spot_imgspot_img

 Ροδάκινο: Και γευστικό και θρεπτικό!

Η προέλευσή του ροδάκινου ( Prunus persica )  φαίνεται να είναι από την Κίνα και μάλιστα 8000 χρόνια πριν, ωστόσο υπάρχουν και άλλες θεωρίες που υποστηρίζουν ότι τα ροδάκινα προέρχονται από την Περσία. Είναι στρογγυλά ζουμερά φρούτα που έχουν μια χνουδωτή φλούδα και έναν μεγάλο καρπό στο κέντρο. Η φλούδα τους έχει συνήθως κίτρινο και κόκκινο χρώμα, ενώ το εσωτερικό τους μπορεί να είναι κίτρινο, κόκκινο ή λευκό. Καλλιεργούνται σε θερμές περιοχές εύκρατων ζωνών και τα απολαμβάνουμε κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Υπάρχουν αρκετά είδη ροδάκινου που έχουν διαφορές στο σχήμα, στο χρώμα και στη γεύση. Έτσι έχουμε τα νεκταρίνια με τη σκληρή σάρκα, τα λευκόσαρκα ροδάκινα με τη λευκή σκληρή σάρκα και περισσότερη πικρή γεύση από ότι τα ροδάκινα και τους γιαρμάδες με τη μαλακή πολύ αρωματική σάρκα και τον πυρήνα να αφαιρείται εύκολα. Τα ροδάκινα μπορούν να καταναλωθούν μόνα τους ή να προστεθούν σε διάφορα φαγητά.

Από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 μέχρι σήμερα, η παγκόσμια παραγωγή ροδάκινου έχει αυξηθεί σημαντικά καθώς η κατανάλωσή του έχει αποδειχθεί ότι, χάρη στα θρεπτικά συστατικά του, συμβάλλει στην πρόληψη πολλών ασθενειών.

Τα θρεπτικά συστατικά του ροδάκινου

Το ροδάκινο, εκτός από αγαπημένο καλοκαιρινό φρούτο, αποδεικνύεται και ένας πολύτιμος σύμμαχος για την υγεία μας αφού η κατανάλωσή του συμβάλλει στην πρόληψη πολλών ασθενειών.

Τα ροδάκινα είναι γεμάτα με πολλά θρεπτικά συστατικά και αντιοξειδωτικά. Περιέχουν 89% νερό, 14% υδατάνθρακες, 1% πρωτεΐνη και αμελητέα ποσότητα λίπους. Περιέχουν επίσης αρκετές πολυφαινόλες, από τις οποίες το χλωρογενικό οξύ, οι κατεχίνες και οι επικατεχίνες συγκαταλέγονται στις σημαντικότερες. Στα ροδάκινα υπάρχουν ακόμη φλαβονοειδή όπως η ρουτίνη και η ισοκερσετίνη.

Είναι σημαντικό να αναφέρουμε επίσης ότι τα ροδάκινα είναι πλούσια σε ανθοκυανίνες και καροτενοειδή. Χάρη στη νιασίνη που περιέχουν μειώνουν την χοληστερόλη του αίματος και συμβάλλουν στον καλύτερο μεταβολισμό των λιπών, με αποτέλεσμα να αποτελούν μια καλή επιλογή για άτομα με δυσκοιλιότητα και για εκείνους που θέλουν να χάσουν βάρος. Το άρωμα και η γεύση των ροδάκινων προκύπτει από την ισορροπία οργανικών οξέων, πολυφαινολικών ενώσεων, σακχάρων, καροτενοειδών και πτητικών ενώσεων.

Εκτός από αυτά, το ροδάκινο παρέχει επίσης αντιοξειδωτικά και μια καλή ποσότητα διαλυτών και αδιάλυτων φυτικών ινών στη διατροφή. Όσο πιο φρέσκα και ώριμα είναι τα ροδάκινα, τόσο περισσότερα αντιοξειδωτικά περιέχουν. Για να επιταχύνετε την ωρίμανση τους τοποθετήστε τα σε μια χάρτινη σακούλα ή σε κάποιο σημείο με άφθονο ηλιακό φως.

Η κατανάλωση ροδάκινων έχει συνδεθεί με πολλά οφέλη στην υγεία του ανθρώπου, μερικά από τα οποία βοηθούν στην πρόληψη ασθενειών όπως,

  • Ο καρκίνος
  • Η αθηροσκλήρωση
  • Ο καταρράκτης
  • Η γήρανση

Επιπλέον, τα ροδάκινα,

  • Προάγουν την υγεία του πεπτικού συστήματος
  • Βελτιώνουν την καρδιαγγειακή υγεία
  • Προστατεύουν το δέρμα
  • Ενδέχεται να μειώσουν τα αλλεργικά συμπτώματα, εμποδίζοντας την απελευθέρωση ισταμινών στο αίμα
  • Ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα
  • Συμβάλλουν στην απώλεια βάρους

Πως μπορείτε να συμπεριλάβετε τα ροδάκινα στη διατροφή σας

Το ροδάκινο είναι ένα φρούτο με πολλά θρεπτικά  συστατικά και λίγες θερμίδες, το οποίο μπορούμε να το προσθέσουμε στη διατροφή μας με πολλούς τρόπους. Μπορεί να καταναλωθεί φρέσκο, κονσερβοποιημένο, κατεψυγμένο και σε χυμό. Επιπλέον, πολλοί άνθρωποι καταναλώνουν τα ροδάκινα ψημένα, βραστά ή σωταρισμένα μέσα σε ζεστά ή κρύα πιάτα.

Προσθέστε φέτες ροδάκινου σε ζεστά ή κρύα μπολ με δημητριακά ή γιαούρτι.  Μπορείτε επίσης να προσθέσετε κομμάτια ροδάκινου σε σαλάτες λαχανικών ή να τα χρησιμοποιήσετε για την παραγωγή ενός smoothie μαζί με λίγο γάλα και μπανάνα, με ή χωρίς πάγο. Μιας και το καλοκαίρι είναι μια περίοδος που κυκλοφορούν πολλά φρούτα, μπορείτε να φτιάξετε μια δροσιστική φρουτοσαλάτα με ροδάκινο, μάνγκο, μπανάνα και πεπόνι.

Εάν αναζητείτε μια εύκολη, υγιεινή και διαιτητική γλυκιά συνταγή, κόψτε το ροδάκινο σε φέτες, προσθέστε λίγο μέλι και κανέλα και τοποθετήστε τα στον φούρνο. Ακόμη μπορείτε να τα προσθέσετε σε γλυκά pancakes ως toppings ή σε φρουτοζελέ.

spot_imgspot_img

Σχετικά Άρθρα

spot_img

Τελευταία Άρθρα

Τα ψηφιακά μουσεία βελτιώνουν τη ζωή των ηλικιωμένων

Οι ψηφιακές τεχνολογίες που χρησιμοποιούν τα μουσεία θα μπορούσαν να βοηθήσουν τους ηλικιωμένους να είναι περισσότερο σωματικά, ψυχικά και κοινωνικά υγιείς,

5 σημαντικοί λόγοι να τρώτε σταφύλια

Αν δεν έχετε ήδη εντάξει στη διατροφή σας τα σταφύλια ανακαλύψτε πέντε πολύ σημαντικούς λόγους υγείας να το κάνετε

Η απλή καρδιολογική εξέταση που προβλέπει την άνοια

Μια απλή καρδιολογική εξέταση μπορεί να είναι χρήσιμη στη διάγνωση του μελλοντικού κινδύνου άνοιας σύμφωνα με νέα μελέτη.