και φαγούρα. Είναι συχνό στα παιδιά αλλά μπορεί να εμφανιστεί σε οποιαδήποτε ηλικία.

Ορισμένοι άνθρωποι αναπτύσσουν ατοπική δερματίτιδα λόγω μεταβολών στη εντερική μικροχλωρίδα τους. Σύμφωνα με έρευνες, η τακτική κατανάλωση προβιοτικών βοηθά στην εξισορρόπηση των βακτηρίων του εντέρου και στον περιορισμό της φλεγμονής.

Τα προβιοτικά είναι ζωντανοί μικροοργανισμοί, που αποκαλούνται καλά βακτήρια, και λειτουργούν ως τροφή για την ανθρώπινη  εντερική μικροχλωρίδα. Η προληπτική δράση αυτών των ζωντανών μικροοργανισμών οφείλεται κυρίως στη βελτίωση της ανοχής στα αλλεργιογόνα που υπάρχουν στα τρόφιμα. 

Η λήψη προβιοτικών βοηθά στην εξισορρόπηση των βακτηρίων του εντέρου, προστατεύει από την ανοσολογική δυσλειτουργία και μειώνει την φλεγμονή. Υπάρχουν περισσότερα από 400 διαφορετικά στελέχη προβιοτικών. Δυο συγκεκριμένα στελέχη προβιοτικών, ο Lactobacillus rhamnosus και τα Bifidobacteria, έχει αποδειχθεί ότι έχουν ευεργετική επίδραση στην μείωση των συμπτωμάτων της ατοπικής δερματίτιδας.

Σύμφωνα με κλινικές μελέτες, η λήψη προβιοτικών στην εγκυμοσύνη ή κατά την περίοδο του θηλασμού συμβάλλουν στην πρόληψη του εκζέματος στα παιδιά ενώ στους ενήλικες έχει παρατηρηθεί ότι η λήψη προβιοτικών μπορεί να μειώσει την ένταση των συμπτωμάτων του εκζέματος.

Τροφές πλούσιες σε προβιοτικά είναι το γιαούρτι, το κεφίρ, το βουτυρόγαλα, το ξυνολάχανο, η μαύρη σοκολάτα, το μηλοξιδο, τα τυριά κότατζ, το κίμτσι ( τουρσί με λαχανικά που έχει υποστεί ζύμωση), η κομπούχα (ζυμομύκητας που αναπτύσσεται σε διάλυμα μαύρου ή πράσινου τσαγιού και ζάχαρης με τη βοήθεια «μαγιάς»), σούπα με μίσο  ( είδος πάστας που παρασκευάζεται  κυρίως από φασόλια σόγιας, τα οποία έχουν υποστεί μακροχρόνια ζύμωση με ειδικά ένζυμα ), το tempeh (σπόροι σόγιας που έχουν υποστεί ζύμωση  με τον µύκητα Oligosporus Rhizopus).

Η κατανάλωση τροφών με προβιοτικά σε κανονικές ποσότητες θεωρείται ασφαλής, ωστόσο ενδέχεται ορισμένα άτομα να εμφανίσουν ήπιες πεπτικές ενοχλήσεις όπως φούσκωμα ή αέρια.

Εάν πρόκειται να λάβετε προβιοτικά συμπληρώματα, μόνα τους ή σε συνδυασμό με άλλα φάρμακα,  είναι αναγκαίο να συμβουλευτείτε προηγουμένως το γιατρό σας.

 

 

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

Σχετικά Άρθρα

Ποια φρούτα έχουν την περισσότερη ζάχαρη και ποια τη λιγότερη;

  Σας αρέσουν τα φρούτα αλλά σκέφτεστε ότι καταναλώνοντάς τα...

Διαγνώστηκα με καρκίνο του μαστού. Τι πρέπει να τρώω;

Γράφει ο Δρ. Γεώργιος Ανθιμίδης, MSc, PhD, Γενικός Χειρουργός - Μαστολόγος

Πώς μπορεί ο καφές να επιδράσει στο βάρος σας;

Ο μαύρος καφές - χωρίς ζάχαρη- είναι πολύ χαμηλός σε θερμίδες και μπορεί να σας βοηθήσει να επιτύχετε ένα υγιές βάρος.